løbe - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2012

Vidunderligeunger

Ka+Ma=Be skriver:

Lige præcis! Der vurderer lægen, om din krop er klar til motion

som jeg skrev til Gaia: 

okay. Jeg går nemlig nogle gode ture nu her, men kan bare mærke at jeg virkelig har lyst til at sætte i løb.. Man kan jo "bare" stoppe hvis det ikke føles rigtigt. Men du har nok ret, det er jo bl.a. derfor man skal til lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

Vidunderligeunger

Jonatansmor skriver:

Du kan allerede nu begynde at gå i rask tempo, det gjorde jeg dagen efter jeg kom hjem efter kejsersnit og lægen fortalte mig at det var en rigtig god ide, så kroppen ikke fik et startchok når jeg satte tempoet op.

Efter KS??? Du er godt nok vild. Jeg gik som dronning ingrid (foroverbøjet) i 14 dage efter vi kom hjem og kunne kun holde til at gå knap 500 meter.. Men denne gang (alm fødsel) Er jeg bare tip top klar

Anmeld

8. april 2012

Vidunderligeunger

2skønnebørn skriver:

hvis du har haft en ganske almindelig fødsel, og ikke er blevet syet vildt meget, så syntes jeg sagtens du kan starte op i det små. Blot lyt til din krop.

Jeg er selv efter -17 kg begyndt at løbe og nyder vildt at komme afsted og bare være mig selv mens jeg løber og det er så fedt bagefter.

Jeg blev ikke syet og har ikke ondt eller ømhed overhovedet længere. Bløder stadig lidt, men det gør vel ikke noget.. Hm.. jeg er i tvivl om jeg tør prøve.. 

Anmeld

8. april 2012

Vidunderligeunger

Kay skriver:

uhh læste noget om det den anden dag i libero bogen jeg fik hos lægen ved første undersøgelse... men kan ikke huske det helt nu.... hvis du har den kan du jo kigge i den og jeg ville nok vente til efter den der 8 ugers undersøgelse.... men du kan jo evt starte med at gå ture for at se hvordan din krop reagere

Ja jeg går allerede nogle gode ture, og er også kommet på cyklen igen.. Men løb er bare SÅ meget skønnere, bagefter

Anmeld

8. april 2012

Jonatansmor

MAJ*MOR skriver:

Efter KS??? Du er godt nok vild. Jeg gik som dronning ingrid (foroverbøjet) i 14 dage efter vi kom hjem og kunne kun holde til at gå knap 500 meter.. Men denne gang (alm fødsel) Er jeg bare tip top klar

Jeg gik sådan de første 2 dage, føltes slet ikke godt. Men tror jeg ville blive sindssyg af bare at sidde stille, så tog hunden og gik..

Tak til smertestillende piller

Anmeld

8. april 2012

Vidunderligeunger

Frk.S skriver:

Jeg vil mene det er meget individuelt hvornår man er klar igen. Hvis du kniber godt, så tror jeg godt du kan begynde så småt.

Jeg var selv lidt langsom til at komme i gang igen, da jeg døjede meget med smerter og infektion i livmoderen efter mit kejsersnit.

Men til 8 ugers undersøgelsen fik jeg go fra min læge. 4 mdr. efter Freja kom til kom jeg afsted. Jeg troede jeg skulle starte helt fra nyt. Men jeg endte med at kunne løbe 5 km uden de store problemer, så det var en fed start.

Men KS er jo også noget HELT andet end alm fødsel. (jeg har prøvet begge dele). Efter KS kunne jeg først løbe efter 4 mdr. Jeg var øm længe efter i arret.

Anmeld

8. april 2012

Vidunderligeunger

Jonatansmor skriver:

Jeg gik sådan de første 2 dage, føltes slet ikke godt. Men tror jeg ville blive sindssyg af bare at sidde stille, så tog hunden og gik..

Tak til smertestillende piller

Ja jeg nægtede også alt hvad der hed smertestillende, efter vi kom hjem.. Jeg bliver så syg af det, og ville bare så gerne være sammen med min datter og ikke med hovedet i en spand.. :/

Anmeld

8. april 2012

Vidunderligeunger

Amandas-mor skriver:

Det som man siger så vidt jeg ved er at du skal vente til efter 8 uger tjekket og indtil du har fuldstændig styr på dit knib igen

Jamen Knibet er der ikke noget i vejen for.. Synes jeg selv da, men måske det var en ide at gå i rask tempo i starten i stedet for at løbe, det ER jo nogle gevaldige bump kroppen får..

Anmeld

8. april 2012

Kay

MAJ*MOR skriver:

Ja jeg går allerede nogle gode ture, og er også kommet på cyklen igen.. Men løb er bare SÅ meget skønnere, bagefter

så kan du jo gradvist sætte tempoet på gåturene op... og se hvad kroppen siger til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.