hjælp til termins beregner ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. april 2012

Princesspigen

hejsa..

jeg var tid scanning her for 1½ uge siden eller sådan, der blev jeg sat til den 12/10.. fik sammen med lægen regnet frem til at jeg skal tælle ny uge fra hver torsdag istedet for før tirsdag..

men når jeg bruger termins beregneren her inde så istedet for jeg tror jeg er 13+4 så siger den jeg er 13+3.. hvor går det galt ? ?

håber det giver mening ? ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Princesspigen

op :-)

Anmeld

9. april 2012

pemiro

Princesspigen skriver:

hejsa..

jeg var tid scanning her for 1½ uge siden eller sådan, der blev jeg sat til den 12/10.. fik sammen med lægen regnet frem til at jeg skal tælle ny uge fra hver torsdag istedet for før tirsdag..

men når jeg bruger termins beregneren her inde så istedet for jeg tror jeg er 13+4 så siger den jeg er 13+3.. hvor går det galt ? ?

håber det giver mening ? ?

En terminsberegner regner de jo oftest ud fra en cyklus på 28 dage. Måske din cyklus ikke har været det, og det er der den går galt..

Ægløsningen kan jo så være sket tidligere eller senere og derfor passer det ikke helt med fosterets størrelse.

Jeg ville holde mig til hvad du har fået at vide af scanningsdamen, da det jo er beregnet på bebses mål

Anmeld

9. april 2012

Princesspigen

pemiro skriver:

En terminsberegner regner de jo oftest ud fra en cyklus på 28 dage. Måske din cyklus ikke har været det, og det er der den går galt..

Ægløsningen kan jo så være sket tidligere eller senere og derfor passer det ikke helt med fosterets størrelse.

Jeg ville holde mig til hvad du har fået at vide af scanningsdamen, da det jo er beregnet på bebses mål

ar ja, det giver egentlig mening, havde ikke lige tænkt på det sådan

Anmeld

9. april 2012

Kris89

hvis du ønsker den rigtige dato herinde kan du jo bare i terminsberegneren sige 27 dage i stedet for 28 dage hvis du er en dag længere henne...

eller 29 dage i stedet for 28 hvis du er en dag kortere henne

giver det mening overhovedet??

Anmeld

9. april 2012

Princesspigen

pemiro skriver:

prøvede lige at rykke lidt på cyklussen og sætter jeg den på en cyklus på 27 istedet for 28 så passer det med 13+4 idag.. men så siger den at jeg har termin den 11 og ikke den 12..

det forvirrer mig altså

Anmeld

9. april 2012

Princesspigen

Kris89 skriver:

hvis du ønsker den rigtige dato herinde kan du jo bare i terminsberegneren sige 27 dage i stedet for 28 dage hvis du er en dag længere henne...

eller 29 dage i stedet for 28 hvis du er en dag kortere henne

giver det mening overhovedet??

jeg har lige været inde og prøve det, og rammer jeg det rigtige antal dage som jeg mener jeg er, altså 13+4 så siger den min termin er den 11 og ikke den 12.. jeg forstår det altså ikke

Anmeld

9. april 2012

pemiro

Princesspigen skriver:

prøvede lige at rykke lidt på cyklussen og sætter jeg den på en cyklus på 27 istedet for 28 så passer det med 13+4 idag.. men så siger den at jeg har termin den 11 og ikke den 12..

det forvirrer mig altså

Hvis du er en dag længere henne vil du jo også have termin en dag før hvad du troede før, da du jo så er en dag længere i graviditeten.. Giver det mening?

Anmeld

9. april 2012

Kris89

Princesspigen skriver:

det forvirrer mig altså

blander mig lige her

hvis du i stedet retter dage fra ÆL til menstruation fra 14 til 15 dage burde den komme med rette dato

Anmeld

9. april 2012

pemiro

Princesspigen skriver:

det forvirrer mig altså

Uh havde ikke lige læst ordentligt hehe..

Som den anden bruger skriver, så skal du rykke ægløsningstidspunktet, så det passer med terminsdatoen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.