Til jer med PCO som har været på pergotime

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.064 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. april 2012

SRP

Hej piger

Ved ikke hvor mange PCO-piger der er herinde, men tager chancen. Er der nogle af jer med PCO, som er blevet gravide kun med pergotime (evt. ÆL-sprøjte) og ved hjemmeforsøg? Hvor mange behandlinger måtte igennem? Og hvordan har jeres forløb været?

Stort knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Lihan88

SRP skriver:

Hej piger

Ved ikke hvor mange PCO-piger der er herinde, men tager chancen. Er der nogle af jer med PCO, som er blevet gravide kun med pergotime (evt. ÆL-sprøjte) og ved hjemmeforsøg? Hvor mange behandlinger måtte igennem? Og hvordan har jeres forløb været?

Stort knus

Jeg er PCO "patient" - det var meningen at vi skulle være startet i behandling foråret 2011 - men pga. arbejdsmæssige årsager, valgte vi at udskyde det til foråret 2012.

Blev dog glædeligt overrasket sommeren 2011, da jeg stod med en positiv graviditetstest efter snart 3 års forsøg..

Kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål 

Anmeld

12. april 2012

SRP

Lihan88 skriver:

Jeg er PCO "patient" - det var meningen at vi skulle være startet i behandling foråret 2011 - men pga. arbejdsmæssige årsager, valgte vi at udskyde det til foråret 2012.

Blev dog glædeligt overrasket sommeren 2011, da jeg stod med en positiv graviditetstest efter snart 3 års forsøg..

Kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål 

Tillykke med graviditeten - hvor er det fantastisk Hvilke symptomer havde du på PCO i sin tid, da det blev konstateret? Åh håber jeg kan være lige så heldig inden længe.

Anmeld

12. april 2012

snøvsen

Vi havde forsøgt et års tid, da jeg fik konstateret PCO. Jeg skulle tage pergotime og se, hvor mange æg der blev udviklet. Jeg fik at vide, at der var to gode æg udviklet og vi fik en dato for, hvornår vi skulle gå i seng sammen og det lykkedes i første forsøg. Så det var bare dejligt. 

Anmeld

12. april 2012

Lihan88

SRP skriver:

Tillykke med graviditeten - hvor er det fantastisk Hvilke symptomer havde du på PCO i sin tid, da det blev konstateret? Åh håber jeg kan være lige så heldig inden længe.

Efter vi havde prøvet at blive gravid i et års tid, blev jeg henvist til Kolding Sygehus, hvor jeg fik taget diverse blodprøver og blev undersøgt gynækologisk. Blodprøverne viste at jeg ikke havde ægløsninger og at jeg havde for mange mandlige homoner. Gynækologisk, har jeg alt for mange cyster på begge æggestokke..
- Jeg blev sat i behandling med Metformin (som skulle være med til at regulere min cyklus og forhåbentlig hjælpe på ægløsningen)..

Efter jeg har fået konstateret PCO og læst om det, kan jeg udfra de symtomer som står skrevet, sige at jeg lider af:

-Træthed
- Migræne
- Trang til sukker
(viste ikke før at det var pga. PCO)

Krydser fingre for at du snart står med en positiv test!! Mist ikke modet!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.