Da de sad her til kaffe, kom vi til at snakke om hvorfor vi holder den her påske.
Jeg var jo godt bevist om at jeg er en kage til min bibelhistorie, og at christian nok lige skulle sættes lidt grundigt ind i det...men det var da kun til min svigerfar åbnede munden!
hvor herre til hest siger jeg bare...han er den klogeste mand jeg kender, lige indtil man spørger ham om biblen...så slutter festen sgu da totalt!
historien er kort fortalt at han betvivlede hvad langfredag gik ud på...og jeg siger, med opbakning fra svigermor, at det var den dag Jesus hang på korset, altså en rigtig modbydelig lang fredag...
Så siger knolden sgu, ja mener du sikker, det var da ikke i påsken...Vi snakker så videre, og kommer til jesus fødsel...den historie kan enhvert lille barn, så godt som...
men min svigerfar kunne da slet ikke.
jeg startede min sætning med at sige, ja men maria....og han spørger hvem er Maria...Christian afbryder grinende og siger, det er da jesus´s mor!
Nåååå hende siger svigerfar så, jammen hun lå jo sit barn i en sivbåd...hvordan var det lige han kom ind i stalden så? og var der ikke noget med nogen der fandt ham...altså historien hænger ikke rigtig sammen, slutter han af med at sige...

Jeg var hysterisk totalt flad af grin, og troede han tog fed pis på mig!
men han mente det sgu, og enden på det blev at svigermor knaldede hånden i bordet og sagde, så preben, der er slukket for tvét i aften, du skal hjem og læse i biblen....låååål....
hvad skete der lige for historien alle børn kender...jeg sad faktisk med en glad tanke om at vi heldigvis lyttede efter da både sviger mor og far sagde vi ikke måtte vælge dem som faddere til tfi da hun blev døbt, nu ved jeg hvorfor de var af den holdning!