angående bolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. april 2012

rogerrasch

hej vi står i den situation at vi bor i en ret dårlig isoleret lejlighed med vores søn på 2 måneder, vi har så derfor skrevet os op til et andet sted hvor der er kort ventetid, men kommunen vil ikke hjælpe os med et indskudslån, vores søn har været forkølet og hostet stortset siden vi kom hjem fra sygehuset af. men kommunen er ligeglade, nogle der har et råd til hvad man så kan gøre, kan lægen gøre noget evt??? min mor forklarede nemlig at før i tiden stod hun i en lignende situation hvor kommunen heller ikk hjalp men der gik lægen indover på en eller anden måde...

håber på at få nogle gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

Pige2009

Jeg tror ikke, lægen kan gøre noget. I må spare op og vente til I har til indskud

Anmeld

15. april 2012

wamse

rogerrasch skriver:

hej vi står i den situation at vi bor i en ret dårlig isoleret lejlighed med vores søn på 2 måneder, vi har så derfor skrevet os op til et andet sted hvor der er kort ventetid, men kommunen vil ikke hjælpe os med et indskudslån, vores søn har været forkølet og hostet stortset siden vi kom hjem fra sygehuset af. men kommunen er ligeglade, nogle der har et råd til hvad man så kan gøre, kan lægen gøre noget evt??? min mor forklarede nemlig at før i tiden stod hun i en lignende situation hvor kommunen heller ikk hjalp men der gik lægen indover på en eller anden måde...

håber på at få nogle gode råd

I kan forsøge at låne indskuddet, som enkeltydelse, hvor en eventuel udtalelse fra lægen ville kunne vedhæftes. Ellers er der nok ikke så meget andet at gøre, end at skære forbrug ned til et minimum, og få lagt til side til indskuddet

Anmeld

15. april 2012

rogerrasch

Baagøe skriver:

Jeg tror ikke, lægen kan gøre noget. I må spare op og vente til I har til indskud

ja ok regnede jeg også med, er bare så synd for den lille at han skal være syg hele tiden

Anmeld

15. april 2012

TeamRocket

Det har jeg ikke hørt om før. Jeg ved bare i vores kommune er de ikke behjælpelige mede indskudslån. Og hvis man nævner noget om børn og deres levevilkår er dårlige i nuværene bolig får man en besked om at hvis man ikke selv er istand til at sørge for en ok bolig til sine børn kan de blive tvangsfjernet.. Kan du ikke låne i banken ?

Anmeld

15. april 2012

rogerrasch

wamse skriver:

I kan forsøge at låne indskuddet, som enkeltydelse, hvor en eventuel udtalelse fra lægen ville kunne vedhæftes. Ellers er der nok ikke så meget andet at gøre, end at skære forbrug ned til et minimum, og få lagt til side til indskuddet

okay tak kan være vi skal prøve, er svært bare at spare op nemlig når vi begge to lige pt. er på kontanthjælp

Anmeld

15. april 2012

rogerrasch

TeamRocket skriver:

Det har jeg ikke hørt om før. Jeg ved bare i vores kommune er de ikke behjælpelige mede indskudslån. Og hvis man nævner noget om børn og deres levevilkår er dårlige i nuværene bolig får man en besked om at hvis man ikke selv er istand til at sørge for en ok bolig til sine børn kan de blive tvangsfjernet.. Kan du ikke låne i banken ?

nej har også fået afslag i banken

Anmeld

15. april 2012

TeamRocket

rogerrasch skriver:

nej har også fået afslag i banken

Det var også vores problem i sin tid, flytningen hastede så vi tog børnepengene, vores løn, solgte nogle ting og lånte resten ved ekspressbank.

Anmeld

15. april 2012

rogerrasch

TeamRocket skriver:

Det var også vores problem i sin tid, flytningen hastede så vi tog børnepengene, vores løn, solgte nogle ting og lånte resten ved ekspressbank.

ja okay vi har bare ikk haft kunne låne i banken

Anmeld

15. april 2012

Krisul

Dette er ikke for at være efter nogen overhovedet... 

Men, det er virkelig voldsomt så mange der forventer hjælp fra kommunen til det ene og det andet.. Har man ikke til indskud i en lejlighed, og ikke kan låne til det, må der jo være en grund... 

Jeg kan virkelig ikke se det er noget kommunen skal ind over. Vælger man at sætte børn til verden så skal man virkelig også være klar over der følger nogle omkostninger og konsekvenser.. For selvfølgelig er det synd for et lille spædbarn at det er sygt, men som forældre bliver man/vi nødt til at ta et ansvar og ikke altid mene der må da være nogen der kan rede vores røv.. 

Blot nogle meninger herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.