Eksperthjælp: puslevaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. april 2009

Rikke L. Rahm

"puslevaner"

Lagt puslebriksen ned på jorden, prøvet med sutter, legetøj i hånden, kiks (dårlig ide), musik, sunget, legede imens, været stille imens, nussede på puslebordet, jamen ALT.

Rikkes svar

Hej Kristina

Jeg kan hører at i har prøvet rigtig meget.

Mit forslag og råd til jer er:

Fortæl og sæt ord på alt hvad i gør. Eksempel Nu skal du have en ren ble på. Kom op og ligge. Nu tager mor bukserne, så bleen også videre.
Gør det kort. Begynder jeres datter at græde, skrige sætter du også ord på det. Åh du bliver godt nok ked af det, vi skynder os lidt. (fokus på vi skynder os, istedet for at trøste)
Når i så er færdige er det vigtig at du smiler til dit barn og siger eksempel " Så er du færdig, du klarede det". Find et ord valg som ligger dig naturligt.
Husk at smile også selv om jeres datter har skreget og grædt. Det er vigtigt at fokusere på det positive for at få vendt denne ulykkelige stemning.

Sådan bliver du ved og efter noget tid (håber jeg) at i mærker en forandring. Ellers må du skrive igen, så vi kan finde en anden løsning.

Held og lykke

VH. Rikke Rahm

Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2009

mor83'

Samme problem her med min søn på 10 mdr. det er bare så træls. tænker bare på når han skal på dagplejen, hvordan de vil tackler ham. Han er helt umuligt..... håber at det snart vil gå over.

Anmeld

12. april 2009

Rasmine

Ehm... Måske er det bare mig som ikke kan tyde brevet, men hvad går det ud på?
Mangler der noget skrift, eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.