Fars barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2012

JonTri

Med Jonathan holdt faren kun de 14 dage. 

Med tristan holdt han 14 dage og senere tog han 5 uger, hvor vi barslede sammen. Tog bla til Spanien i tre uger. 

Denne gang hedder det 14 dage plus ferie og senere - hen i foråret, tager han nok den sidste tid og kører ind i dp... Eller vi tager noget sammen, da jeg har en masse ferie tilgode. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

LR85

Desværre tog faren ikke noget (andet end de 14 første dage) med den første, og kommer heller ikke til det denne gang da det ikke kan betale sig økonomisk og hans arbejdsforhold gør det svært. 

Men hvis andre har mulighed, synes jeg helt sikkert de skal tage noget barsel. 

Anmeld

10. april 2012

Team Putte

Laijona Äiti skriver:

Ville far hos jer have mere barsel hvis økonomien ikke havde noget at sig?

Hvis ja, hvor længe?

Undskyld hvis jeg spørg for konkret, men er bare rigtig nysgerrig, så vi herhjemme kan aftale barsel bedst muligt for os alle 3.

Hvis det ik var fordi der er SÅ stor forskel på min og kærestens løn så ville vi sagens kunne have delt barslen. Så ville han nok have taget 2-3 måneder sidst i forløbet

Men det kommer jo meget an på hvordan man selv ser tingene og hvilken type mand man har. Jeg har intet problem med at skulle tage det hele, lidt gammeldags måske men det er jeg vokset op med, men synes klart det er dejligt at have en moderne mand der gerne vil være så meget med som overhoved muligt

Anmeld

12. april 2012

Mor, Skilt,Bonusmor

Det har været SÅ svært at finde ud af det barsel halløj hjemme hos os.. Men det er endt ud sådan her, fordi vi er så heldige at jeg er statsansat og manden er kommunalansat og vi derfor begge har ret til fuld løn i 12uger..

6ugers Graviditets orlov - mig

14dages fædre orlov - manden + 2-3ugers ferie

14ugers Barselsorlov - mig

12ugers Forældreorlov med fuld løn - mig

8ugers Forældreorlov på DP - mig

12ugers Forældreorlov med fuld løn - manden

Og så er det tid til at komme i dagpleje, så det bliver manden der indkøre ham.. Og når hans 12ugers forældreorlov starter - så overlapper vi med 1-2uger, alt efter hvad for et barn han viser sig at være..

Anmeld

17. april 2012

LotusCPH

Laijona Äiti skriver:

Altså 14 dage + ferie?

Yes it is  

Anmeld

2. maj 2012

Jibbe

Herhjemme holder manden 4 ugers barsel (14 dage før og 14 dage efter) derudover har han en del ferie tilgode så han er hjemme i 2 1/2 mdr i alt. (kommer hjem slut maj - termin 27 juni - ud igen 10 august ). Han sejler så deter lidt specielt.
Men det er kun godt at have ham hjemme så længe så jeg kan å at komme ovenpå igen og lige lade lidt energi op til 40 dage alene med bebs og 2 årig
Nyd at han kan være hjemme så længe som muligt med jer. I får brug for energien og overskuddet det giver når han pludselig er væk 8-10 timer om dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.