Jeg er færdig.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

328 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. april 2009

mor til en del

total flad helt tappet og så ked af det.....

Ronja havde jo efter en uge ikke taget på, så derfor skulle vi til kontrol vejning i går hos sundhedsplejen i viborg.

Det stakkels barn har stadig ikke taget på, og jeg fatter intet, hun leverer våde bleer, virker tilpas og var ved at finde en god rytme. Godt nok har hun kun haft afførring 2 gange på en uge, men det har jeg prøvet et par gange med de andre også, så det lagde jeg ikke så meget i, men det skulle jeg jo nok have gjort.

Sundhedsplejerskens ordre var at hun skal eftermades hver gang hun får ved mig, og hun skal spise hver 3. time. Men gider hun det næh nej, mælken flyder og hun sover bare videre, sidst gad hun først at spise efter 5 timer, og så sidder jeg der og føler afmagt, og bliver mere og mere ked af det..

Jeg ved ikke lige hvad jeg stiller op hvis det ikke forandre sig i løbet af dagen. Har bedt min ammerådgiver/veninde ringe når hun kommer hjem, så jeg håber hun kan give nogle guldkorn, da jeg bliver total skør i skralden af dette.

Det skal lige siges at Ronja de sidste 3 dage har været snottet, og derfor blev jeg sendt til læge med hende igår. Han fandt hende ganske fin, altså bort set fra snottet, han tog det også helt roligt med at hun ikke havde taget på, men da havde jeg selvfølgelig også lige fortalt ham at jeg skulle begynde at give supplerende på flaske, AHHHHHHH jeg kunne blive ved, men nu lader det til at det kære barn vågner, så jeg smutter......tak for at i læste med så langt........

Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2009

linemus

Er ked af at høre, at du er så bekymret for hende. Siger de slet ikke noget om, hvorfor hun ikke tager på, når hun ellers spiser fint? For det gør hun vel, gør hun ikke? Kan godt forstå, du føler afmagt. Stort kram herfra (ja, vi ser så teletubbies...). Har du fået snakket med din kloge veninde? Hvad siger hun til det?

Knus Line

Anmeld

8. april 2009

Loggidut

nå nå nå nå nå.....hvordan dælen kom sådan et indlæg lige ind, jeg troede jo alt var rosenrødt, søde ven! Og nu det her!

Altså, jeg bliver lidt nysgerrig nu, men du har da ikke snakket om nogle vægtproblemer før...har du?

well, som udgangspunkt skal jeg jo sige du ikke skal bekymrer dig, men det hjælper jo ikke en dyt, for pigebarnet skal jo tage noget på...
Det lyder meget som dengang Tif havde gulsot, men det er hun vel blevet tjekket for? De kan jo blive så umådelige trætte, at de slet ikke kan holde sig vågne, og derfor ikke orker at spise.

Jeg ville nok vælge at bryde alle vaner, og hive hende op hver tredie time, og fodre hende af der, uanset, det var den kur vi fik til tif, da hun ikke vejede meget, og skulle tage på.

Dog skal det siges at der gik lang tid før det gik op for mig at hun faktisk ikke fik hvad hun burde hos mig, og det var kun fordi en veninde havde hende til overnatning, Jeg havde malket ud, 50 ml. pr. flaske, men Tif spiste det dobbelte, og det var rent held jeg havde sendt modermælkserstatning med for en sikkerheds skyld.

Det var så den dag jeg stoppede med at amme, og hun kom på flaske, og derefter tog kurven et ordentlig hop op ad.

Hvis du er så nervøs, så forsøg med at malke ud, se hvad du rummer, og giv hende det på flaske, så kan du hurtigt se om det er fordi hun bruger for meget energi på at trække det fra dig.

åh, er du ikke sød at give en update på det her?

Anmeld

8. april 2009

Muffinmus

ÆV da..mærkeligt at hun ikke skulle tage på hvis mælken bare flyder fra dig..
Har lige været til 5 ugers og Victoria havde i følge mål og vejning hverken taget på eller vokset den sidste 1 1/2 uge.
Men sagde til læge at hun spiste fint, der var masser af mad og at hun var tilfreds. Så regner med det er SP der har målt hende anderledes end lægen og at vægten SP havde med ikke var præcis.

Anmeld

8. april 2009

mor til en del

Åh i kære kvinder.

Bare det at jeg skrev indlæget tog lidt af presset af mine skuldre.

Mit problem ligger i at jeg aldirg har været særlig god til at komme i gang med at amme, det har altid taget lang tid for mig at få ordentlig gang i produktionen, men jeg var så sikker på at det kørte fordi tøsen tissede godt, og var veltilpas. Sp var også lidt forvirret, for tøsen ser godt ud, og var vældig opmærksom da hun sludrede med hende.

Hun er stadig ikke oppe på sin fødselsvægt, og det burde hun være......

Jeg vækker hende hver 3, time, men hun vil fandeme ikke spise inden hun er klar. idag har hun så haft afføring igen, men det skal hun jo også når først hun får erstatning.

Ang gulsot, så er er ikke noget, hun har den skønneste kulør og fine klare øjne.

Idag har hun varrieret sine supplerende måltider imellem 15 og 45 ml. så det er jo ikke det vilde hun tager, men vi fortsætter amningen.
Humøret er blevet noget bedre, men jeg vil jo bare så gerne amme, og vil kæmpe vildt for at det kommer op og køre fuldt igen, og hun skal få lov at blive ved indtil hun starter i skole, næsten....

Så vågner hun igen, vi ses.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.