Gravid og overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Chr-Hei

Jeg vejer en del for meget, og min læge sagde bare at jeg selvfølgelig skulle tænke over hvad jeg spiste men påpegede også at jeg IKKE måtte gå på kur..

Jeg tog 5 kg på under graviditeten og fik meeget ros for det..

Men der blev ikke nævnt noget om diætist kun at hvis jeg ville efter min graviditet skulle jeg sige til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

B&J

jeg var ekstrem overvægtig dengang og der var ingen ting overhovede blev vejede og jeg to 9kg på under hele min graviditet men det meste var væk da jeg hvade født havde ekstrem meget foster vand

men ja passede på men fik heller ikke de der slik ture spise ture som man kan få.....

og havde ingen problemer med noget har en sundt rask dejlig dreng 

og TILLYKKE MED SPIREN I MAVEN

Anmeld

12. april 2012

Silas&Mille

Jenie skriver:

Hej alle i skønne kvinder

jeg er lidt nysgerrrig, er nogen af jer blevet sendt til diatist pga. af overvægt, og i så fald hvonår har lægen påpeget det ??

jeg er selv en Plus pige, men min læge har ikke nævnt noget om det i forhold til min graviditet ( er kun 5 uger henne) blev heller ikke vejet hos hende da graviditeten blev bekræftet. går jeg ud fra jeg skal når jeg skal ha lave VJ og sådan...

Jeg er overvægtig.

Under begge mine graviditeter er jeg blevet spurgt om jeg var interesseret i at snakke med en diætist. Men begge gange takkede jeg nej. Gad ikke skulle gå så meget op i hvad jeg tog på under graviditeterne. Spiste faktisk som det passede mig.

Første gang tog jeg 10kg på, de var væk to dage efter fødslen.

Anden gang tog jeg 5kg på, de (plus 7kg) var væk en uge efter fødslen.

Anmeld

12. april 2012

Camel

Jenie skriver:

jeg er lidt nysgerrrig, er nogen af jer blevet sendt til diatist pga. af overvægt, og i så fald hvonår har lægen påpeget det ??

jeg er selv en Plus pige, men min læge har ikke nævnt noget om det i forhold til min graviditet ( er kun 5 uger henne) blev heller ikke vejet hos hende da graviditeten blev bekræftet. går jeg ud fra jeg skal når jeg skal ha lave VJ og sådan...

Hej.

Inden denne graviditet (3. barn) havde jeg et BMI på 32. Da jeg var til jordemoder 1. gang påtalte hun min vægt og gav mig også en folder med kontaktoplysninger til diætist på Hillerød Sygehus. Da jeg kontaktede dem fik jeg at vide at de ikke havde tid med mindre jeg havde/fik graviditets sukkersyge.

Jeg har dog lidt meget af kvalme og også tabt mig men er nu begyndt så småt at tage på i forhold til min startvægt.

Jordemoderen sagde jeg måtte tage 6 kg på...

Camilla (22+5)

Anmeld

12. april 2012

Team Putte

Jenie skriver:

Min jordemoder sagde ved første besøg at jeg ik skulle tage mere end 3-6 kg på grundet min overvægt. Det vidste jeg fra starten af ville blive umuligt

Jeg tænker over hvad jeg spiser og hvor meget jeg spiser, men jeg sulter på ingen måde mig selv, og har jeg lyst til noget sødt, så spiser jeg det

Jeg er nu 30+1 og har taget 8 kg på i alt, men som min jordemoder sagde i tirsdags så sidder det hele på maven så det var stadig fint Ingen snak om diatist eller lign. på noget tidspunkt i graviditeten

Anmeld

12. april 2012

Bassemor<3

Jeg vejede 108 kg, før jeg blev gravid, jeg fik intet at vide, det eneste jeg skulle ekstra var en stillingsscanning i uge 36. Jeg tog 4 kg på og jeg er nu her efter fødslen nede på 97 kg ! YEAY ! 

Men overvægtige gravide tager generet mindre på end normalvægtige 

Anmeld

12. april 2012

Omonigho

Tillykke med din graviditet.

Normalt er det ved første jdm-besøg, at man bliver tilbudt at se en diætist. Det er dog 100% din egen beslutning. Jeg er meget overvægtig, men har aldrig taget imod tilbuddet.

I de to sidste graviditeter har jeg også kun taget 5 og 8 kg på.

Held og lykke med det hele.

hilsen Julia

Anmeld

12. april 2012

Jenie

Antonsmor <3 skriver:

Jeg vejede 108 kg, før jeg blev gravid, jeg fik intet at vide, det eneste jeg skulle ekstra var en stillingsscanning i uge 36. Jeg tog 4 kg på og jeg er nu her efter fødslen nede på 97 kg ! YEAY ! 

Men overvægtige gravide tager generet mindre på end normalvægtige 

Hvor er det dejligt beroligende at få at vide

Frygter som sådan helller ikke at jeg skal til diatist... det var bare min kolega der sagde det, og jeg tænkte bar at hvis min læge syntes det var et problem havde hun nok sagt det allerede nu....

tror bare hun ramte et ømt punkt for jeg ved da godt jeg er overvægtig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.