JM besøg, evt vendingsforsøg og fødselsforberedelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. april 2012

NNL

Hej Piger

Så kommer der lige lidt nyt fra mig

I dag har jeg været ved jordemor (er 36+2). Det gik sådan set godt nok, jeg fejler intet, det lader til at lille Sigurd trives i maven og vi vokser begge som vi skal Hun skønnede bettemand til 2800 gram og mit SF mål er 34 cm. MEN hun var meget i tvivl om det var hovedet eller numsen, hun kunne mærke i mit bækken. Ud fra sparkenes placering kunne det nemt være en numse, men ud fra hvor hjertelyden var tydeligst, tror hun det er hovedet. Der var endda en anden JM inde og mærke med samme opfattelse.

Det resulterer i en scanning og et evt vendingsforsøg den 20. april, så vi kan få vished om hvordan han vender. Håber sådan han vender rigtigt

Hun kunne dog sige at han er ved at trænge længere ned i mit bækken, hvilket giver mig nogle anderledes ligamentsmerter - det føles som om jeg skal have mens, men det var helt normalt

Fødselsforberedelse del 1 var vi til i går, og gud fader hvor skal man lede længe efter lignende spild af tid! Min stakkels kæreste var ved at falde i søvn, og vi sad bare og kiggede på klokken. Vi fik intet ud af det! Den jordemor som skulle stå for det, startede med at sige at hun ikke havde noget program, så hun håbede vi havde en masse emner. Øh jo, godt så!! Men del 2 tager jeg vist alene - ingen grund til at Jesper tager fri for det

Ellers håber jeg I alle har det godt Jeg nyder min barsel i fulde drag!! Stort kram fra Nadia...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Guldimaven

Spændende om det er en numse eller et hoved der er i bækkenet.. Kan du ikke mærke hvor hikken kommer mest fra, når han hikker? 

Træls, med det fødselsforberedelse.. Det jeg var til, måtte mændene slet ikke komme med, men det var nu heller ikke fordi der var noget for dem overhovedet! 

Og suuuuper spændende at i alle snart er i mål!! Føler der er længe til mit mål! Er 33+1 idag.. 

Anmeld

12. april 2012

JH12

Hej Søde

Jeg er sikker på lille Sigurd ligger som han skal  Men det bliver da dejligt at du lige skal scannes for en sikkerheds skyld..

og bare rolig, du har os til fødselsforberedelse, Jesper vil nemlig gerne med.. DESVÆRRE.. Men vi kan jo altid følges..

Anmeld

13. april 2012

Monis

Ih hvor trist med den fødselsforberedelse! Det er da for uprofessionelt! Vores fødselsforberedelse i Aalborg var meget grundig og lærerig! Jeg håber, det bliver bedre anden gang!

krydser figre for at bettemand ligger rigtigt!

Anmeld

13. april 2012

NNL

Guldimaven skriver:

Spændende om det er en numse eller et hoved der er i bækkenet.. Kan du ikke mærke hvor hikken kommer mest fra, når han hikker? 

Træls, med det fødselsforberedelse.. Det jeg var til, måtte mændene slet ikke komme med, men det var nu heller ikke fordi der var noget for dem overhovedet! 

Og suuuuper spændende at i alle snart er i mål!! Føler der er længe til mit mål! Er 33+1 idag.. 

Jo jeg synes hikken kommer fra navlen og ned, så jeg tror og håber på at han vender rigtigt. Men jeg mistænker lidt at han ikke har bestemt sig og drejer rundt indimellem. Men nu må vi se, håber han selv ved hvilken vej der er "ud"

Anmeld

13. april 2012

NNL

Joyce1986 skriver:

Hej Søde

Jeg er sikker på lille Sigurd ligger som han skal  Men det bliver da dejligt at du lige skal scannes for en sikkerheds skyld..

og bare rolig, du har os til fødselsforberedelse, Jesper vil nemlig gerne med.. DESVÆRRE.. Men vi kan jo altid følges..

Er spændt på scanningen, jeg håber han vender rigtigt, og tror også på det! Ellers må vi jo tage den derfra, der er ikke andet at gøre

Det er dejligt I også kommer næste gang, så jeg har nogen at rulle øjne med. Men er kommet i tanke om et par ting jeg gerne vil have svar på - bl.a. hvordan man bedst arbejder med veerne, og lige om vejrtrækningen. Det kan vi da bruge, fremfor det vi snakkede om sidst...

Anmeld

13. april 2012

NNL

Monis skriver:

Ih hvor trist med den fødselsforberedelse! Det er da for uprofessionelt! Vores fødselsforberedelse i Aalborg var meget grundig og lærerig! Jeg håber, det bliver bedre anden gang!

krydser figre for at bettemand ligger rigtigt!

Tusind tak for de krydsede fingre Og ja, jeg håber godt nok også vi kan få lidt mere ud af næste fødselsforberedelse Dejligt at det har været godt hos dig

Anmeld

13. april 2012

Guldimaven

NNL skriver:

Jo jeg synes hikken kommer fra navlen og ned, så jeg tror og håber på at han vender rigtigt. Men jeg mistænker lidt at han ikke har bestemt sig og drejer rundt indimellem. Men nu må vi se, håber han selv ved hvilken vej der er "ud"

Ja, de behøver jo ikke at vende rigtigt før de skal mod udgangen.. Men når han har hikke, og du kan mærke det fra navlen og ned, så må det da være et godt tegn.

Anmeld

13. april 2012

JH12

NNL skriver:

Er spændt på scanningen, jeg håber han vender rigtigt, og tror også på det! Ellers må vi jo tage den derfra, der er ikke andet at gøre

Det er dejligt I også kommer næste gang, så jeg har nogen at rulle øjne med. Men er kommet i tanke om et par ting jeg gerne vil have svar på - bl.a. hvordan man bedst arbejder med veerne, og lige om vejrtrækningen. Det kan vi da bruge, fremfor det vi snakkede om sidst...

Vi kan følges ad hvis du har lyst ..

Men ja dine emner er da lidt mere spændende, end det vi ellers snakker om - for det er jo DØD SYGT ! det kan være jeg skal prøve at tænke over nogle emner også, så vi slipper for de tåbelige spørgsmål

Anmeld

14. april 2012

MariaJ

Nej, hvor træls at han måske alligevel ikke ligger rigtigt.  for at han enten har vendt sig eller at det alligevel var et hovede nederst, når du skal scannes.

Jeg synes snart jeg har læst fra mange herinde, at deres fødselsforberedelse var spild af tid. Vi var til et to-timers oplæg, men jeg syntes faktisk næsten der var for meget program, og havde håbet at der blev lidt tid til bare at snakke og spørge. Måske fordi jeg jo har prøvet det før, og mine bekymringer mest går på de ting jeg ville ønske var gået anderledes sidst. Fx. håber jeg også rigtig meget at jeg kan være bedre til at arbejde med veerne denne gang, men synes stadig jeg fuldstændig mangler gode "værktøjer". Jeg har heller ikke fået nogen særlig vejledning i vejrtrækning osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.