Kan man finde et hjem til sådan en hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.477 visninger
30 svar
0 synes godt om
14. april 2012

Anonym trådstarter

Skriver lige som anonym, da jeg ikke vil hagles ned.

Men sagen er desværre den, at vi er nødt til at flytte fra den lejlighed vi bor i nu, da den ikke er helbredsmæssig forsvarlig for vores barn og udlejer gør ikke noget ved det på trods af utallige henvendelser.

Så nu vil vi gerne finde noget, hvor vores barn ikke bliver syg af at være. Hver gang h*n bliver syg med hoste er det nødvendigt med hjælp fra astmamedicin og det er ikke holdbart.

Problemet er at vi ikke kan finde en lejlighed hvor vi må have vores hund. Vi har langt om længe fundet en lejlighed vi har råd til og som er sund. Men ja vi må jo som sagt ikke have hund der.

Så vi vil meget gerne finde et godt hjem til hende, men vi er meget i tvivl om det kan lade sig gøre.
Sagen er nemlig den at det var en hund min kæreste tog til sig da han var meget ung, da hun blev behandlet skidt.

Det drejer sig om en dansk/svensk gårdhund som er 8 år gammel, men den er hverken chippet/vaccineret. Vaccine og chip er selvfølgelig noget vi burde have tænkt på, men jeg har aldrig haft forstand på hunde (og kom først ind min kærestes liv efter han havde fået hende) og vores dyrlæge har aldrig sagt noget de gange vi har været der.
Hun har aldrig været syg og er en rigtig sød og glad hund. Hun kan dog være sky overfor fremmede, hvis de kommer på hendes territorium. Har hun først mødt dem på et neutralt sted er der intet.

Men tror i, at der er nogen der er interesseret i at få en hund i den alder og uden vaccine og chip? Vi vil så gerne vi kunne finde et godt hjem til hende, måske en gård hvor hun kan jagte mus og andet skravl (hun ELSKER det)!

Jeg har ikke oprettet denne tråd for at høre på negative ting, hverken omkring at min kæreste tog hende til sig uden at tænke helt så fremadrettet, da han gjorde det i en kærlig mening. Og ej heller at vi har valgt at skille os af med hende, da det er noget vi er nødt til, pga vores søns helbred.

Men har brug for lidt hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

Fam. Madsen

Uden og vide det med sikkerhed tror jeg det bliver sværet når hun ikke er chippet. 'dog synes jeg det er underligt dyrelægen ikke har sagt noget til jer da i kan/ kunne få en bøde når hun ikke er chippet da det er lovpligtig. 

håber i finder en god løsning på det hele.. 

Anmeld

14. april 2012

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

Uden og vide det med sikkerhed tror jeg det bliver sværet når hun ikke er chippet. 'dog synes jeg det er underligt dyrelægen ikke har sagt noget til jer da i kan/ kunne få en bøde når hun ikke er chippet da det er lovpligtig. 

håber i finder en god løsning på det hele.. 

Tak skal du have. Det er bare så vigtigt for os at hun kommer et godt sted hen.
Men måske vi bare kunne få hende chippet så?

Anmeld

14. april 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Men sagen er desværre den, at vi er nødt til at flytte fra den lejlighed vi bor i nu, da den ikke er helbredsmæssig forsvarlig for vores barn og udlejer gør ikke noget ved det på trods af utallige henvendelser.

Så nu vil vi gerne finde noget, hvor vores barn ikke bliver syg af at være. Hver gang h*n bliver syg med hoste er det nødvendigt med hjælp fra astmamedicin og det er ikke holdbart.

Problemet er at vi ikke kan finde en lejlighed hvor vi må have vores hund. Vi har langt om længe fundet en lejlighed vi har råd til og som er sund. Men ja vi må jo som sagt ikke have hund der.

Så vi vil meget gerne finde et godt hjem til hende, men vi er meget i tvivl om det kan lade sig gøre.
Sagen er nemlig den at det var en hund min kæreste tog til sig da han var meget ung, da hun blev behandlet skidt.

Det drejer sig om en dansk/svensk gårdhund som er 8 år gammel, men den er hverken chippet/vaccineret. Vaccine og chip er selvfølgelig noget vi burde have tænkt på, men jeg har aldrig haft forstand på hunde (og kom først ind min kærestes liv efter han havde fået hende) og vores dyrlæge har aldrig sagt noget de gange vi har været der.
Hun har aldrig været syg og er en rigtig sød og glad hund. Hun kan dog være sky overfor fremmede, hvis de kommer på hendes territorium. Har hun først mødt dem på et neutralt sted er der intet.

Men tror i, at der er nogen der er interesseret i at få en hund i den alder og uden vaccine og chip? Vi vil så gerne vi kunne finde et godt hjem til hende, måske en gård hvor hun kan jagte mus og andet skravl (hun ELSKER det)!

