Sover uroligt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2009

Mormilla

fam.4xc skriver:

jeg har begge gange givet mine piger en kold tyrker... og taget dem fra dem uden at trappe ned...

Mine piger ku også sagens tage 200 ml til natten selvom de spiste aftensmad sammen med os nogle timer før, så for dem var det en slags tryghed/putteritual.
Den første aften brokkede de sig da lidt, men allerede anden aften var det anderledes og 3 aften var der ingen brok....
Samme måde har jeg brugt da min store sku af med sin sut..

Mine piger spiser mad sammen med os ved 17-18 tiden og får lidt efter en skål med forskelligt frugt eller en kiks og vand til....

Men I skal også selv være klar på at flasken skal væk, det nytter ik noget at han kan mærke mor og far er utrygge/usikre ved det - så må I hellere vente

Jeg føler jeg er ved at være klar til at tage ham af den
Vi spiser halv seks hver aften. Men synes da at det lyder som en go ide med lidt frugt efter maden. Så er jeg sikker på at han er mæt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2009

A.

her spiser mathinus aftensmad kl 17-18 og kl 19 får han 200 vælling jeg kan slet ikke se nogen grund til ta´den flaske fra ham da..da det er faktisk den eneste flaske han får..og det hjælper ham at falde til ro...

Anmeld

11. april 2009

Mormilla

agnieszka skriver:

her spiser mathinus aftensmad kl 17-18 og kl 19 får han 200 vælling jeg kan slet ikke se nogen grund til ta´den flaske fra ham da..da det er faktisk den eneste flaske han får..og det hjælper ham at falde til ro...

Ja men de skal jo os af den på et tidspunkt.

Anmeld

11. april 2009

fam.4xc

agnieszka skriver:

En rigtig god grund er jo hans tænder!
Og så har de fleste børn ik brug for flasken længere når først de er overgået på alm mad - eller alle børn vel - og så er flasken jo bare en slags falsk tryghed når der ik længere er behov for den ernærings mæssigt, hvor man ku gi trygheden på andre måder....

Det blir kun sværere at komme af med den jo ældre og bevidste de er om den.. Men igen både barn og forældre skal være klar til at gi slip på det man jo nok synes er noget der gør baby til mindre baby

Anmeld

11. april 2009

A.

Mormilla skriver:

Ja men de skal jo os af den på et tidspunkt.

jo jo det ska lske på et tidspunkt men jeg synes ikke at her er en grund til jeg skal ta´den væk derfor jeg ikke gør det..

Anmeld

11. april 2009

Mumto3

Tja, jeg kan ikke lade være med at tænke: Der er jo masser der stadig ammer deres barn en enkelt tår eller to når børnene er omkring 1 år, så hvorfor ikke give en flaske? Det er jo det samme.

Med hensyn til at vænne ham af, så synes jeg da at det vil være lige mere blidt at gøre det langsomt. Giv ham 10 ml mindre hver 3. dage, så tror jeg det går helt smerte frit. I samme periode så kan man jo introducere en anden form for tryghed; syng en godnat-sang (den samme hver aften imens man giver flaske), eller hvad man nu vil indføre af godnat ritual istedet for flasken.

Anmeld

11. april 2009

Mormilla

agnieszka skriver:

jo jo det ska lske på et tidspunkt men jeg synes ikke at her er en grund til jeg skal ta´den væk derfor jeg ikke gør det..

Du skal jo os først gøre de når i begge er klar til det
Jeg regner med at jeg vil gøre det når han ca. er et år...

Anmeld

11. april 2009

Mormilla

Mumto3 skriver:

Tja, jeg kan ikke lade være med at tænke: Der er jo masser der stadig ammer deres barn en enkelt tår eller to når børnene er omkring 1 år, så hvorfor ikke give en flaske? Det er jo det samme.

Med hensyn til at vænne ham af, så synes jeg da at det vil være lige mere blidt at gøre det langsomt. Giv ham 10 ml mindre hver 3. dage, så tror jeg det går helt smerte frit. I samme periode så kan man jo introducere en anden form for tryghed; syng en godnat-sang (den samme hver aften imens man giver flaske), eller hvad man nu vil indføre af godnat ritual istedet for flasken.

Ja det lyder lidt mildere end bare at ta den fra ham. Men tror stadig han vil savne den i nogen dage efter. Tror ikke at det er hvor meget der er i, tror bare at det er den trykhed de får ved at ligge der med flasken.
Men min plan er os først at han skal af den når han er et år. Så har lige en mån. hvor jeg kan tænke over hvordan det skal gøres

Men tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.