Din beskrivelse passer på rigtig mange af os kvinder. Du er slet slet ikke alene.
Hver eneste af os har været der i større eller mindre grad.
Det er ikke bare en morting du beskriver. Men en kvindeting...hvis man kan sige det sådan. det er tanker rigtig mange af os har, og de tanker afspejler også det samfund vi lever i. De bliver oftest forstærket når vi bliver forældre fordi vores børn jo vil afspejle den måde vi lever på...
Jeg arbejder rigtig meget med det, og kan lange om længe sige at jeg er raslende ligeglad, hvad andre mennesker tænker om mig........nogle dage. Der er da også de dage, hvor ting der bliver gjort eller sagt (eller non verbalt) sætter sig fast og holder liv i tanken om "gad vide hvad de andre tænker"...
Men så kan jeg heldigvis sige til mig selv...."og hvad så ?" "hvad så hvis der er nogle der dømmer mig negativit, ikke kan lide mig osv. osv. " det betyder jo ikke en dyt. For de mennesker der virkelig betyder noget for mig, de aller tætteste.....deres accept tillid anerkendelse ja deres KÆRLIGHED er jeg så heldig at have.
Og det gør, at jeg er den aller bedste mor til lige præcis mine børn....den bedste kone til min mand.....og det bedste menneske til mig. jeg er min egen bedste ven....ja jeg kan godt lide mig...
Hvis du arbejder med dig selv på den måde der nu passer dig (terapi, selvterapi, meditation, motion etc. etc. hvad der passer dig) vil du helt sikkert fjerne fokus fra de andre.
Det gik op for mig at da jeg vendte mine øjne indad, at jeg trængte til at acceptere mig selv og kunne lide MIG bedre. Derfor spørger jeg også tit idag mig selv hvorfor jeg reagerer som jeg gør, når jeg kommer ud for hændelser eller f.eks. situationer, hvor folk har sagt noget om en osv.
Nu er der lys for enden af min tunnel. Nu kan jeg langt om længe se at det dag også bliver muligt for mig at sige fra....sætte grænser. Respektere mig selv
Det blev langt. Men håber du kunne bruge det til et eller andet. Du er slet ikke alene
Og ja jeg er enig i at det er godt at lade far komme på banen og gøre det på sine måde. Det giver så meget positivt i længden.