Tasken til sygehuset. ( toilet sager.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2012

Guldimaven

EKBJ skriver:

Synes det lyder helt vildt med så meget tøj!!!

Tænker bare hvis man skal være der en uge, så er der 1 sæt tøj til hver dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Guldimaven

EKBJ skriver:

Det er rigtig nok :-) Men de fleste steder bliver man jo sendt hjem samme dag.. eller dagen efter..

Jeg er selv en af dem som hellere end gerne vil bruge sygehusets tøj til den bette..

Jeg er 18, så jeg må blive indtil jeg føler jeg har styr på det.  Og pt, kan jeg ikke sige, hvornår jeg vil føle mig tryg ved at komme hjem.

Jeg vil gerne have, at min lillemand får hans eget tøj på..

Anmeld

9. april 2012

EKBJ

Guldimaven skriver:

Tænker bare hvis man skal være der en uge, så er der 1 sæt tøj til hver dag?

Hvis det bliver en helt normalt fødsel er det meget usansynligt at du skal være der en uge..

Selv jeg, som UNG MOR, må ikke være der mere end 3-4 dage!

Anmeld

9. april 2012

christinak

Guldimaven skriver:

Hej piger.

Jeg er så småt begyndt at pakke tasken til sygehuset, i hvert fald den til bette manden, den til mig selv må vente lidt endnu.

Hvad skal man have med af toilet sager til sådan en lille en? Og hvad har de på sygehuset? Jeg skal føde, på aalborg sygehus så hvis der er nogle der har født der, må i gerne dele ud af jeres erfaringer.

Af tøj, har jeg taget 7 sæt tøj med til ham og en natdragt. Da jeg ikke ved hvor længe vi kommer til at være der. Ellers har jeg 4 stofbleer, er det nok?

Har jeg taget alt for meget tøj med til ham, eller for lidt??

Hilsen en første gangs fødende...

Jeg har lige i skrivende stund pakket begge tasker da jeg har 14 dage til termin. Til den lille har jeg taget ca 3 sæt tøj med, en køredragt og sko+sokker, tænker eftersom det er lavet om til ambulant fødsel så er det ikke nødvendigt at have så meget med, da man jo maks er indlagt 24 timer og skulle vi blive der længere så sender jeg min mand hjem efter lidt mere tøj  

Anmeld

9. april 2012

Maja88

EKBJ skriver:

Det er rigtig nok :-) Men de fleste steder bliver man jo sendt hjem samme dag.. eller dagen efter..

Jeg er selv en af dem som hellere end gerne vil bruge sygehusets tøj til den bette..

ja men man kan jo lige så forberede sig,,... jeg troede også 2 dage maks.. men blev i 5 og skulle reelt have været der i 8....

men jeg troede også jeg ville bruge sygehusets tøj, men så fik den lille lige et af sine egne på ved besøg osv.. og der var nu mere lækkert og passede bedre. og lugtede af hjemme

Anmeld

9. april 2012

EKBJ

Guldimaven skriver:

Jeg er 18, så jeg må blive indtil jeg føler jeg har styr på det.  Og pt, kan jeg ikke sige, hvornår jeg vil føle mig tryg ved at komme hjem.

Jeg vil gerne have, at min lillemand får hans eget tøj på..

Havde ikke lige set din alder (beklager jeg).. Jeg snakkede med min Jordemor om det med at blive på sygehuset.. og på næsten alle sygehuse i Danmark må du ikke blive i mere end 3-4 dage selvom du er meget ung..

Kan godt forstå du gerne vil have han skal have sit eget tøj på..

Anmeld

9. april 2012

L&V

Guldimaven skriver:

Tak for link.  Det fylder jo ingenting det tøj, og hvis man nu skal være der en uge, så er der et sæt tøj til hver dag..

Det er rigtigt Vi brugte kun bodyer og strømper til vores også var hun pakket ind i dynen eller lagde på os med vores dyne, så vi bruge kun 2sæt så det lød bare vildr Men slofbleer er altid rart at ha masser af syntes jeg.. Men med mindre der er noget galt er det jo max 4 døgn i kan være der

måske ville jeg ta en tættekam med min datter er født med meget hår og alt det blod og snask sad godt fast i det og lugtede grimt så der var det rart med sådan en

Anmeld

9. april 2012

EKBJ

Maja88 skriver:

ja men man kan jo lige så forberede sig,,... jeg troede også 2 dage maks.. men blev i 5 og skulle reelt have været der i 8....

men jeg troede også jeg ville bruge sygehusets tøj, men så fik den lille lige et af sine egne på ved besøg osv.. og der var nu mere lækkert og passede bedre. og lugtede af hjemme

Det er jo så en beslutning man selv tager..

- jeg skal ikke rigtig have nogle besøg på sygehuset.. (hvilket jeg selv har valgt)..

Anmeld

9. april 2012

Guldimaven

christinak skriver:

Jeg har lige i skrivende stund pakket begge tasker da jeg har 14 dage til termin. Til den lille har jeg taget ca 3 sæt tøj med, en køredragt og sko+sokker, tænker eftersom det er lavet om til ambulant fødsel så er det ikke nødvendigt at have så meget med, da man jo maks er indlagt 24 timer og skulle vi blive der længere så sender jeg min mand hjem efter lidt mere tøj  

Okay, det er jo noget mindre en jeg.  Men jeg vil gerne være på den sikre side, og jeg må blive til jeg føler jeg har styr på det, da jeg er 18.. Så det er derfor jeg har taget det tøj med jeg har..  Tænker også, hvis nu han har et lille uheld..

Anmeld

9. april 2012

Guldimaven

EKBJ skriver:

Havde ikke lige set din alder (beklager jeg).. Jeg snakkede med min Jordemor om det med at blive på sygehuset.. og på næsten alle sygehuse i Danmark må du ikke blive i mere end 3-4 dage selvom du er meget ung..

Kan godt forstå du gerne vil have han skal have sit eget tøj på..

Jeg ved det ikke, tror heller ikke jeg skal være der så mange dage.. Men vil bare gerne være forberedt, det kan jo også være han har et uheld eller andet og så er det rart med noget ekstra tøj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.