Hvem gør hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2009

ekzunz

Her er det mig der sørger for ungerne om morgenen, de store klarer jo sig selv, jeg afleverer begge de små i BH. På vej hjem handler jeg, henter ungerne, og laver mad når jeg kommer hjem. Gemalen hjælper med at rydde af efter maden. Så sørger jeg for at der bliver badet, børstet tænder, puttet osv. Jeg sørger også for det meste vasketøj, dog kan han sagtens hænge tøj op hvis han ser det i maskinen. Alm. oprydning, holde styr på aftaler, bestille tandlæge, lægebesøg, frisør osv. er også mig. Jeg sørger også for at alt med økonomien, forsikringer og lign. Hans bil er firmabil - de andre 2 hænger på mig mht. syn, værksted osv. Han slår græsset om sommeren og klipper hækken 1 gang om året.....

Men hvis jeg brokker mig - så forstår han intet - han synes da ikke jeg laver noget.....MEN - han ér blevet bedre! Han har rent faktisk haft sit livs første "barn-syg" - det er sgu stort....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2009

eliasogmor

hjemme hos elias og mig, er det mig der laver det hele, elias roder og jeg rydder op..og det er jeg helt tilfreds med.... jeg eelllsker at gøre rent, og vaske tøj........

Anmeld

11. april 2009

heaven

her deles vi rimeligt om tingene..... jeg har Lasse om morgenen (morgenmad og tøj på) 3 gang ugentlig og Peter to.... jeg afl alle dage og henter de 4....

Maden laver Peter, vi skiftes til at handle. Oprydning efter aftensmaden, bad og efterfølgende putte-ritual skiftes vi til... jeg putter 99% af tiden, - jeg ELSKER DET, og det gør Lasse også, han vil kun puttes af mig, hvis jeg er her.... hvis jeg er i byen kan Peter selvfølgelig sagtens putte uden problemer....

Rengøring klarer jeg selv, vasketøj klare jeg også og så klare Peter bil, græsset osv.....

Jannie

Anmeld

11. april 2009

Loggidut

Da jeg gik hjemme med den bette var hun mors pige, jeg ordnede det meste, men det er jo lige som en selvfølge når far er på job!

Nu er rollerne byttet, jeg er kommet i job, så nu bringer og henter han den bette. Ellers deles vi lige om resten, han bader lige så tit som jeg, putter hende lige så tit som jeg, og hjælper med fodringen lige så meget som jeg. Dog laver jeg maden, til gengæld ordner han så alt udendørs...

Anmeld

11. april 2009

Fam. Madsen

her hjemme er vi meget fælle om tingene, men det er mig der laver det meste inden for da jeg går hjemme om dagen og arbejder om aftenen så det er manden der putter når jeg er på job men når jeg så har fri er det mig der putter. ang. aftensmaden så er det den der har lyst til og lave mad og hvem der nu har lyst til og hjælpe marcus med maden er den gøre det er ikke noget fast...

jeg synes vi har en god fordeling her hjemme for vi hjælpes meget ad...

Anmeld

11. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg gør det meste huslige. Dels pga min mands arbejdstider og dels, fordi jeg bedst kan lide at tingene er gjort på min måde

Jeg er sådan lidt 'gammeldags' anlagt... jeg elsker at gøre de der traditionelle 'mor-gør-ting', bortset fra at gøre rent... ARGH... Som vi ikke gør ofte nok hihi - Bortset fra at støvsuge og skifte sengetøj og den slags, som bliver gjort jævnligt. Men de der ting som at gøre hovedrent, støve af, vaske gulv og sådan... Tjaaaa... det bliver nedprioriteret en del - men bliver holdt nede, fordi man ikke gider at leve i lort jo!!!...

Og engang skal jeg have mig en rengøringsdame hehehe... - eller en fransk stuepige hihi

Edit: Husbonni henter og bringer som regel Idun til bh på sine fridage

Anmeld

12. april 2009

netdaddy

Sådan her foregår det hjemme hos os:
  1. Morgen
    Morgenmaden står jeg for, mens Camilla får lov at snue videre til hun vågner (har pt. barsel) - ellers vækker jeg hende først når jeg tager på arbejder ca. kl. 7.30.
    Hvis Camilla står op om morgenen og vil give Luka mad, så bliver han helt forvirret.
  2. Frokost
    Den sørger Camilla for hvis jeg ikke er hjemme - ellers er vi fælles om det, hvilket Luka også helst vil have (han spiser mere hvis vi sidder der alle 3 sammen).
  3. Aftensmad
    Den laver vi sammen mens Luka lige får dagens sidste lur, så han er frisk og udhvilet til spisetid.
    Så rydder vi af sammen, mens knægten sidder og pludrer og hygger sig og slår mave.
  4. Badning
    Som regel er vi fælles om badning og natklargøring, men det hænder at den ene af os gør det alene.
  5. Putning
    Her er det enten far eller mor der putter, men inden da har vi hygget og nusset sammen både omkring natflasken, godnatlæsning, tandbørstning m.m.
Rengøringen tages grundigt hver søndag formiddag mens Luka ligger ude og sover. Ellers støvsuger vi og vasker gulv i løbet af ugen efter behov.

