Kan man finde et hjem til sådan en hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2012

Peanut

Jeg tænkte lige på om der er noget økonmisk for jer lige nu, der gør at i ikke bare får det gjort? Det er jo ikke SÅ fantastisk dyrt at få vaccineret og chippet sit dyr 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

ummidlbart vil jeg sige i skal prøve at henvende jer til et dyrinternat.. selv anbefaler jeg rødovre dyreinternat..

i kan selvfølgelig prøve den blå avis, dyr søger nyt hjem(på facebook), nyt hjem til dyr(os på facebook) osv..

jeg ved ikke hvordan jeres økonomi ser ud men evt overveje at få hende chippet da det nok er nemmere så at komme af med hende..

og har i evt papier af en slaks, evt fra jeres egen dyrlæge, så folk ikke tror det er en stjålet hund ?  

Tak for dit svar.

Vi bor i nordjylland, men mon ikke der findes et internat her, hvis det var?

Men håber nu på at vi kunne finde et hjem til hende selv.

Men ja vi har nogle papirer derfra

Anmeld

14. april 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Nu lige for at dunke dig i hovedet - som man bestemt ikke har brug for når man skal af med sit dyr. Så er det et lovkrav at hunden skal være mærket, enten chipmærket eller tatoveret. Samtidig er det et lovkrav at hunden skal være ansvarsforsikret, hvilket den ikke kan blive uden mærkning. 

Udover det - så er det aldrig en skam at sige nok er nok. 

Hun er 8 år gammel nu og har haft det dårligt før. Det er værd at tænke over i sine overvejelser. Vil hun have det godt med at blive flyttet? og tør i tage chancen ved at sælge hende, måske til en som sælger hende videre og lynhurtigt ender hun som kastebold. 

- Nej, det ville jeg ikke. Derfor har jeg også taget den beslutning at sidst i Maj, skal min den lille væk. For han vil ikke kunne administrere at komme ud til en anden familie og ingen af os ville kunne administrere at han kom ud og boede ved et familiemedlem. Det er hårdt at have dyr. 

Men igen - det er aldrig en skam at sige stop for et dyr. På den måde kan vi spare den for unødig smerte.

Tak for dit svar!

Jeg har haft overvejet det samme, men det kan min kæreste slet ikke få sig selv til. Tror dog også at hun ville kunne klare at blive flyttet, så længe vi kan være sikre på at hun har det godt (selvom det er nemmere sagt end gjort)...

Pyha, det er sgu svært.

Anmeld

14. april 2012

Anonym trådstarter

JanetBJ skriver:

Sæt den på gul og gratis, facebook, DBA, osv ..

Men få den lige chippet først, da det nok vil gøre det lidt nemmere ..

Men altid trist når folk skiller sig af med dyr, fordi de skal flytte, ikke har tid, og andre grunde osv .. 

Tak for dit svar.

Jeg er helt enig, det er simpelthen også så trist, men vi kommer til at bo i denne her lejlighed mange år endnu, hvis vi beholder hende, da det ikke er til at finde et sted, hvor vi må have dyr. Og jeg tør bare ikke løbe risikoen mht mit barn.... Det er så øv!

Anmeld

14. april 2012

JanetBJ

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Jeg er helt enig, det er simpelthen også så trist, men vi kommer til at bo i denne her lejlighed mange år endnu, hvis vi beholder hende, da det ikke er til at finde et sted, hvor vi må have dyr. Og jeg tør bare ikke løbe risikoen mht mit barn.... Det er så øv!

Nej selvfølgelig Men held og lykke med at komme af med den.

Anmeld

14. april 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Hvis i får hende chippet og vaccineret så ja, (uden vaccine kan den ha en masse at smitte andre hunde med.) Jeg kunne godt finde på at ta en ældre hund til mig, og kender mange på hundegalleri der også ku (Hint hint)  

Men hvor er det dog trist i ikke kan beholde den, det er jo en ældre dame, den må være meget knyttet til jer, sikke en omvæltning det bliver  

Mht at dyrelægen ikke har sagt noget til den manglende chip, vaccine og sikkert også forsikring? Så er der mange dyrelæger der ikke ser det som deres job at få folk til at overholde loven bare dyrene har det godt. Men i kan få en gevaldig bøde

Tak for dit svar

Mente såmænd heller ikke at det var dyrlægens fejl eller noget... det er helt og holdent vores

Mente mere at det ikke er noget vi har tænkt over, fordi vi ikke har stødt på det..

Men ja det er så trist...

Anmeld

14. april 2012

Fam. Madsen

Anonym skriver:

Tak skal du have. Det er bare så vigtigt for os at hun kommer et godt sted hen.
Men måske vi bare kunne få hende chippet så?

det ville jeg gøre

begge vores hunde er chippet og det er også dansk/svensk gårdhunde

Anmeld

14. april 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Vil lige sige at mange udlejere, både private og almennyttige, er til at tale med når det er en så lille hund og den er så gammel som den er.

Vi fik lov til at have vores hund, et skrummel af en labrador/boxer, med ind i en bebyggelse hvor vi egentligt ikke måtte have haft hund, men de var bestemt til at tale med da de hørte hendes alder (7 år)

Vi har desværre allerede forhørt os og de har sagt blankt nej i det boligselskab, hvor vi søger. Der er kun det ene her i byen....

Og vi tør simpelthen ikke flere private udlejere nu... vi har så dårlig erfaring med dem!

Anmeld

14. april 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Vi bor i nordjylland, men mon ikke der findes et internat her, hvis det var?

Men håber nu på at vi kunne finde et hjem til hende selv.

Men ja vi har nogle papirer derfra

internater ser folk tit som en sidste udvej, men jeg som har været frivillig på et internat og selv har en hund fra sådan et sted ser det som noget godt..

det er ikke hvem som helst der kan få en hund fra sådan et sted, du skal vise papier på du må have hund, de skal godkende dit hjem og dig, og har hunden særlige behov SKAL du opfylde dem..

jeg tænker på det er en ældre hund så måske den har lidt særheder (behøver ikke være en dårlig ting) eller trænger til noget særligt.. så kan de hjælpe den sådan et sted..

men ellers ville jeg nok hvis jeg fandt en privat person lave en kontrakt på at hvis de nogle sinde skulle af med hunden igen sku de komme til mig/jer først for at høre om i vil købe den tilbage inden den sælges til andre.. det kan du sagtens lave selv.. så skal i bare begge skrive under på..

Anmeld

14. april 2012

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

Jeg tænkte lige på om der er noget økonmisk for jer lige nu, der gør at i ikke bare får det gjort? Det er jo ikke SÅ fantastisk dyrt at få vaccineret og chippet sit dyr 

Tja vi vader ikke ligefrem i penge, men vi skulle nu nok finde pengene, hvis det var. Var bare interesseret i om det var muligt at komme af med hende, uden hun var blevet det, da vi skal give svar på den lejlighed vi har fået tilbudt, meget snart.......Men selvfølgelig har intet imod at vi får det gjort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.