kvinde84 skriver:
Jeg er ved at blive lidt (MEGET) paranoid over hvor hurtigt jeg pludselig stiger i vægt
Jeg har ellers været ret slank det meste af graviditeten, og fra uge 29 til ca 31/32 så tabte jeg også lidt. Men så skal jeg lige love for at der kom fart på
Jeg føler det som om, at bare jeg kigger på en banan så vupti, nogle gram tilføjet til vægten. Hvad sker der? Jeg er begyndt at spise frugt og grønt i stedet for andre måltider, for jeg giiider simpelthen ikke slæbe på flere kg end højst nødvendigt, men lige hjælper det.
Og før nogen nævner det, det er ikke vand i kroppen, min vielsesring er stadig for stor og hverken fødder eller noget andet er hævet. Min mave er bare blevet kæmpe. Jeg mødte f.eks min mors svigerinde men 4 dages mellemrum, og hun syntes at jeg var meget forandret på bare de dage
Jeg har meget svært med at sidde ned, fordi min mave/baby fylder så meget, jeg MÅ have en pude mellem ryggen og stolen for at ligesom tvangsbøje ryggen (det har jeg måtte gøre i nogle uger nu), ellers er der ikke plads til maven og mine ribben gør mega nas, der har været dage hvor jeg simpelthen har måtte stået op og spist min aftensmad
Ved ikke om det er stor mave eller stor baby, jeg kan i hvert fald se og føle hænder og fødder (eller knæ og albuer) vandre langs maven, det ser meget absurd ud 
Jeg blev fra uge 30 sat til max aflastning på grund af truende for tidlig fødsel. De sagde dog at jeg ikke behøvede at ligge ned hele dagen, men jeg skulle heller ikke foretage mig noget særligt. Det klarer jeg bare ikke mere, og det hjælper heller ikke et hak på mine plukker. Jeg er ved at blive skør af at ikke gøre noget, og nu jeg er kommet i uge 34, så gider jeg altså ikke mere. Det betyder ikke at jeg ikke vil lytte til min krop, jeg vil stadig slappe af når jeg føler der er brug for det, men jeg gider altså ikke bare ligge for at ligge. Den kan da heller ikke være sundt for baby at have en passiv mor 
Anywho... ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg
Jo måske interresant at vide om der er andre der har tage det meste af den samlede graviditetsvægt på i sidste trimester?? Og om andre har svært ved at sidde ned pga mavens fylde/smerter i ribbenene/ribbensmuskulaturen.
yep det der med at føle sig som en hval kan man nemt komme til

og især i første graviditet .
jeg gik fra at veje 48 kg 164 høj og ja jeg var undervægtig, så min læge sagde du SKAL tage på, hmmm jeg valgte at bare spise som jeg plejer MEN da jeg solgte min hest så gik mit motion bare i NUL og så sagde det bum bum værdsko og vej 78 kg!!!! what!???
jeg følte mig grim og tung og jeg gik fra en sød 85B i BH til nu en 95 D

jeg tabte mig efter fødslen til lige knap 66 kg, men pga mine patter er så store nu så ser det helt forkert ud til min ellers spinkle krop snøft .
så jeg håber nu når jeg har født den næste at jeg igen starter med ridningen, og at kg så vil komme af igen, og så skal jeg ind og have lavet mine bryster, for jeg vil ikk have de store balloner længere , de ødelægger hele mit selværd og min krop og det magter jeg ikk