Erfaring omkring sædefødsel søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. april 2009

Lulle25

Jeg er i 37+1 i dag og min baby vender forkert. Jeg har født mine 2 andre børn inden termin 38+2 med den store og 37+4 med den lille, så regner ikke med den når og vende sig, men har fået et vendingsforsøg og fået lov at vi skal prøve igen i næste uge (hvis jeg ikke går i fødsel inden) Jeg vil gerne undgå et kejsersnit, og sådan som verden ser ud nu må jeg gerne føde mit barn i sædestilling og efter lægens vurdering skulle der ikke være større risici for der opstår komplikationer, som ved almindelige fødsler eller kejsersnit. Men kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har oplevet en sædefødsel.
Kh Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2009

Rasmine

Sorry, har ikke prøvet det.
Men håber dælme vendingsforsøget virker...

Anmeld

10. april 2009

Lulle25

Håber også 2. gang bliver lykkens gang eller det bedste er jo hvis den vender sig selv inden den skal fødes, det er før set så det kan godt lade sig gøre

Men bliver det en sædefødsel vil jeg i hvert fald bedøves denne gang, det blev jeg ikke ved mine 2 tøser.
God påske

Anmeld

10. april 2009

Plysbjørnen

Altså jeg har en veninde som har født 2 børn ved sæde fødsel...

Og det er da gået meget godt begge gange... Ved hun fortalte at der stod operationslæger klar på gangen til hvis det skulle gå galt...

Mere kan jeg altså ikke fortælle...

Anmeld

11. april 2009

Lulle25

Trold skriver:

Altså jeg har en veninde som har født 2 børn ved sæde fødsel...

Og det er da gået meget godt begge gange... Ved hun fortalte at der stod operationslæger klar på gangen til hvis det skulle gå galt...

Mere kan jeg altså ikke fortælle...

Det lyder da fint det er gået godt. Og ja jeg får også læger på stuen under hele seancen, så jeg er rimelig sikret. Håber da den vender sig inden, men nu må vi se. Men synes nu det er rart at vide det er lykkedes for andre, for kommentar om hvor vidt det ikke lykkedes får jeg rigeligt af, altså af folk der aldrig selv har prøvet det?
God dag
Kh Louise

Anmeld

11. april 2009

Ny mor

Hej Louise,

Jeg er ret sikker på, at IVF fødte den ene ved sædefødsel uden komplikationer.
Jeg husker flere indlæg fra hende om det! Prøv at skrive til hende, så kan hun måske lokkes herind, for det er da noget tid siden vi sidst har "set" hende

Håber det bedste for dig og bebsen!

kh Birgitte

NB. Du har bare så flot en mave på dit profilbillede...wau, at det er 3. gang

Anmeld

11. april 2009

linemus

Ny mor skriver:

Hej Louise,

Jeg er ret sikker på, at IVF fødte den ene ved sædefødsel uden komplikationer.
Jeg husker flere indlæg fra hende om det! Prøv at skrive til hende, så kan hun måske lokkes herind, for det er da noget tid siden vi sidst har "set" hende

Håber det bedste for dig og bebsen!

kh Birgitte

NB. Du har bare så flot en mave på dit profilbillede...wau, at det er 3. gang

Bare lige for at blande mig Ivf er på den store famlieforkælelsespåsketur, så hun er nok først til stede igen tirsdag...

Anmeld

12. april 2009

ivfmarie

Hej Lulle

Min første fødsel var en sædefødsel - en meget uventet sædefødsel, så der var ingen sikkerhedsbackup på stuen. Men på trods af lidt opstartspanik da FReja sked på jordemorden i den første presse ve, så gik det super!

Hun kom ud med med 3 presseveer, og jeg fik kun et enkelt sting bagefter.
Hun var ikke så stor endda - 2970 gr og 49 cm, så det gjorde det jo lidt nemmere. Desuden lå hun også "rigtigt" med benene, altså med bukkede ben, og ikke strækte over hendes hoved (ka du følge mig?)

Når det nu er tredje gang du skal føde, så er der jo "banet vej", og hvis du føder lidt før tid, så er baby jo nok ikke kæmpestor. Der er jo masser af kompetent personale til at hjælpe hvis der skulle opstå komplikationer, sååå... jeg vil da tro at din sædefødsel går glat...

Jeg ville uden tvivl have født Malte ved UK-fødsel hvis han ikke nåede at vende sig.

Håber at alt arter sig som du ønsker det.. pøj pøj.

Marie

Anmeld

12. april 2009

Lulle25

Rart at høre fra en der selv har prøvet det, håber snart at gå i fødsel, da den lille er scannet til 3700 allerede, men jm mente kun den vejer ca 3500

Har et vendingsforsøg på sygehuset på onsdag, så nu må vi se om jeg når det? Jeg vil også helt sikkert føde en uk fødsel, men der er da lidt ekstra sommerfugle i mavsen over det fordi man høre så meget, og som regel negative kommentare, er meget glad for at høre noget positivt, så tusinde tak for dit indlæg.
Kh Loiuse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.