Symfysemål vs babys størrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.589 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. april 2012

pemiro

Hey.. 

Igen sidder jeg og stener og kom til at tænke på noget..

Hvis man nu ligger i den store ende af symfyse målet (livnoderens størrelse), er der så en sammenhæng med babys størrelse? 

Tænker her, om baby så er lidt over gennemsnittet også?

Håber nogle kan svare  

Rigtig go weekend derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

Trolde_mor

Umiddelbart vil jeg sige nej.

Jeg er gravid for 2. gang, og min symfysemål har været en del større end første graviditet. Men lillepigen er skudt ved scanninger til det samme som min søn

Rigtig god weekend til dig også

Anmeld

14. april 2012

pemiro

Trolde_mor skriver:

Umiddelbart vil jeg sige nej.

Jeg er gravid for 2. gang, og min symfysemål har været en del større end første graviditet. Men lillepigen er skudt ved scanninger til det samme som min søn

Rigtig god weekend til dig også

Jeg har indtil videre kun fået målt livmoderen, og ligger aller øverst i det grå felt over gennemsnitslinien i vandrejournalen..

Har endnu ikke fået skønnet hans vægt, så kom bare til at tænke på det

Da vi var til 3d scanning svarede hans vægt til mit ugetal, men hans længde var 4 dage længere, så tænkte der måske var en sammenhæng

Anmeld

14. april 2012

Trolde_mor

pemiro skriver:

Jeg har indtil videre kun fået målt livmoderen, og ligger aller øverst i det grå felt over gennemsnitslinien i vandrejournalen..

Har endnu ikke fået skønnet hans vægt, så kom bare til at tænke på det

Da vi var til 3d scanning svarede hans vægt til mit ugetal, men hans længde var 4 dage længere, så tænkte der måske var en sammenhæng

Med Kian var mine symfysemål øverst i det grå felt, nu er det ca. 2 rubrikker over det grå.

Kian kom ud og var 3500 og 52, så gennemsnitsmål.

Min jordmoder har bare sagt at lillepigen rigtig må hygge sig med alt den plads hun har omkring sig hehe

Vægten jeg tænker på, er den vægt hun skal have hvis hun ender ud med vægt på 3500 ved fødslen

Men ja, tror det ikke. Men kan godt forstå din tanke

Anmeld

14. april 2012

pemiro

Trolde_mor skriver:

Med Kian var mine symfysemål øverst i det grå felt, nu er det ca. 2 rubrikker over det grå.

Kian kom ud og var 3500 og 52, så gennemsnitsmål.

Min jordmoder har bare sagt at lillepigen rigtig må hygge sig med alt den plads hun har omkring sig hehe

Vægten jeg tænker på, er den vægt hun skal have hvis hun ender ud med vægt på 3500 ved fødslen

Men ja, tror det ikke. Men kan godt forstå din tanke

Jeg synes det er ganske fint hvis der ingen sammenhæng er hehe

Behøver ikke få en kæmpe baby kan godt nøjes med en normal størrelse haha

Anmeld

14. april 2012

L&V

pemiro skriver:

TroeHey.. 

Igen sidder jeg og stener og kom til at tænke på noget..

Hvis man nu ligger i den store ende af symfyse målet (livnoderens størrelse), er der så en sammenhæng med babys størrelse? 

Tænker her, om baby så er lidt over gennemsnittet også?

Håber nogle kan svare  

Rigtig go weekend derude

Tror bestemt ikke der er en sammenhæng der. Jeg havde et lille mål men fik en baby der er godt over gennemsnittet

Anmeld

14. april 2012

pemiro

Månsson skriver:

Tror bestemt ikke der er en sammenhæng der. Jeg havde et lille mål men fik en baby der er godt over gennemsnittet

Lækkert.. Så behøver jeg ikke "frygte" en kæmpe baby hehe

Anmeld

14. april 2012

Mamalou

Mit symfyse mål var også over gennemsnittet, og jeg gik til ekstra kontrol/scanninger, da de mente det skyldtes meget fostervand. Jeg endte dog med at få en stor dreng 4190 gram 53 cm, på trods af at han ved scanningerne lige op til fødslen blev skudt til at ligge på 3500 gram. Om der skulle være nogen sammenhæng skal jeg ikke kunne sige, jeg tror det ikke. 

Jeg ville ikke være bekymret for at føde en baby i den store ende (hvis det er der den trykker). Det siges at det ikke er nemmere at føde et lille barn - med mindre det selvfølgelig er et 6 kg barn Nu har jeg kun født Villads, så har intet at sammenligne med, men gør det gerne igen

Vh Louise

Anmeld

14. april 2012

Muffinmus

næ, faktisk ikke rigtigt:-)

Mine mål har været nogenlunde ens med de andre,men ikke deres vægt.

1 vejede 3440 g

2 vejede 2933 g

Min venindes mål som var det samme som mit, fik en pige på ca 4300 g.....

Anmeld

14. april 2012

pemiro

Mamalou skriver:

Mit symfyse mål var også over gennemsnittet, og jeg gik til ekstra kontrol/scanninger, da de mente det skyldtes meget fostervand. Jeg endte dog med at få en stor dreng 4190 gram 53 cm, på trods af at han ved scanningerne lige op til fødslen blev skudt til at ligge på 3500 gram. Om der skulle være nogen sammenhæng skal jeg ikke kunne sige, jeg tror det ikke. 

Jeg ville ikke være bekymret for at føde en baby i den store ende (hvis det er der den trykker). Det siges at det ikke er nemmere at føde et lille barn - med mindre det selvfølgelig er et 6 kg barn Nu har jeg kun født Villads, så har intet at sammenligne med, men gør det gerne igen

Vh Louise

Ja har godt hørt det med det skulle være lettere.. Tror bare det er tanken om en kæmpebaby der skal ud forneden

Men er slet ikke bange for fødsel, så det er nok mest i "pjat" hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.