Indkøb gør vi som regel sammen, men det hænder jeg køber lidt ind på vej hjem fra arbejde eller Camilla lige smutter over og henter mens hun er på vej hjem fra legestue eller lign.

Om morgenen er Luka fars dreng, i løbet af dagen er han både fars og mors dreng, og aftenen er han helt klart mors dreng. Lidt sjovt - men sådan er det altså her.

Anmeld

12. april 2009

Kvindemin

netdaddy skriver:

Sådan her foregår det hjemme hos os:
  1. Morgen
    Morgenmaden står jeg for, mens Camilla får lov at snue videre til hun vågner (har pt. barsel) - ellers vækker jeg hende først når jeg tager på arbejder ca. kl. 7.30.
    Hvis Camilla står op om morgenen og vil give Luka mad, så bliver han helt forvirret.
  2. Frokost
    Den sørger Camilla for hvis jeg ikke er hjemme - ellers er vi fælles om det, hvilket Luka også helst vil have (han spiser mere hvis vi sidder der alle 3 sammen).
  3. Aftensmad
    Den laver vi sammen mens Luka lige får dagens sidste lur, så han er frisk og udhvilet til spisetid.
    Så rydder vi af sammen, mens knægten sidder og pludrer og hygger sig og slår mave.
  4. Badning
    Som regel er vi fælles om badning og natklargøring, men det hænder at den ene af os gør det alene.
  5. Putning
    Her er det enten far eller mor der putter, men inden da har vi hygget og nusset sammen både omkring natflasken, godnatlæsning, tandbørstning m.m.
Rengøringen tages grundigt hver søndag formiddag mens Luka ligger ude og sover. Ellers støvsuger vi og vasker gulv i løbet af ugen efter behov.

Indkøb gør vi som regel sammen, men det hænder jeg køber lidt ind på vej hjem fra arbejde eller Camilla lige smutter over og henter mens hun er på vej hjem fra legestue eller lign.

Om morgenen er Luka fars dreng, i løbet af dagen er han både fars og mors dreng, og aftenen er han helt klart mors dreng. Lidt sjovt - men sådan er det altså her.

Og det lyder bare så hyggeligt
Tror den lille mus har det rigtig godt i sine forældres hænder, lyder som et dejligt trygt hjem.

Anmeld

12. april 2009

Mutti2

Tjae... vi ligger jo sikkert ikke under din målgruppe for dette indlæg

Men herhjemme klarer jeg det meste. Milla-Victoria's eneste opgave er at være dejlig, og rode så moar har noget at rydde op på

Og det fungerer egentligt meget godt. Det ville være noget værre noget hvis lille-pigen skulle lave mad og ordne vasketøj alene Hun er dog super dygtigt til at hjælpe til

Anmeld

12. april 2009

Lise

Her foregår det således i hverdagenen:

Morgenmad, bleskift og påklædning er vi rimelig fælles om. Det er den der lige er der, der ordner det (mens den anden måske er i bad). Jeg sætter måske noget vasketøj over, som far hænger op senere på dagen (eller jeg selv gør om aftenen).
Jeg cykler for det meste Simon i vuggestuen. Og så tager jeg på arbejde (mellem kl 7 og 8).
Farmand henter Simon i vuggestuen for det allermeste. Sammen handler de til aftensmaden, som de måske tager hjem og begynder på. Så kommer jeg hjem kl ca 17-17:30 og hjælper færdig eller leger med Simon med far laver mad (eller omvendt), og så spiser vi sammen kl 18.
For det meste tager jeg af bordet og ordner køkkenet, mens far bader Simon. Og så slapper vi lige lidt af alle tre sammen inden Simon bliver puttet af mig kl lidt i otte.

I weekenden plejer jeg at gøre en del rent, handle og lave mad, da jeg synes jeg må bidrage lidt til husholdningen Men manden i huset ligger bestemt heller ikke på den lade side, for enten hjælper han til, eller også ordner han ALT hvad der skal ordnes udenfor i haven. For det gider jeg nemlig ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.