LunaLykke skriver:
Det er meget muligt, men nu var det også nogle konkrete tilfælde jeg kom med hvor jeg har set, at et barn der næsten aldrig har fået lov at ligge på gulvet, ikke kan ret meget. I øvrigt, hvad er så forskellen på om man bærer rundt på dem eller sætter dem i en stol? Begge dele er da hæmmende for den motoriske udvikling 
Det var heller ikke ment som at slå dig oven i hovedet, jeg var bare ikke helt enig 
Det kan sagtens være at der er børn som ikke kan ret meget, og som ikke har ligget meget på gulvet, men der vil jeg så mene at det er fordi de er genetisk programeret til at udvikle sig i den rækkefølge og ikke havde lært det før af at ligge på gulvet hele tiden.
Jamen det de kloge siger ang. bæreslynger kontra at sidde i fx en stol er følgende: i en stol eller når et barn har sele på er det fastsat i en stilling. Når et barn er i en slynge eller på skødet af en forældrer eller bæres omkring har det stadig muligheden for at bevæge sig meget frit og på en eller anden måde stimulerer forældrernes bevægelser og fysiske kontakt og øjenkontakt osv barnet både motorisk og også følelsesmæssigt. Der er, som en anden skriver, lavet en undersøgelse der viste at børn i Afrika som blev båret omkring næsten konstant faktisk i gennemsnit gik enda noget tidligere end børn i vesten.
Men altså, det er jo sådan lidt en smagssag hvordan man ser på sådan noget og det vigtigste er jo bare at man gør det som man selv føler er det bedste for ens barn, for det er jo trods alt den enkelte mor der ved bedst om sit eget barn 
Anmeld