Kom i dag hjem fra påskeferie. Min mand havde været hjemme hele påsken. Da jeg skulle kigge til min søde lille guldhamster var han død. Snøft snøft... Det er så hårdt at miste de små kræ...
Han blev kun 8-9 mnd. så det kan jo ikke rigtig have været alderdom han døde af.
Jeg har spekuleret lidt over dødsarsagen. Og da man jo ikke får lavet obduktion på sådanne dyr, ved jeg godt at det ikke kan blive et endeligt svar. Men måske nogle af jer, kan nikke genkendende til noget.
1. Han havde dækket sig selv totalt med savsmuld - man plejer altid at kunne se lidt af ham. Det kunne vi ikke denne gang. Er det noget de gør når de ved at der er noget galt?
2. Vi har haft lidt koldt i lejligheden - min mand har dog været hjemme. Så ikke ekstremt koldt. Kan det have noget med det at gøre?
3. Han har altid fået lov at løbe rundt i lejligheden. I fredags da min mand kiggede ind i "hans" skab havde han været i vores plante og taget en masse blade, som lå i skabet. Han har været i planten før. Men har aldrig taget SÅ mange blade. Kan der være noget i dem der har været skadelige for ham? Kan de have givet ham forstoppelse e.l.?
4. Det var som om han havde 2 lorte siddende på vej ud af endetarmen. Lidt mærkeligt....
Ellers ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gætte på at det kan være der har forårsaget hans død. Håber I kan hjælpe...
Han lå med lukkede øjne. Betyder det at han er sovet ind?
Anmeld