Jeg har ikke oprettet denne tråd for at høre på negative ting, hverken omkring at min kæreste tog hende til sig uden at tænke helt så fremadrettet, da han gjorde det i en kærlig mening. Og ej heller at vi har valgt at skille os af med hende, da det er noget vi er nødt til, pga vores søns helbred.

ummidlbart vil jeg sige i skal prøve at henvende jer til et dyrinternat.. selv anbefaler jeg rødovre dyreinternat..

i kan selvfølgelig prøve den blå avis, dyr søger nyt hjem(på facebook), nyt hjem til dyr(os på facebook) osv..

jeg ved ikke hvordan jeres økonomi ser ud men evt overveje at få hende chippet da det nok er nemmere så at komme af med hende..

og har i evt papier af en slaks, evt fra jeres egen dyrlæge, så folk ikke tror det er en stjålet hund ?  

Anmeld

14. april 2012

LilleChelle

Nu lige for at dunke dig i hovedet - som man bestemt ikke har brug for når man skal af med sit dyr. Så er det et lovkrav at hunden skal være mærket, enten chipmærket eller tatoveret. Samtidig er det et lovkrav at hunden skal være ansvarsforsikret, hvilket den ikke kan blive uden mærkning. 

Udover det - så er det aldrig en skam at sige nok er nok. 

Hun er 8 år gammel nu og har haft det dårligt før. Det er værd at tænke over i sine overvejelser. Vil hun have det godt med at blive flyttet? og tør i tage chancen ved at sælge hende, måske til en som sælger hende videre og lynhurtigt ender hun som kastebold. 

- Nej, det ville jeg ikke. Derfor har jeg også taget den beslutning at sidst i Maj, skal min den lille væk. For han vil ikke kunne administrere at komme ud til en anden familie og ingen af os ville kunne administrere at han kom ud og boede ved et familiemedlem. Det er hårdt at have dyr. 

Men igen - det er aldrig en skam at sige stop for et dyr. På den måde kan vi spare den for unødig smerte.

Anmeld

14. april 2012

TeamRocket

Hvis i får hende chippet og vaccineret så ja, (uden vaccine kan den ha en masse at smitte andre hunde med.) Jeg kunne godt finde på at ta en ældre hund til mig, og kender mange på hundegalleri der også ku (Hint hint)  

Men hvor er det dog trist i ikke kan beholde den, det er jo en ældre dame, den må være meget knyttet til jer, sikke en omvæltning det bliver  

Mht at dyrelægen ikke har sagt noget til den manglende chip, vaccine og sikkert også forsikring? Så er der mange dyrelæger der ikke ser det som deres job at få folk til at overholde loven bare dyrene har det godt. Men i kan få en gevaldig bøde

Anmeld

14. april 2012

Lone Jakobsen

jeg tror umiddelbart at i vil få store problemer med at få hunden afsat, men jeg synes det er værd at prøve. jeg ville, som andre skrev, vælge at få den chippet først.

Anmeld

14. april 2012

signe.

LilleChelle skriver:

Nu lige for at dunke dig i hovedet - som man bestemt ikke har brug for når man skal af med sit dyr. Så er det et lovkrav at hunden skal være mærket, enten chipmærket eller tatoveret. Samtidig er det et lovkrav at hunden skal være ansvarsforsikret, hvilket den ikke kan blive uden mærkning. 

Udover det - så er det aldrig en skam at sige nok er nok. 

Hun er 8 år gammel nu og har haft det dårligt før. Det er værd at tænke over i sine overvejelser. Vil hun have det godt med at blive flyttet? og tør i tage chancen ved at sælge hende, måske til en som sælger hende videre og lynhurtigt ender hun som kastebold. 

- Nej, det ville jeg ikke. Derfor har jeg også taget den beslutning at sidst i Maj, skal min den lille væk. For han vil ikke kunne administrere at komme ud til en anden familie og ingen af os ville kunne administrere at han kom ud og boede ved et familiemedlem. Det er hårdt at have dyr. 

Men igen - det er aldrig en skam at sige stop for et dyr. På den måde kan vi spare den for unødig smerte.

Det var ikke et lovkrav for 8 år siden at hunde SKULLE være chippet eller tatoveret mener jeg.. Det er lidt nyere regler, og de hunde der blev født inden lovgivningen kommer ikke ind under de nye regler. Vi har en 12 år gammel hund som hverken er chippet eller tatoveret, men dog går han ind under vores ansvarsforsikring på gården. Vi har endvidere også en hund på snart 5 år, og han er tatoveret da det i 2007 var blevet vedtaget ved lov

Anmeld

14. april 2012

JanetBJ

Sæt den på gul og gratis, facebook, DBA, osv ..

Men få den lige chippet først, da det nok vil gøre det lidt nemmere ..

Men altid trist når folk skiller sig af med dyr, fordi de skal flytte, ikke har tid, og andre grunde osv .. 

Anmeld

14. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Vil lige sige at mange udlejere, både private og almennyttige, er til at tale med når det er en så lille hund og den er så gammel som den er.

Vi fik lov til at have vores hund, et skrummel af en labrador/boxer, med ind i en bebyggelse hvor vi egentligt ikke måtte have haft hund, men de var bestemt til at tale med da de hørte hendes alder (7 år)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.