hvorfor helved lykkes det ikke?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. april 2012

Anonym trådstarter

ja jeg er snart godt og grundigt træt af at prøve på at lave vores lille ønskebarn.... 

vi har prøvet i 16 mdr nu!!! 

Vi har fået tid til at blive udredt for barnløshed i slutningen af Maj... men fuck der er lang tid til synes jeg... 

kan snart ikke tage det mere! Håber jo så inderligt på at vi når at lave en øko inden... men jeg tror sku ærlig talt ikke på det mere! 

puha total tudeindlæg... men havde brug for at lette mit hjerte! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

frk-stoltze

til dig, det er bestemt ikk særlig rart at gå og vente i uvished

Her hjemme ventede vi i 11 måneder mener jeg det var og mistede og så blev jeg reavid 2 måneder efter. og synes virkelig det var hårdt bare det 11 måneder. Vi brugte æl-test de sidste 5 måneder tror jeg, og sexede virkelig meget da jeg endelig fandt min æl.

Bruge i æl-test?

Håber i snart får gevinst

Anmeld

13. april 2012

l.kjoeller

SÅ frustrerende. kan godt huske det. kan trøste dig med at tingene ofte går ok stærkt når først i er under udredning. Jeg ville prøve at nyde at kunne gøre de ting i ikke vil kunne under evt behandling indtil. selvom jeg godt ved det er det sidste du har lyst til nu, men for at have det lidt afslappet med det indtil. måske er det det der skal til. held og lykke med det

Anmeld

13. april 2012

Anonym trådstarter

frk-stoltze skriver:

til dig, det er bestemt ikk særlig rart at gå og vente i uvished

Her hjemme ventede vi i 11 måneder mener jeg det var og mistede og så blev jeg reavid 2 måneder efter. og synes virkelig det var hårdt bare det 11 måneder. Vi brugte æl-test de sidste 5 måneder tror jeg, og sexede virkelig meget da jeg endelig fandt min æl.

Bruge i æl-test?

Håber i snart får gevinst

tak for krammet! Det havde jeg lige brug for 

Ja vi har brugt ægløsningstest i 6 mdr nu, og jeg har hver måned fået en  positiv test på ca cyklus dag 16. (positiv som i når test stregen er tydeliger end kontrol stregen)

så jeg har jo ægløsning... og fuldstændig regelmæssig cyklus på 30-32 dage. 

Vi lever sundt og har et rigtig dejligt liv (udover at vi ikke kan få vores højeste ønske opfyld) vi har gode jobs, ingen stress og gode familier som støtter os - du ved nemlig godt at vi har prøvet i så lang tid nu. 

Jeg kom jo stolt og fortalte min mor og søster for 16 mdr siden at vi gerne ville have en lille sammen, og siden er der så bare sket nada... 

jeg fortryder at jeg har været på p-piller i 10 år for det var der vist tilsyneladende igen grund til  

er bare total frusteret over det... og alle mine veninder bliver for tiden gravide ved bare at kigge på deres kærester underbusker.. 

iih kan det ikke bare snart blive maj, så vi kan få lidt hjælp 

Anmeld

13. april 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

SÅ frustrerende. kan godt huske det. kan trøste dig med at tingene ofte går ok stærkt når først i er under udredning. Jeg ville prøve at nyde at kunne gøre de ting i ikke vil kunne under evt behandling indtil. selvom jeg godt ved det er det sidste du har lyst til nu, men for at have det lidt afslappet med det indtil. måske er det det der skal til. held og lykke med det

tak hvor er du sød! 

Var i i behandling?

hvordan er det? hvad består udredningen af? og hvilken behandling kan vi se frem til? 

jeg er faktisk inderst lidt små flov over at vi skal have hjælp...  jeg har jo hele tiden gået og sagt til mig selv at det jo nok skulle lykkes for os... men nej jeg tror ikke på det mere nu  

min kæreste er også ked af det og han er bange for at det er ham der "fejler" noget... forstår det bare ikke da han er en meget aktiv fodboldspiller og spiser sundt osv.. han er i top form! så burde hans små soldater så ikke også være det 

hvor er det dejligt for jer at det lykkes til sidst! Gid jeg kommer til at opleve det samme 

Anmeld

13. april 2012

frk-stoltze

Anonym skriver:

tak for krammet! Det havde jeg lige brug for 

Ja vi har brugt ægløsningstest i 6 mdr nu, og jeg har hver måned fået en  positiv test på ca cyklus dag 16. (positiv som i når test stregen er tydeliger end kontrol stregen)

så jeg har jo ægløsning... og fuldstændig regelmæssig cyklus på 30-32 dage. 

