Anonym skriver:
tak hvor er du sød! 
Var i i behandling?
hvordan er det? hvad består udredningen af? og hvilken behandling kan vi se frem til?
jeg er faktisk inderst lidt små flov over at vi skal have hjælp...
jeg har jo hele tiden gået og sagt til mig selv at det jo nok skulle lykkes for os... men nej jeg tror ikke på det mere nu
min kæreste er også ked af det og han er bange for at det er ham der "fejler" noget... forstår det bare ikke da han er en meget aktiv fodboldspiller og spiser sundt osv.. han er i top form! så burde hans små soldater så ikke også være det 
hvor er det dejligt for jer at det lykkes til sidst! Gid jeg kommer til at opleve det samme 
Udredning starter somregel med en sædprøve fra manden og en skanning af din livmoder.
I vores tilfælde var det min kærestes soldater der ikke var så gode.
fik to inseminationsforsøg uden held (der hvor de bare timer ægløsning og så sprøjter op), og så fik vi et icsi forsøg hvor lille pigen blev skabt. (kunstig befrugtning hvor man sprøjter en sædcelle direkte i ægget).
I alt tog det hele et halvt års tid fra vi var godkendt til behandling til vi havde en positiv test.
syns ikke behandlingen var så slem, og det går stærkt når man er i gang syns jeg.
i må ikke være kede af hvis i skal have hjælp, eller se det som et nederlag. dårligt sædkvalitet kan være arveligt - så hvis det er det, er det ikke nødvendigvis selvforskyldt eller noget.
Jeg ser sådan på det: når man vælger at gå i behandling for at få ønskebarnet er det i sandhed et barn skabt af kærlighed, da man ellers ikke ville gå til de længder. tænk at kunne fortælle sit barn at det var SÅ ønsket når det er gammelt nok til det.
Husk at de kun skal bruge 1 celle og 1 æg for at skabe et barn, så skal nok lykkes på den ene eller anden måde for jer det jeg sikker på
Anmeld