Fuck, nu går det for hurtigt XO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Holbæktrunten

kvinde84 skriver:

Jeg er ved at blive lidt (MEGET) paranoid over hvor hurtigt jeg pludselig stiger i vægt  Jeg har ellers været ret slank det meste af graviditeten, og fra uge 29 til ca 31/32 så tabte jeg også lidt. Men så skal jeg lige love for at der kom fart på  Jeg føler det som om, at bare jeg kigger på en banan så vupti, nogle gram tilføjet til vægten. Hvad sker der? Jeg er begyndt at spise frugt og grønt i stedet for andre måltider, for jeg giiider simpelthen ikke slæbe på flere kg end højst nødvendigt, men lige hjælper det.

Og før nogen nævner det, det er ikke vand i kroppen, min vielsesring er stadig for stor og hverken fødder eller noget andet er hævet. Min mave er bare blevet kæmpe. Jeg mødte f.eks min mors svigerinde men 4 dages mellemrum, og hun syntes at jeg var meget forandret på bare de dage  

Jeg har meget svært med at sidde ned, fordi min mave/baby fylder så meget, jeg MÅ have en pude mellem ryggen og stolen for at ligesom tvangsbøje ryggen (det har jeg måtte gøre i nogle uger nu), ellers er der ikke plads til maven og mine ribben gør mega nas, der har været dage hvor jeg simpelthen har måtte stået op og spist min aftensmad  Ved ikke om det er stor mave eller stor baby, jeg kan i hvert fald se og føle hænder og fødder (eller knæ og albuer) vandre langs maven, det ser meget absurd ud 

Jeg blev fra uge 30 sat til max aflastning på grund af truende for tidlig fødsel. De sagde dog at jeg ikke behøvede at ligge ned hele dagen, men jeg skulle heller ikke foretage mig noget særligt. Det klarer jeg bare ikke mere, og det hjælper heller ikke et hak på mine plukker. Jeg er ved at blive skør af at ikke gøre noget, og nu jeg er kommet i uge 34, så gider jeg altså ikke mere. Det betyder ikke at jeg ikke vil lytte til min krop, jeg vil stadig slappe af når jeg føler der er brug for det, men jeg gider altså ikke bare ligge for at ligge. Den kan da heller ikke være sundt for baby at have en passiv mor 

Anywho... ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg  Jo måske interresant at vide om der er andre der har tage det meste af den samlede graviditetsvægt på i sidste trimester?? Og om andre har svært ved at sidde ned pga mavens fylde/smerter i ribbenene/ribbensmuskulaturen.

De fleste tager mest på i sidste trimester, da det er der baby vokser mest.

HUSK en graviditet vejer i hvert fald 10 kg, med baby, moderkage, fostervand og ekstra blod. 

Synes helt bestemt at du bør følge sygehusetst råd om at holde dig i ro til baby skal ud - der er en grund til at de anbefaler det (og det er IKKE for din skyld, men for babys), så det skader ikke baby på nogen måde.

Du bør heller ikke erstatte hovedmåltiderne med frugt af frygt for at tage for meget på - spis almindeligt. Man må ikke gå på slankekur når man er gravid, da man udskiller skadelige stoffer der kan påvirke barnet. Og derudover feder meget frugt uhyggeligt meget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

l.kjoeller

tror det er forskelligt hvornår man tager det på, også afhængig af om man har haft kvalme osv. jeg tog mit på jævnt under hele graviditeten. angående sidde problemer. HELT normalt. der er ikke så meget plads og alle dine organer er presset op.

Anmeld

17. april 2012

kvinde84

MilleMus1988 skriver:

yep det der med at føle sig som en hval kan man nemt komme til og især i første graviditet .

jeg gik fra at veje 48 kg 164 høj og ja jeg var undervægtig, så min læge sagde du SKAL tage på, hmmm jeg valgte at bare spise som jeg plejer MEN da jeg solgte min hest så gik mit motion bare i NUL og så sagde det bum bum værdsko og vej 78 kg!!!! what!???
jeg følte mig grim og tung og jeg gik fra en sød 85B i BH til nu en 95 D

jeg tabte mig efter fødslen til lige knap 66 kg, men pga mine patter er så store nu så ser det helt forkert ud til min ellers spinkle krop snøft .

så jeg håber nu når jeg har født den næste at jeg igen starter med ridningen, og at kg så vil komme af igen, og så skal jeg ind og have lavet mine bryster, for jeg vil ikk have de store balloner længere , de ødelægger hele mit selværd og min krop og det magter jeg ikk

Uha, je det må være svært at vægt  Min papsøster er det mest ekstreme tilfælde jeg ved om. Hun gik fra 58 kg til over 90, hun stoppede med at veje sig da hun rundede 90 kg, og der var der altså lidt endnu til fødselen... puha siger jeg bare  

Jeg kan godt forstå det med brysterne. Mænd kan måske godt lide store patter, men særligt hvis man er vandt med at træne meget, så er de jo ret ubekvemme at have med at gøre

Anmeld

17. april 2012

Mira0911

GID man kunne bestemme vægten, men sådan er det bare ikke!! 

