Taske til sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.709 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. april 2012

Chevro

Hvad skal der pakkes til sygehuset?

- som førstegangsfødende har jeg ikke lige det store overblik over hvad der skal pakkes, og hvor meget man egentlig har brug for?

:-) Vil være super glad for hjælp til overblikket!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Frk-Lotusblomst

Chevro skriver:

- som førstegangsfødende har jeg ikke lige det store overblik over hvad der skal pakkes, og hvor meget man egentlig har brug for?

Hej smukke..

Lidt inspiration:
http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste /tasken-til-foedslen.htm

Synes den har rigtig mange af de gode ting med.

Anmeld

9. april 2012

Ka+Ma=Be

Frk-Lotusblomst skriver:

Hej smukke..

Lidt inspiration:
http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste /tasken-til-foedslen.htm

Synes den har rigtig mange af de gode ting med.

Det er selvfølgelig altid fint at have diverse papire på sig, men jeg fik overhovedet ikke brug for dem! Hverken vandrejournal eller nogle af de andre som linket nævner!

Derudover skal man ikke selv lave fødselsanmeldelsen - det gør jordemoderen. 

Jeg havde også, som mange andre, slæbt aaalt for meget med hehe

Anmeld

10. april 2012

Ka+Ma=Be

Det er nok individuelt, om man er enig med mig eller ej Men jeg havde alt for meget tøj med! Efter fødslen brugte jeg hospitalts tøj, og så ellers et enkelt sæt af mit eget til dagen efter samt hjemturen (var indlagt fra mandag til onsdag).

Jeg havde også, som mange foreslår, taget hygiejnebind med.. men men men, man bløder jo meget (og det på trods af, at de fortalte mig, at min blødning var lille) Så jeg brugte udelukkende hospitalets hygiejnebind (nærmere bleer .)

Jeg var glad for, at have en ammepude med, da man bare sidder meget bedre Og en babydyne. Bleer havde de på hospitalet (hvidovre).

Jeg ville ikke råde dig til at tage ammebrikker med - jeg gjorde det selv og havde købt nogle helt forkerte Jeg fik nogle af jordemoderen som passede bedre (som jeg dog ikke fik brug for alligevel).

Og husk ammebh'er! Hvis du selvfølgelig har tænkt dig at amme

bum bum... Var det til at overskue? hehe

Anmeld

10. april 2012

Chevro

Ka+Ma=Be skriver:

Det er nok individuelt, om man er enig med mig eller ej Men jeg havde alt for meget tøj med! Efter fødslen brugte jeg hospitalts tøj, og så ellers et enkelt sæt af mit eget til dagen efter samt hjemturen (var indlagt fra mandag til onsdag).

Jeg havde også, som mange foreslår, taget hygiejnebind med.. men men men, man bløder jo meget (og det på trods af, at de fortalte mig, at min blødning var lille) Så jeg brugte udelukkende hospitalets hygiejnebind (nærmere bleer .)

Jeg var glad for, at have en ammepude med, da man bare sidder meget bedre Og en babydyne. Bleer havde de på hospitalet (hvidovre).

Jeg ville ikke råde dig til at tage ammebrikker med - jeg gjorde det selv og havde købt nogle helt forkerte Jeg fik nogle af jordemoderen som passede bedre (som jeg dog ikke fik brug for alligevel).

Ja det var det ihvertfald Tusind tak for din besvarelse! Havde slet ikke lige overvejet ammepuden!? men selvfølgelig!

Anmeld

10. april 2012

Frk-Lotusblomst

Ka+Ma=Be skriver:

Det er selvfølgelig altid fint at have diverse papire på sig, men jeg fik overhovedet ikke brug for dem! Hverken vandrejournal eller nogle af de andre som linket nævner!

Derudover skal man ikke selv lave fødselsanmeldelsen - det gør jordemoderen. 

Jeg havde også, som mange andre, slæbt aaalt for meget med hehe

Det er vist meget forskellige fra sted til sted.

Jeg ville nok alligevel have papirerne med mig, for tænk nu hvis. Eller evt snakke med sin jordmoder om hvilke papirer hun mener man skal have med på det sygehus hvor man nu skal føde.

Men godt du lige kommer med kritik. Jeg er jo ikke erfaren på det område, endnu. hehe

Anmeld

10. april 2012

Sujan

Jeg havde også pakket for meget.. det jeg brugte var et par joggingbukserog egne strømper.. 1 sæt undertøj og bluse til hjemturen...Shampoo, balsam og sæbe til kroppen og diverse andre toilet sager.. 1 sæt tøj til lillepigen og min vandre journal..

Hov og jeg var også glad for at have ammepude med og babydyne til hjemturen.

Og så tror jeg faktisk ikke jeg brugte mere.

Anmeld

10. april 2012

EKBJ

Ka+Ma=Be skriver:

Er det ikke svært at købe ammebh'er inden fødsel? :-) Tænker bare at brysterne jo må vokse når mælken løber til..

Anmeld

10. april 2012

B&J

jeg havde shampoo med og hårdbørste og elastik til håret når jeg skulle føde og ja de alm ting man har der i..

og 1 sæt tøj til mig selv til hjemturen gik i deres hospitaltøj.

morgenkåbe.

klipklapper

medicin til mig selv hvis det er noget man tager.

tøj til barnet

50-56 viste jo ikke hvor stor han var.. hjemturen da han var i hospitaltøj mens vi var der

futter

og en dragt til hjemturen

slik havde vi også med og småkager

et blad til mig at læse i inden jeg fødte..

Anmeld

10. april 2012

Ka+Ma=Be

Chevro skriver:

Ja det var det ihvertfald Tusind tak for din besvarelse! Havde slet ikke lige overvejet ammepuden!? men selvfølgelig!

Velbekommen

Jeg  var i hvert fald rigtig glad for at have ammepuden med!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.