Ligge alene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2012

Tona

LunaLykke skriver:

Det er sikkert rigtig nok. Men som sagt, jeg kom med eksempler på tilfælde, det var ikke videnskabeligt beviste facts.

Selvfølgelig skal ens barn ikke ligge på gulvet hele dagen fra morgen til aften, men man bør heller ikke bære for meget rundt på dem. Det var bare det der var min pointe. Desuden er det også hårdt for ryggen (morens) at bære rundt på et barn i længere tid ad gangen.

Ja det er bare rigtig hårdt...især når barnet bliver ældre. Jeg er meget glad for min slynge  og rigtig ked af at jeg ikke havde den fra starten af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

modesty

raca skriver:

an kan ikke være der for meget for et barn..

det er vigtigt for barnet at blive båret.. da det er den eneste måde der vertibulær sans bliver brugt ordenligt på..

hvis de bare ligger selv eller ligger i ven vogn bliver denne sans ikke støttet..

så tuml og leg med hende det hun gider og lad hende ligge lidt selv, når du skal noget.. og ellers bær hende det hun vil..

og nej ingen tager skade af at ligge selv.. meen de bliver bestem ikke dårlige motorisk af at blive båren meget...

og i den alder er alt fra 2min-15 min normalt.. dog vil jeg sige at hvis barnet finder sig i at ligge selv, uden at sove i 30 min eller mere.. ville jeg være seriøst bekymret..

Enig - jeg synes ikke kun at det drejer sig om at "lytte til barnet". Jeg har set eksempler på så små børn der snildt kunne ligge alene i halve timer, og så er man altså ude i noget understimulering. Bare fordi barnet ikke selv siger fra, er det ikke ensbetydende med at det er godt for barnet. 

10-15 minutter ville jeg synes var fint omkring den alder (jeg ville have været lykkelig hvis min dreng gad ligge alene i 10 minutter da han var 4 mdr. ;-)

Anmeld

13. april 2012

EKBJ

Vivian87 skriver:

Aviaja er 3,5 måned gammel og jeg er i tvivl om hvor længe hun kan/bør/må/skal ligge alene om dagen?? Altså, som i ligge i Kravlegården og lege selv?? 

Er bange for at jeg går/sidder med hende for meget, men jeg vil jo heller ikke ha hun skal ligge alene for meget 

Hvor tit/hvor meget ligger jeres på samme alder "alene"??? 

Du kan ikke gå for meget med dit barn når hun ikke er ældre! Hun har stadig brug for din tryghed og for at være i nærheden af dig!

Anmeld

14. april 2012

Vivian87

Tusind tak for svar alle sammen! Det er virkelig dejligt at i har lyst til at komme med jeres indput selvom i måske ikke er enige om alt :-) men det er dejligt for en formentlig overbeskyttende og usikker mor som mig at høre andres meninger og erfaringer :-) 

Anmeld

14. april 2012

Tona

Vivian87 skriver:

Tusind tak for svar alle sammen! Det er virkelig dejligt at i har lyst til at komme med jeres indput selvom i måske ikke er enige om alt :-) men det er dejligt for en formentlig overbeskyttende og usikker mor som mig at høre andres meninger og erfaringer :-) 

Mit bedste råd ville være (og jeg ville sådan ønske at jeg havde vidst det da Amanda var mindre også) at købe en slynge. Jeg har gode erfaringer med en Mei-Tai slynge. På den måde kan du give barnet nærvær når det har brug for det samtidig med at du vil være i stand til at få ordnet de ting du nu engang også skal ordne. Det skåner dine arme og ryg meget.

Og så vil jeg også gerne lige sige, at i gamle dage sagde man jo at hvis man sad for meget med et barn, eller tog dem op når de klynkede så ville de blive forkælede og senere nægte at sidde selv og blive pylrede. Det ved man i dag ikke passer. Børn som tages op når de har behov for det (dvs giver udtryk for det) bliver harmoniske og vil senere blive bedre til at lege selv og desuden have bedre selvværd. Også selv om det er tit de bliver taget op som små Så jeg syntes at du gør det rigtige ved at være "overbeskyttende som du kalder det"

Anmeld

14. april 2012

Vivian87

Amandas-mor skriver:

Mit bedste råd ville være (og jeg ville sådan ønske at jeg havde vidst det da Amanda var mindre også) at købe en slynge. Jeg har gode erfaringer med en Mei-Tai slynge. På den måde kan du give barnet nærvær når det har brug for det samtidig med at du vil være i stand til at få ordnet de ting du nu engang også skal ordne. Det skåner dine arme og ryg meget.

Og så vil jeg også gerne lige sige, at i gamle dage sagde man jo at hvis man sad for meget med et barn, eller tog dem op når de klynkede så ville de blive forkælede og senere nægte at sidde selv og blive pylrede. Det ved man i dag ikke passer. Børn som tages op når de har behov for det (dvs giver udtryk for det) bliver harmoniske og vil senere blive bedre til at lege selv og desuden have bedre selvværd. Også selv om det er tit de bliver taget op som små Så jeg syntes at du gør det rigtige ved at være "overbeskyttende som du kalder det"

Jeg har faktisk en slynge til hende, men hun virker bare til at være alt for stor til at ligge i den så kan ikke få hende til at ligge ordentlig 

Men er glad for at høre at jeg ikke "ødelægger" hende ved at være en lidt pyller mor :-) 

Anmeld

14. april 2012

modesty

Vivian87 skriver:

Jeg har faktisk en slynge til hende, men hun virker bare til at være alt for stor til at ligge i den så kan ikke få hende til at ligge ordentlig 

Men er glad for at høre at jeg ikke "ødelægger" hende ved at være en lidt pyller mor :-) 

Du skal have en slynge, eller sele, hvor hun kan sidde op, ikke ligge. 

Mei Tai'en bliver nævnt - jeg kan varmt anbefale Manducaen, som er en ergonomisk bæresele, der støtter både baby og dig optimalt. Vi er SÅ glade for den herhjemme. Både far og jeg har brugt den fra vores dreng var et par uger, og bruger den stadig flittigt nu hvor han er 6 mdr.

Anmeld

15. april 2012

Tona

Vivian87 skriver:

Hun er for stor til at ligge ned nu. Hun skal op at sidde. Enten mave mod mave med dig eller på din ryg  Måske kan man også det med den slynge som du har? Ellers kan man i alt fald med bla en mei-tai  

Anmeld

15. april 2012

Sitrani

Vivian87 skriver:

Aviaja er 3,5 måned gammel og jeg er i tvivl om hvor længe hun kan/bør/må/skal ligge alene om dagen?? Altså, som i ligge i Kravlegården og lege selv?? 

Er bange for at jeg går/sidder med hende for meget, men jeg vil jo heller ikke ha hun skal ligge alene for meget 

Hvor tit/hvor meget ligger jeres på samme alder "alene"??? 

Min datter lå en del selv, da hun var mindre....

Og så tog jeg hende op og legede med hende engang imellem, eller når hun skulle skiftes eller bare gav tegn på, at nu var det nok.... Hun skal nok selv sige fra, så længe man ikke ligger dem for sig selv hele tiden... så bliver de nemlig inadvendte, og giver op... men det er en anden snak..

nej læg du hende bare for sig selv lidt hver dag, så har hun mulighed for, at øve sig i at ligge på maven, trille og alt det der Det kan hun ikke når hun er oppe ved dig hele tiden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.