Første graviditet tog jeg 18 kg... 

Anden graviditet 30 kg... 

Jeg er normalt en streg i luften... 

Anmeld

17. april 2012

kvinde84

JJH skriver:

Dejligt at høre fra en artsfælle... Jeg havde taget 3 kg på indtil uge 30 og så er der kommet 5 kg til siden, jeg er også tvunget til hvile og forsøger så vidt muligt, men det er svært at holde sig i ro, når der er så meget man gerne lige vil nå inden fødslen. min mave er Kæmpe stor syntes jeg selv, og jordemoder giver mig også ret i at den ihvertfald er stor nok. maven er sunket og hovedet står fast, men stadig har jeg vildt ondt i mine ribben. så en tidlig fødsel er okay for mig.

Jeg spekulerer også på hvordan jeg skal overleve den sidste tid, da ungen allerede fylder så meget. Jeg var ved mit sidstelægebesøg i dag. Hun sagde at jeg havde en stor baby i forhold til min "lille" mave, så det bliver vidst en drøj omgang.. puha

Anmeld

18. april 2012

kvinde84

Holbæktrunten skriver:

De fleste tager mest på i sidste trimester, da det er der baby vokser mest.

HUSK en graviditet vejer i hvert fald 10 kg, med baby, moderkage, fostervand og ekstra blod. 

Synes helt bestemt at du bør følge sygehusetst råd om at holde dig i ro til baby skal ud - der er en grund til at de anbefaler det (og det er IKKE for din skyld, men for babys), så det skader ikke baby på nogen måde.

Du bør heller ikke erstatte hovedmåltiderne med frugt af frygt for at tage for meget på - spis almindeligt. Man må ikke gå på slankekur når man er gravid, da man udskiller skadelige stoffer der kan påvirke barnet. Og derudover feder meget frugt uhyggeligt meget 

Faktis så sagde de her på hospitalet (Færøerne), at max aflastning ikke betød at jeg skulle ligge i sengen hele tiden. Jeg skulle bare ikke anstrenge mig på nogen måde. JM jeg snakkede med dengang forklarede mig, at det jo var så forskelligt hvad folk opfattede som "anstrengende", og derfor kunne f.eks en spadseretur for nogle være "anstrengende" og for andre kunne det være det mest afslappende. Så hun bad mig lytte til mig selv og min krop, og handle derefter. Da jeg så har erfaret at det ikke gør nogen forskel for plukkerne at ligge ned hele dagen, så føler jeg heller ikke at det er nødvendigt for mig. Men selfølgelig raser jeg ikke rundt, jeg vil jo gøre det bedste for baby.

Jeg vil nu ikke kalde det for en slankekur jeg er gået på (har aldrig været på kur i hele mit liv, og er modstander af hovedløse slankekure)  Jeg har bare indset at jeg måske har puttet lidt for meget indenbords de sidste få uger, og så prøver jeg at spiser efter sult i stedet for når maden burde stå på bordet. Det gør også at jeg er meget bedre tilpas hele dagen + at jeg sover såå meget bedre om natten. Og tja, frugt feder måske lidt hvis man skovler massevis indenbords, men de indeholder jo mange gode ting, og med grønt mener jeg ikke frugt, men grøntsager, der er få af dem der feder noget særligt  Og jeg spiser jo ikke kun frugt og grønt, men husker at spise mere af det, så holder man sig dejlig tilpas mæt hele dagen 

Anmeld

18. april 2012

kvinde84

Mira0911 skriver:

GID man kunne bestemme vægten, men sådan er det bare ikke!! 

Første graviditet tog jeg 18 kg... 

Anden graviditet 30 kg... 

Jeg er normalt en streg i luften... 

Nej det er rigtigt nok at man ikke selv bestemmer hvor meget man tager på  Jeg synes dog at mange har en tendens til at proppe sig med mad under graviditeten, med graviditeten som unskyldning, og så går de og brokker sig efterfølgende over at de ikke kan slippe af med de overflødige kilo  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.