Gravid og overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.658 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Jenie

Hej alle i skønne kvinder

jeg er lidt nysgerrrig, er nogen af jer blevet sendt til diatist pga. af overvægt, og i så fald hvonår har lægen påpeget det ??

jeg er selv en Plus pige, men min læge har ikke nævnt noget om det i forhold til min graviditet ( er kun 5 uger henne) blev heller ikke vejet hos hende da graviditeten blev bekræftet. går jeg ud fra jeg skal når jeg skal ha lave VJ og sådan...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

MortilCilas

Jenie skriver:

jeg er lidt nysgerrrig, er nogen af jer blevet sendt til diatist pga. af overvægt, og i så fald hvonår har lægen påpeget det ??

jeg er selv en Plus pige, men min læge har ikke nævnt noget om det i forhold til min graviditet ( er kun 5 uger henne) blev heller ikke vejet hos hende da graviditeten blev bekræftet. går jeg ud fra jeg skal når jeg skal ha lave VJ og sådan...

Min søsters kone (ja hun er lesbisk) hun måtte intet tage på, da hun var overvægtig. Det var hvad hun fik af vide af jordemoder og læge

Anmeld

11. april 2012

Kay

jeg vejede 5 kg. mere end mit bmi tillandte da jeg blev gravid (havde vejet meeeget mere)... blev vejet da vj blev lavet og der vejede jeg 1 kg. mindre... da jeg var til JM vejede jeg 5 kg. mindre end da jeg blev gravid... så jeg fik afvide jeg skulle sørge for at spise nok... (havde meget kvalme de første måneder)

nu har jeg taget de 5 kg. på igen... og lidt til... følger nu vægt kurven fra min start vægt rigtig fint... lægen har intet sagt til mig om vægt... nu må vi se om jm gør det næste gang jeg skal der op

Anmeld

11. april 2012

Clisolka

Jenie skriver:

Jeg havde et BMI på 30,5 da jeg blev gravid, og hverken læge eller jordemoder nævnte noget med vægten, blot at jeg skulle passe på. Til slut i min graviditet fik jeg dog graviditetsbetinget sukkersyge, så der skulle jeg forbi en diætist 

Anmeld

11. april 2012

AnonymMor

Jeg har desværre også et bmi der hedder 30.5 ca og det er total træls min læge har Intet sagt ang kost osv og jeg blev vejet hos hende.. Jeg har endnu ikke været til jm men tror måske jeg får en bemærkning der men herregud de har jo ret !! Jeg er for buttet og skal tænke over hvad jeg spiser MEN det er sku ikke altid lige let at holde sig fra alt der usunde :/ 

Så på en måde håber jeg lidt min jm vil gøre lidt for at hjælpe mig med en sundere kost  

Anmeld

11. april 2012

raca

det kommer meget an på hvor man bor.

i nabo komunen har de kørt forsøg, så alle overvægtige gravide er blevet fuglt nøje, den ene del er sendt til diatis og i motionscenter og den anden er bare vejledt af jm i sund kost og motion.

de har så kikket på dvs komplkationer osv i forbindelse med fødslerne efterfølgende.

og ellers bliver alle med et bmi over det tilladte sendt til glukose belastning 2 gange i graviditeten for at sikre barnet bedst mugligt hvis de skulle udvikle graviditets deabetis...

Anmeld

11. april 2012

Maja_4000

Jeg fik graviditetssukkersyge og var derfor hos diætist .. Men ellers blev det ikke nævnt

Anmeld

11. april 2012

morbibi

Jenie skriver:

Jeg var 15 kg overvægtig og bliver kun vejet, fordi jeg selv gør det, når jeg er hos jm. Hverken læge eller jm siger noget. Jeg har taget yderligere 8 kg på (er i uge 35 nu)

Anmeld

12. april 2012

Jenie

tak for alle de gode svare !

Anmeld

12. april 2012

Darling<3

Jenie skriver:

Min læge sagde sidst at jeg var overvægtig og skulle tænke over min mad - min JM sagde igår at jeg skulle snart til at tage mere på :/ 

Vejer ikke for meget, højde, vægt og bmi passer sammen, så ved ikke hvad min skod læge snakker om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.