Tauf skriver:
Jeg starter til samtaler hos min læge fra i morgen af og er også kommet på antidep...
Så håber jeg snart får det bedre.
Jeg syntes godt jeg mærke på min søn at han godt kan mærke mor ikke har det godt..
håber du snart får det bedre
Ja de er hurtige til at mærke. Jeg fik et godt råd dengang, og det var at sige det til min datter, selvom hun ikke var større end din dreng er nu.... mor er ked eller hvad det nu er, men det har ikke noget med dig at gøre...
Det kan godt være de kigger andre steder hen eller ikke ved hvad det vil sige. Men meningen opfatter de fuldstændig.
jeg gør det stadig. jeg ved godt det er meget kontroversielt, da den generelle opfattelse er at man ikke skal lade børnene have et ansvar for ens tilstand....men det ansvar tager de, hvis de fornemmer der er noget galt.....og i min verden fjerner man det når man fortæller dem, at det slet ikke er deres skyld at man er ked trist osv. Jeg gør intet nummer ud af det...jeg siger det bare og så er det det.
Min store pige kan f.eks. se når jeg er ked også selvom jeg ikke græder osv. Så forklarer jeg hurtigt og kort hvorfor, og siger også at det ikke er pga. hende osv....og så løber hun som regel videre.
Jo mere man prøver at gemme det eller ikke tror de opfatter det jo stærkere fornemmer de...at her er der noget som der ikke skal være.
Og de er begge meget glade og trygge børn. Så idag er jeg taknemmelig for at alt er gået som det gjorde. Men det er svært at begynde at lytte til sig selv, og stole på det man hører.
Rigtig mange knus og varme tanker.
Anmeld