Røget laks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.612 visninger
25 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Masig

Vi har lige fået en røget laks fra en bekendt, men den er jo helt frisk, dvs den har ikke været frosset. Så må jeg vel ikke spise den vel? Og kan man fryse sådan en efter den er røget uden der sker noget ved det? Tænker på smag og sådan... For så må jeg vel godt spise den bagefter hvis den bliver frosset i minimum 24 timer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

FruK

Kan du ikke bare spise løs?? -Den er jo ikke rå, hvis den er røget?

Det ville jeg i hvert fald have gjort, har aldrig hørt, at der skulle være noget med røget fisk. Men det kan da godt være, at jeg er helt forkert på den...

Anmeld

12. april 2012

Masig

FruK skriver:

Kan du ikke bare spise løs?? -Den er jo ikke rå, hvis den er røget?

Det ville jeg i hvert fald have gjort, har aldrig hørt, at der skulle være noget med røget fisk. Men det kan da godt være, at jeg er helt forkert på den...

Jamen jeg ved det ikke, det er derfor jeg spørger 

Når man køber røget laks i supermarkedet fx ser den bare temmelig rå ud, selvom den er røget, så ville mene den er lidt rå-agtig hehe.. Men jeg aner det faktisk overhovedet ikke...

Anmeld

12. april 2012

An&Jo

du må meget gerne bare spise den..

Den er jo blevet behandlet når den er røget..

derudover vil du aldrig selv kunne fryse fisken så meget ned som er nødvendigt for at dræbe bacciller.. ikke medmindre du har en meget speciel fryser.. den skal fryses ned til nogle meget lave temperaturer for at dræbe hvad der skal dræbes..

Anmeld

12. april 2012

k&k&k&k

Masig skriver:

Vi har lige fået en røget laks fra en bekendt, men den er jo helt frisk, dvs den har ikke været frosset. Så må jeg vel ikke spise den vel? Og kan man fryse sådan en efter den er røget uden der sker noget ved det? Tænker på smag og sådan... For så må jeg vel godt spise den bagefter hvis den bliver frosset i minimum 24 timer?

Jeg har også spist friskrøget laks i min graviditet - og der er ikke sket noget.

Der er da ikke noget bedre end nyrøget laks med godt brød og dilddressing 

Uhh - nu fik jeg da helt lyst til at spise det - æv bæv 

Anmeld

12. april 2012

Masig

An&Jo skriver:

du må meget gerne bare spise den..

Den er jo blevet behandlet når den er røget..

derudover vil du aldrig selv kunne fryse fisken så meget ned som er nødvendigt for at dræbe bacciller.. ikke medmindre du har en meget speciel fryser.. den skal fryses ned til nogle meget lave temperaturer for at dræbe hvad der skal dræbes..

Ok, jamen så spiser jeg da bare løs af den

Anmeld

12. april 2012

Masig

k&k skriver:

Jeg har også spist friskrøget laks i min graviditet - og der er ikke sket noget.

Der er da ikke noget bedre end nyrøget laks med godt brød og dilddressing 

Uhh - nu fik jeg da helt lyst til at spise det - æv bæv 

Nej det smager nemlig bare super godt, og hvis det så ikke gør noget, jamen så ved vi da hvad menuen skal stå på her i weekenden

Anmeld

12. april 2012

An&Jo

Masig skriver:

Ok, jamen så spiser jeg da bare løs af den

ja gør du det.. nyd du bare din laks

Anmeld

12. april 2012

Masig

An&Jo skriver:

ja gør du det.. nyd du bare din laks

Det vil jeg bestemt gøre så

Anmeld

12. april 2012

Maja_4000

Bare spis

Og hvis der er for meget , kan det sagtens fryses

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.