Overvejer at få et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.168 visninger
19 svar
0 synes godt om
9. april 2009

Theresa89

Jeg er 20 år og bor sammen med min kæreste som jeg har været sammen med i lidt over 1 år nu. Han er 27 og vi ønsker begge snart at få et barn. Jeg arbejder på fuldtid og har endnu ingen uddannelse (men ønsker dog brændende at få en). Min veninde på 19 har lige født en lille pige men mange af vores fælles veninder har ikke kontaktet hende siden hun fødte. jeg er bange for at dette også sker for mig da de kun tænker på fest og farver. Jeg bor i en lille by hvor rygterne går hurtigt og er også bange for at folk skal pege fingre og kritisere fordi man har valgt at blive ung mor.
Kan man godt fuldføre en uddannelse med et lille barn og hvordan i al verden fortæller man det til sine forældre på den bedste måde at man er gravid (da de er meget imod jeg vil være ung mor)

M.V.H Theresa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2009

Mathilde

Hej Theresa

Jeg er igang med en HF og er gravid. Jeg har termin om 14uger, så jeg kan lige nå mine eksamener inden... Jeg vil læse videre bagefter, så jeg kommer til at tage udd. mens min datter er lille. Jeg mener bestemt at det er muligt at fuldføre en udd. selvom man har et barn.
Mht dine forældre, så er de sikkert imod at du skal få et barn fordi de er bekymrede pga din unge alder..(eller har de givet en anden grund?)
Hvis det er det dig og din kæreste vil er der jo ingen der kan bestemme, at i ikke må eller at i skal vente. -jeg ville fortælle mine forældre, at "jeg er gravid og at jeg håber de er glade på mine vegne, da jeg føler jeg gør det rigtige og er lykkelig".

Held og lykke med det.

Anmeld

9. april 2009

Theresa89

Min mor tror bestemt ikke at jeg får en uddannelse hvis jeg vælger at få et barn nu, derfor er hun imod det. Hun fik selv min søster da hun var 20 og mig da hun var 25 og har aldrig selv fået en uddannelse.
Det motivere mig mere til at prøve når jeg hører at folk godt kan klare en uddannelse og et lille barn.
Held og lykke med uddannelsen og din lille pige

Anmeld

9. april 2009

Mathilde

Theresa89 skriver:

Min mor tror bestemt ikke at jeg får en uddannelse hvis jeg vælger at få et barn nu, derfor er hun imod det. Hun fik selv min søster da hun var 20 og mig da hun var 25 og har aldrig selv fået en uddannelse.
Det motivere mig mere til at prøve når jeg hører at folk godt kan klare en uddannelse og et lille barn.
Held og lykke med uddannelsen og din lille pige

Tak skal du ha´
Jeg tror man kan hvad man vil. Hvilken uddannelse vil du gerne igang med?

Anmeld

9. april 2009

Theresa89

Mathilde skriver:

Tak skal du ha´
Jeg tror man kan hvad man vil. Hvilken uddannelse vil du gerne igang med?

Jeg vil enormt gerne være revisor. afsluttede min HF i sommers så er da nået lidt af vejen

Anmeld

9. april 2009

Mathilde

Theresa89 skriver:

Jeg vil enormt gerne være revisor. afsluttede min HF i sommers så er da nået lidt af vejen

Ja det er du helt sikkert

Anmeld

9. april 2009

Natasja Savage Andersen

Jeg er også 20år, bliver snart 21. og skal føde til august. Jeg har alle intentioner om at taget en uddannelse når min barsel er færdig. Er også helt sikker på at det kommer til at gå, også med den lille.
Jeg mener også man kan hvad man vil, og hvis du brænder nok for uddannelsen så skal du nok også få den! Mange andre har haft alt i mod sig, og flere børn at passe og stadig fået en god uddannelse

Held og lykke med det.

Knus Natte (20+0)

Anmeld

9. april 2009

Challe13

Theresa89 skriver:

Jeg er 20 år og bor sammen med min kæreste som jeg har været sammen med i lidt over 1 år nu. Han er 27 og vi ønsker begge snart at få et barn. Jeg arbejder på fuldtid og har endnu ingen uddannelse (men ønsker dog brændende at få en). Min veninde på 19 har lige født en lille pige men mange af vores fælles veninder har ikke kontaktet hende siden hun fødte. jeg er bange for at dette også sker for mig da de kun tænker på fest og farver. Jeg bor i en lille by hvor rygterne går hurtigt og er også bange for at folk skal pege fingre og kritisere fordi man har valgt at blive ung mor.
Kan man godt fuldføre en uddannelse med et lille barn og hvordan i al verden fortæller man det til sine forældre på den bedste måde at man er gravid (da de er meget imod jeg vil være ung mor)

M.V.H Theresa

Hej
Jeg syntes der er flere ting du skal gøre dig overvejelser over,
1, kan I økonomisk holde til barn og udd.
2 Tør du stå uden for det fælles skab med veninderne ( dem der er til fest)
3 Hvor lang tid ville det tage at få udd, på plads inden barn?
4 hvad ville der ske hvis I ventede m barnet?
5 Hvis nu det ikke går mellem dig og kæresten ( relativ kort tid I har kendt hinanden trods alt) og du står alene m et barn, kan du stadig tage din udd.?

bare et par ting at tænke over
god påske

Anmeld

1. august 2009

Ungmor18

Hej ..
Nu er der nok nogen af jer ''ældre'' mødre der ryster på hovedet og tænker ..... !
Men jeg er 18år, har været sammen med min kæreste i et halvt år, og vi prøver at få børn.
Jeg er færdig uddannet indenfor sundhed og medicin, så ved en del indenfor sygdom osv.
Men jeg syntes at i skal følge jeres hjerte, hvis i føler jer klar - så hop ud i det!!
Det kræver en del overskud, at tage en uddannelse samtidig med man har en lille, da der jo også kommer eksamener osv, MEN - Man kan, hvad man vil.

Mange tanker herfra

Anmeld

18. oktober 2009

Billesbølle2006

Hej... Jeg er 21 år, og bliver 22 om 2 md. Jeg har også overvejet i de sidste mange uger at jeg gerne ville have et barn, men er lidt bange for hvad min omgangskreds vil sige. Min kæreste på 25 år, brænder også meget for at få en barn, og vi har været sammen i 4 år og nogle måneder nu, og bor også sammen på 3 år Men selvom tanken om et barn er der hele tiden hos mig, så tænker jeg stadig over hvad andre vil sige...

Mvh Sara87

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.