Vi lever sundt og har et rigtig dejligt liv (udover at vi ikke kan få vores højeste ønske opfyld) vi har gode jobs, ingen stress og gode familier som støtter os - du ved nemlig godt at vi har prøvet i så lang tid nu. 

Jeg kom jo stolt og fortalte min mor og søster for 16 mdr siden at vi gerne ville have en lille sammen, og siden er der så bare sket nada... 

jeg fortryder at jeg har været på p-piller i 10 år for det var der vist tilsyneladende igen grund til  

er bare total frusteret over det... og alle mine veninder bliver for tiden gravide ved bare at kigge på deres kærester underbusker.. 

iih kan det ikke bare snart blive maj, så vi kan få lidt hjælp 

Puha kan egentlig godt følge dine frustrationer, det er bare hårdt at se og høre ens veninder bliver gravide, når man selv ønsker det så højt og der bare ikke sker en skid.

Hvis jeg kunne skrue tiden frem for jeres skyld, havde jeg klart gjord det. Vil sige, at du måske skal prøve at gøre noget du ikk plejer at gøre, hvor du virkelig får tankerne på afveje, så går tiden hurtigere og måske det lykkedes med en øko inden. Ja ville bare gerne give et ordenlig stort kram

Anmeld

13. april 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

tak hvor er du sød! 

Var i i behandling?

hvordan er det? hvad består udredningen af? og hvilken behandling kan vi se frem til? 

jeg er faktisk inderst lidt små flov over at vi skal have hjælp...  jeg har jo hele tiden gået og sagt til mig selv at det jo nok skulle lykkes for os... men nej jeg tror ikke på det mere nu  

min kæreste er også ked af det og han er bange for at det er ham der "fejler" noget... forstår det bare ikke da han er en meget aktiv fodboldspiller og spiser sundt osv.. han er i top form! så burde hans små soldater så ikke også være det 

hvor er det dejligt for jer at det lykkes til sidst! Gid jeg kommer til at opleve det samme 

Udredning starter somregel med en sædprøve fra manden og en skanning af din livmoder.
I vores tilfælde var det min kærestes soldater der ikke var så gode.

fik to inseminationsforsøg uden held (der hvor de bare timer ægløsning og så sprøjter op), og så fik vi et icsi forsøg hvor lille pigen blev skabt. (kunstig befrugtning hvor man sprøjter en sædcelle direkte i ægget).
I alt tog det hele et halvt års tid fra vi var godkendt til behandling til vi havde en positiv test.

syns ikke behandlingen var så slem, og det går stærkt når man er i gang syns jeg.

i må ikke være kede af hvis i skal have hjælp, eller se det som et nederlag. dårligt sædkvalitet kan være arveligt - så hvis det er det, er det ikke nødvendigvis selvforskyldt eller noget.

Jeg ser sådan på det: når man vælger at gå i behandling for at få ønskebarnet er det i sandhed et barn skabt af kærlighed, da man ellers ikke ville gå til de længder. tænk at kunne fortælle sit barn at det var SÅ ønsket når det er gammelt nok til det.

Husk at de kun skal bruge 1 celle og 1 æg for at skabe et barn, så skal nok lykkes på den ene eller anden måde for jer det jeg sikker på

Anmeld

13. april 2012

Anonym trådstarter

frk-stoltze skriver:

Puha kan egentlig godt følge dine frustrationer, det er bare hårdt at se og høre ens veninder bliver gravide, når man selv ønsker det så højt og der bare ikke sker en skid.

Hvis jeg kunne skrue tiden frem for jeres skyld, havde jeg klart gjord det. Vil sige, at du måske skal prøve at gøre noget du ikk plejer at gøre, hvor du virkelig får tankerne på afveje, så går tiden hurtigere og måske det lykkedes med en øko inden. Ja ville bare gerne give et ordenlig stort kram

ja det med at tænke på noget andet har jeg godt hørt om før... jeg ville virkelig også rigtig rigtig gerne tænke på noget andet! men det er bare nemmere sagt end gjort  

men 1000 tak søde! Håber at vi får held ved at komme i behandling 

og stort tillykke med at du snart bliver mor! 

Anmeld

13. april 2012

frk-stoltze

Anonym skriver:

ja det med at tænke på noget andet har jeg godt hørt om før... jeg ville virkelig også rigtig rigtig gerne tænke på noget andet! men det er bare nemmere sagt end gjort  

men 1000 tak søde! Håber at vi får held ved at komme i behandling 

og stort tillykke med at du snart bliver mor! 

Det er pisse svært, og nemmer sagt end gjordt. Jeg beyndte selv at fokusere på en veninde og hendes symptomer og de andre omkring mig som blev gravide, og det gjorde lidt, at jeg glemte jeg måske selv havde noget symptomer.

for dig søde.

Og tak skal du ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.