Hvem gør hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
21 svar
0 synes godt om
11. april 2009

Kvindemin

Hvordan er det hjemme hos jer?
Mht de små - hvem laver aftensmad, hvem giver aftensmad, hvem børster tænder, giver morgenmad, henter og bringer, putter, er dit barn fars eller mors dreng/pige? Osv osv.

Det kunne jeg godt tænke mig at hører.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2009

Mie A

Herhjemme er det mig som sørger for at der bliver handlet og at der bliver lavet mad - jeg sørger også for at den lille får grød og at de 2 store bliver klar og kommer i børnehave og vuggestue - Det er også mig som står for rengøringen og oprydningen i hjemmet.
Vi er fælles om at hente ungerne, putte dem + børste tænder, give bad og lege med dem.

Det er primært mig, som tager mig af børnene - men pt. er jeg også på barsel, hvilket gør at jeg har overskud på en anden måde.

Manden laver så tilgengæld en hel masse andet - hus, bil osv.

Anmeld

11. april 2009

Mimic

herhjemme, er vi fælles om at handle ind, rydde op, og putte vores datter, det er mig der laver mad, da kæresten er sent hjemme hver dag. desuden er det mig der gør "godnatklar" (tandbørstning osv.) hver aften, jeg er den der gør rent herhjemme, men så tager han alt hvad der hedder bil osv. jeg hjælper vores datter med at spise men det kan han også sagtens... alt i alt vil jeg sige at vi er meget fælles om det hele herhjemme

Anmeld

11. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Vi er fælles om at handle, rengøringen er hvem, der har tid - bortset fra støvsugning og gulvvask, det er min opgave, jeg henter og bringer Jesse og laver mad. Vi er fælles om at tage af bordet og vaske op. Bad skiftes vi til og putningen er en 2 mandsopgave Gøre godnatklar er bademesterens opgave

Anmeld

11. april 2009

fam.4xc

Her gør vi pigerne klar sammen om morgenen - de skal op kl 06.00 og vi er i vuggestuen 0630 - og vi aflevere dem sammen og der møsser vi så farvel

Jeg henter pigerne da jeg har fri senest kl 15 og Claes først har fri kl 15.45... hvis jeg engang imellem har en sen vagt og først har fri 15.45 henter mine forældre pigerne, kan ik li de skal være der længere end der lidt over kl 15

Når vi kommer hjem hygger vi lidt - Claes leger med pigerne mens jeg laver mad, eller vi laver den sammen, eller pigerne tegner ved bordet mens vi voksne laver mad....

Jeg vasker gerne op mens Claes bader pigerne..

Og vi putter pigerne sammen og samtidg...

Vi handler mest ind sammen... men jeg arbejder kun 30 timer om ugen så har mindst 1 fridag om ugen og der vasker jeg tøj og gør rent og handler indimellem så vi ik skal bruge weekender på det..
Men når jeg jobber weekend eller helligedage som i de her dage vasker han tøj og gør rent sammen med pigerne så jeg ik skal hjem og klare det efter job.. Synes vi har fundet en måde der funker godt for os - selvom jeg nok praktisk laver lidt mere, men jo også jobber noget mindre end ham...

Pigerne er vist både mor og fars piger... Caroline har som mindre altid været fars pige mest, men det har ligesom ændret sig efter jeg ik længere arbejder som aftenvagt og derfor var væk op til 5 aftener om ugen

Når de er syge er det som regel mest mig de vil ha... vil de ha vild leg er det deres far

Anmeld

11. april 2009

saxa

Herhjemme er vi meget fælles omkring det hele - dog står jeg for det meste for rengøring og madlavning (men det vil jeg også helst- elsker det )

Yasmin er helt klart mors pige, men Far kan sagtens skifte, børste tænder, made, putte osv - selvom det nogle gange er lidt lettere når Mor gør det

Anmeld

11. april 2009

Mormilla

Chritinap skriver:

Hvordan er det hjemme hos jer?
Mht de små - hvem laver aftensmad, hvem giver aftensmad, hvem børster tænder, giver morgenmad, henter og bringer, putter, er dit barn fars eller mors dreng/pige? Osv osv.

Det kunne jeg godt tænke mig at hører.

Min mand laver aften`s mad (nogen gange gør jeg), jeg gir mad... Så skiftes vi til at rydde op, hvor den anden skifter og gir nattøj på. Om aften børster den tænder som gir nattøj på og om morgen børster jeg tænder og gir ham tøj på. Men om morgen laver min mand så morgen mad til vores søn.
Min mand henter og bringer. Jeg har fri og vi har kun en bil.
Jeg putter hver aften. Men hvis han vågner i hverdagen tager jeg ham. Men i weekenden skiftes vi.
Lige nu vil jeg sige at han er mor`s dreng

Jeg har det sådan at man er to om at få et bare, så er man os to om at tage sig af det

Anmeld

11. april 2009

Kvindemin

Mormilla skriver:

Min mand laver aften`s mad (nogen gange gør jeg), jeg gir mad... Så skiftes vi til at rydde op, hvor den anden skifter og gir nattøj på. Om aften børster den tænder som gir nattøj på og om morgen børster jeg tænder og gir ham tøj på. Men om morgen laver min mand så morgen mad til vores søn.
Min mand henter og bringer. Jeg har fri og vi har kun en bil.
Jeg putter hver aften. Men hvis han vågner i hverdagen tager jeg ham. Men i weekenden skiftes vi.
Lige nu vil jeg sige at han er mor`s dreng

Jeg har det sådan at man er to om at få et bare, så er man os to om at tage sig af det

Lige præcis

Anmeld

11. april 2009

malou

Hos os er det mig der laver alt med Victor... men jeg er også hjemme med ham hele tiden (indtil på tirsdag) Det er ikke fordi Dennis ikke gider, vil eller noget... men jeg vil bare hellere selv.... smiler. Dennis er så den der fixer alt vores istandsættelse af vores hus, bilerne.. dæk skift, madlavning og oftes indkøb. Jeg vasker også tøj, skifter sengetøj mens vi deles om rengøring. Fra næste uge er det mig der aflevere Victor hos mine forældre inden jeg skal i butikken og Dennis der henter når han får fri ved 14 tiden.Så her hos os er der en dejlig fordeling af "pligterne".. og aldrig sure miner

knus malou

Anmeld

11. april 2009

Miamaja

jeg star mest for rengoring og madlavning og pasning af guldklumpen, da jeg gaar hjemme med guldklump og gemalen arbejder lange dage... vi deles om opvasken, dvs den der laver mad skal den anden vaske op efter sadvanlig vis. jeg laver helst mad men gemalen kan ogsaa vildt godt lide det, saa det deles vi lidt om. alt paa grillen er som regel ham der star for det. vi vasker begge hvert vores toj

og saa ordner han haven. passer mig fint.

det eneste jeg ville vaere foruden er at rengore toiletter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.