Sover uroligt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. april 2009

Mormilla

Min dreng på 11 mån. er begyndt at sove meget uroligt om natten. Han sætter sig op i søvne. Hvis han har problemer med at sætte sig op, begynder han at skrige. Hvis han først begynder på det, tager vi ham ind til os. Men så kan han godt sætte sig op i søvne, hvor han ligger sit hovede på mig. Men efter et par minutter sætter han sig op igen osv.. Sådan kan det godt køre i over to timer.
Jeg får jo ikke sovet mens han gør det og kan ikke falde til ro før en time efter. Ved ikke hvad jeg skal gøre, da jeg starter på arbejde snart. Det er jo ikke så sjovt at ta på arbejde, efter et par timers søvn
Har tænkt lidt på om det kunne være han`s godnat flaske som ligger lidt for tungt i maven? Men ved det ikke.
Er der nogen som har prøvet det samme???
Eller er der nogen som har en ide, til hvad jeg skal gøre???

Hilsen den meget trætte mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2009

A.

mathinus har også perioder hvor han sover uroligt om natten han kan finde på kravle i søvn,snakke drejer rund osv...jeg gør ikke noget ved det for det er ikke rigtigt noget man kan..det går over..lige nu har vi så flere tænder på vej så han sover igen lidt uroligt

Anmeld

10. april 2009

fam.4xc

agnieszka skriver:

mathinus har også perioder hvor han sover uroligt om natten han kan finde på kravle i søvn,snakke drejer rund osv...jeg gør ikke noget ved det for det er ikke rigtigt noget man kan..det går over..lige nu har vi så flere tænder på vej så han sover igen lidt uroligt

Jeg er ret så enig i det du skriver . så til trådstarter lad vær at tage sorgene på forskud, han kan ha god sove rytme igen når du starter job, men du kan være sikker på der kommer flere af disse perioder år endnu... og så er vi forældre så heldigt indbygget at vi får en eller andet kraft der bare gør at selvfølgelig magter vi også det samt et job og hjem der skal passes
I sådanne perioder skiftes vi herhjemme så vi ihvertfald får en god nattesøvn hver 2. dag...

Mth til flasken tror jeg ik nødvendigvis det er den, men nu er han jo efterhånden i den alder, hvor han godt kan undvære den, så du kan da vænne ham af med den.... den er heller ik god ved hans tænder

Anmeld

10. april 2009

Tynen

Ork ja.. Den periode var vi også igennem med Stella og den trak tænder ud.
Hvis hun først vågnede 100% var der bare INTET at gøre.

Tror det hører alderen til, og tror heller ikke at du nødvendigvis skal skyde skylden på flasken

Krydser fingre for at det snart går over for jer

Anmeld

10. april 2009

Mormilla

agnieszka skriver:

Nå ja havde slet ikke tænkt på at det kunne være tænderne
Men jeg vilæ da tage det stille og roligt og se om det ikke går i sig selv igen

Anmeld

10. april 2009

Mormilla

fam.4xc skriver:

Jeg er ret så enig i det du skriver . så til trådstarter lad vær at tage sorgene på forskud, han kan ha god sove rytme igen når du starter job, men du kan være sikker på der kommer flere af disse perioder år endnu... og så er vi forældre så heldigt indbygget at vi får en eller andet kraft der bare gør at selvfølgelig magter vi også det samt et job og hjem der skal passes
I sådanne perioder skiftes vi herhjemme så vi ihvertfald får en god nattesøvn hver 2. dag...

Mth til flasken tror jeg ik nødvendigvis det er den, men nu er han jo efterhånden i den alder, hvor han godt kan undvære den, så du kan da vænne ham af med den.... den er heller ik god ved hans tænder

Ja ved godt at der kommer mange flere dage af dem, sådan er det jo...

Men han begyndte at få vælling for en mån siden fordi det ikke var nok med mælk. Men går lidt og tænker på at gi ham mælk igen. Og ja så skal han jo snart af flasken...

Anmeld

10. april 2009

Mormilla

Tynen skriver:

Ork ja.. Den periode var vi også igennem med Stella og den trak tænder ud.
Hvis hun først vågnede 100% var der bare INTET at gøre.

Tror det hører alderen til, og tror heller ikke at du nødvendigvis skal skyde skylden på flasken

Krydser fingre for at det snart går over for jer

Okay ja det er vel bare en periode.
Men mange tak

Anmeld

10. april 2009

fam.4xc

Mormilla skriver:

Ja ved godt at der kommer mange flere dage af dem, sådan er det jo...

Men han begyndte at få vælling for en mån siden fordi det ikke var nok med mælk. Men går lidt og tænker på at gi ham mælk igen. Og ja så skal han jo snart af flasken...

behøver han flasken mere? er den ik bare blevet tryghed??? eller spiser han ik det samme som jer til aften endnu??

Blot nysgerrig og et side spring

Anmeld

10. april 2009

Mormilla

fam.4xc skriver:

behøver han flasken mere? er den ik bare blevet tryghed??? eller spiser han ik det samme som jer til aften endnu??

Blot nysgerrig og et side spring

Synes at han virker sulten, men det kan jo os være trykhed.
Han får det samme som os, det har han gjort længe.
Men hvis jeg skulle ta ham af den. Skal jeg så gi ham mindre og mindre? Eller skal jeg bare stoppe?
Men han har lige fået sin mælk og han drak 250ml. Men han spiste heller ikke så meget aften`s mad, så han var meget sulten...

Anmeld

10. april 2009

fam.4xc

Mormilla skriver:

Synes at han virker sulten, men det kan jo os være trykhed.
Han får det samme som os, det har han gjort længe.
Men hvis jeg skulle ta ham af den. Skal jeg så gi ham mindre og mindre? Eller skal jeg bare stoppe?
Men han har lige fået sin mælk og han drak 250ml. Men han spiste heller ikke så meget aften`s mad, så han var meget sulten...

jeg har begge gange givet mine piger en kold tyrker... og taget dem fra dem uden at trappe ned...

Mine piger ku også sagens tage 200 ml til natten selvom de spiste aftensmad sammen med os nogle timer før, så for dem var det en slags tryghed/putteritual.
Den første aften brokkede de sig da lidt, men allerede anden aften var det anderledes og 3 aften var der ingen brok....
Samme måde har jeg brugt da min store sku af med sin sut..

Mine piger spiser mad sammen med os ved 17-18 tiden og får lidt efter en skål med forskelligt frugt eller en kiks og vand til....

Men I skal også selv være klar på at flasken skal væk, det nytter ik noget at han kan mærke mor og far er utrygge/usikre ved det - så må I hellere vente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.