Hvornår er man for ung?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2009

Janep

jeg sys od det er individuelt

men jeg vil så sige at i starten af min graviditet var jeg apsolut ikke klar til at være mor. Men da tiden så kom og da jeg havde født var jeg klar Og så er jeg jo vokset med opgaven
Jeg syndes selv at jeg er en god mor selv om jeg kun er 20
Men er findes sikkert også mødre på 20 der ikke er gode mødre, Ligesom der findes det i en alder af 30, 35, 40 osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2009

Diana...

Rosa skriver:

Man siger jo at folk vokser med opgaven og at det er individuelt, men jeg har nu set nogle indlæg herinde på et sidste hvor jeg har tænkt at forfatteren absolut var for ung...

så enig så enig...

Anmeld

21. april 2009

mussi

Janep skriver:

jeg sys od det er individuelt

men jeg vil så sige at i starten af min graviditet var jeg apsolut ikke klar til at være mor. Men da tiden så kom og da jeg havde født var jeg klar Og så er jeg jo vokset med opgaven
Jeg syndes selv at jeg er en god mor selv om jeg kun er 20
Men er findes sikkert også mødre på 20 der ikke er gode mødre, Ligesom der findes det i en alder af 30, 35, 40 osv

ja, det kan du jo så selvfølgelig ha ret i ..
Men hvordan kan det så være at du valgte at gøre det færdig, når du ikke følte dig klar? Hvis jeg må spørge?

Anmeld

21. april 2009

mussi

linemus skriver:

Hvorfor "skal" man det?

Tja, det ved jeg ikke hvorfor man "skal" men føler bare at alle har det med at skulle være forældre tidligere og tidligere. og selvom de på ingen måde er klar til det, vælger de alligevel at gøre det.. altså er man virkelig klar til at få barn, i en alder af 13 år? det mener jeg ikke! og det er ligemeget hvor moden man så er, når man er 13 kan man ikke være klar til at få status som mor eller far.. eller er jeg den eneste der har det sådan?

Anmeld

21. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mussi skriver:

Tja, det ved jeg ikke hvorfor man "skal" men føler bare at alle har det med at skulle være forældre tidligere og tidligere. og selvom de på ingen måde er klar til det, vælger de alligevel at gøre det.. altså er man virkelig klar til at få barn, i en alder af 13 år? det mener jeg ikke! og det er ligemeget hvor moden man så er, når man er 13 kan man ikke være klar til at få status som mor eller far.. eller er jeg den eneste der har det sådan?

Jeg hørte en læge sige: "det optimale, i forhold til hvad kroppen er bygget til, er en 13-årig 2. gangs fødende"
Jeg tror det er EKSTREMT individuelt, men vil helt klart sige jeg ikke mener det er en god ide af blive forældre før man er gammel nok til at tage vare på sig selv (igen, er det jo meget forskelligt fra person til person).. men som andre herinde, synes jeg helt klart også der er nogen som virker som om de ikke HELT er klar til opgaven...hvem ved om det kommer undervejs..

Anmeld

21. april 2009

Janep

mussi skriver:

ja, det kan du jo så selvfølgelig ha ret i ..
Men hvordan kan det så være at du valgte at gøre det færdig, når du ikke følte dig klar? Hvis jeg må spørge?

det kan jeg ikke svare dig helt presist på.

Da jeg gik ind til lægen for at være sikker på at jeg var gravid havde jeg aftalt med kæresten vi bagefter skulle snakke om hvad der skulle ske med barnet.

Mend a jeg fik at vide at jeg altså var gravid ku jeg simpelthen ikke lade være med at smile, Jeg smilte hele vejen ud til bilen og hjem
Der beslutede jeg mig for at beholde det

Hvorfor ved jeg ikke.. Jeg følte bare at det var det, selv om jeg samtidig vidste at ejg nok ikke lii var helt klar.

Lidt svært at forklare men håber du fik noget ud af mit svar

Anmeld

21. april 2009

Sweet1978

Jeg var 22 da jeg fik mit første barn og jeg har aldrig fortrudt, det og hun er også "lykkedes" ret godt, synes "jeg"(mest mig da hun er delebarn) har fået hende opdraget til at være en fornuftig, omsorgsfuld og omgængelig person.

Vil dog så også indrømme at jeg nu ved nummer 2, som det tog mig mange år at få (der er 7 års forskel på dem), har en del mere styr på det. Men det tillægger jeg nu ligeså meget erfaringen fra den første, som det er alderen.

Anmeld

21. april 2009

4xGreve

Altså jeg ved ikke om man er for ung når man går i folkeskole, men jeg syntes ihvertfald det er en ide at gøre folkeskolen færdig først...

Jeg vil mene at hvis man er parat til at stå til ansvar for sine handlinger så er man et godt stykke af vejen, men igen så tror jeg aldrig man bliver helt klar til rollen som forældre, uanset hvor godt man forbereder sig, for man kan ikke forberede sig på alt...

WiiTrioen / Stina

Anmeld

21. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Når man ikke har en livsførsel eller lyst til at have en livsførsel der indebærer et barn

Anmeld

21. april 2009

mortil(nichlasogmathias)

mussi skriver:

Hvornår synes du at man er for ung til at få børn?

når man ikke er voksen nok til at tage sig af et barn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.