bajkån! Smoothies

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. april 2009

Loggidut

Ved ikke om du kigger i den anden tråd, men her er hvordan jeg gør...

Frosne jordbær, 8-10 stk, 2 skiver ananas, (godt nok fra dåse), saft fra ananassen, og mælk for resten, så lidt vanilje i efter smag...og blend! swing, så har du det der kommer tættest på en sund is efter mit hoved!

no ingen bog, jeg prøvede mig bare frem...og det er mums!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2009

Susan1978

pas på med annanasen loggi, for hvis det er fra dåse og ikke den sukkerfrie slags.. ligger de i det rene sukkerlage..

jeg laver også smoothies af næsten alle slags frugter..

melon, pære, æbler, frosne bær (alle slags), mango ja alt muligt.

og banan er næsten en fast del af mine smoothies for så bliver de så lækre cremet..

hvis du vil havde den lidt mere sød fx uden sukker eller vanilie, kan et par dråber "sød" anbefales.

men hmmm blir helt sulten efter en smoothie.

Anmeld

10. april 2009

ka li ja

jeg blander a38, frosne jordbær, banan, og sukker men så smager det bedst...
men kan godt få for meget af dem.
vil helst ha dem uden mælkeprodukt.
så blander jeg pære, æble, banan, med appelsin saft. i en blender. det er yum yum

Anmeld

11. april 2009

Loggidut

jeps den med sukkerlagen var med i beregningen på vores kur, vi kører jo med det her smarte program (som jeg endelig fik til at virke igen) Fatlow.
Det udregner alt hvad vi skal bruge, alt efter hvor meget motion vi laver, den beregner hvad vi må spise, drikke, o.s.v...og der var nemmelig plads til de her to skiver ananasringe sammen med lagen.
Sød brugte vi godt nok sidst, men jeg har glemt at få det købt, og tænkte først på det da jeg stod midt i smoothiesen...og så kom der sukkerlage i! Det gør heller ikke noget, for som sagt var der jo plads...!

jammen sådan en smoothies kan bare være guld når man ikke har fået noget sødt i mange dage!

Anmeld

11. april 2009

Rasmine

Tak for det.
Skal lige have noglet købt ind til det, så skal det dælme prøves.

Anmeld

11. april 2009

Lise

Jeg plejer at lave dem sådan:

Den nemme:

100 g frosne bær (hindbær, jordbær og brombær)
2 dl minimælk
en sjat Sød
og en smule vanillesukker (en lille tsk)

Blendblendblendblend... mmmmmmmm....

Den lidt mere på alle måder krævende

friske frugter i stykker, f.eks. jordbær, banan, hindbær, appelsin, vandmelon...whatever
juice (hvilkensomhelst) eller mælk (kærne- eller minimælk...eller a-38)

OG SÅ blend!

Kun fantasien sætter grænser.

Der findes diverse bøger med opskrifter på smoothies - tror man kan få en i Føtteren for en flad halvtredser!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.