Symfysemål vs babys størrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2012

piadas

Nææh, ikke ved mig i hvert fald!

Jeg har altid haft høje symfyse-mål. Ved min 3. graviditet fulgte jeg kurven for tvillinger - min læge var bekymret, men det var jeg ikke! Jeg vidste jo, at sådan plejer det at være (det var ikke samme læge, som jeg havde ved de to første).

Og mine børn har vejet følgende:

1. 3880 g - 19 dage over

2. 4020 g - 15 dage over

3. 3670 g - 14 dage over

Så selvom jeg altid er gået meget over tid, har mine børn jo ikke været vanvittigt store, så jeg synes ikke, der er nogen sammenhæng mellem symfyse-mål og babys størrelse ved mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

Mamalou

pemiro skriver:

Ja har godt hørt det med det skulle være lettere.. Tror bare det er tanken om en kæmpebaby der skal ud forneden

Men er slet ikke bange for fødsel, så det er nok mest i "pjat" hehe

Jeg forstår dig godt... For ud skal bebsen jo - og vi ved jo alle sammen hvor Min familie har undret sig meget over, at jeg skulle føde så stor en knægt, fordi hverken kæresten eller jeg er særlig store. Men man kan blive overrasket

Anmeld

14. april 2012

Ciss

Jeg har begge gange ligget i øverste kant af symfysemålet - men begge mine babyer var fuldstændig gennemsnitlige.

Anmeld

14. april 2012

Mor til Frederic og Freya

pemiro skriver:

Hey.. 

Igen sidder jeg og stener og kom til at tænke på noget..

Hvis man nu ligger i den store ende af symfyse målet (livnoderens størrelse), er der så en sammenhæng med babys størrelse? 

Tænker her, om baby så er lidt over gennemsnittet også?

Håber nogle kan svare  

Rigtig go weekend derude

Vil også sige både og....

Med Frederic fulgte det meget godt sammen, tror den var 1-2 cm under den uge jeg var i.. Han var 3200 g og 52 cm da han kom ud i 38+2.

Venter nu nr 2 som kommer ud på mandag, der started smf ok - men nu ligger det et godt stykke under normal... Hun har hele vejen igennem været en lillefis og her da jeg var ved jm i 38+0 blev hun skønnet til 2600-2700 g.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.