Fars barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.605 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. april 2012

lio

Al denne snak vi har om fars barsel herhjemme, gør mig nysgerrig til at høre jer andre hvordan i har fordelt den.

Hvor meget barsel tager far hos jer og til jer som ikke er 1. gangsfødende, hvad er jeres erfaringer med det? (hører ofte at mor synes far ikke har nok barsel, fordi tiden flyver afsted den første tid)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

Team Putte

Laijona Äiti skriver:

Al denne snak vi har om fars barsel herhjemme, gør mig nysgerrig til at høre jer andre hvordan i har fordelt den.

Hvor meget barsel tager far hos jer og til jer som ikke er 1. gangsfødende, hvad er jeres erfaringer med det? (hører ofte at mor synes far ikke har nok barsel, fordi tiden flyver afsted den første tid)

Her tager far kun de 14 dage i starten Vi mister mindst ved at jeg tager det hele fordi manden tjener rigtig godt

Det er lidt ærgeligt man ik kan tage mere barsel sammen i den første tid..

Anmeld

7. april 2012

eliasogmor

Laijona Äiti skriver:

her tager ulrik vidst nok  14 dage plus ferie bagefter.. men den er ikke snakket igennem... men jeg har det lidt på den måde, at det er selvfølgelig dejligt at have manden hjemme og man kan deles om det hele.. men hvad så når han så skal afsted på arbejde igen.... så skal man have en helt ny rutine.... så her hedder der nok 14 dage plus evt lidt ferie......

Anmeld

7. april 2012

lio

eliasogmor skriver:

her tager ulrik vidst nok  14 dage plus ferie bagefter.. men den er ikke snakket igennem... men jeg har det lidt på den måde, at det er selvfølgelig dejligt at have manden hjemme og man kan deles om det hele.. men hvad så når han så skal afsted på arbejde igen.... så skal man have en helt ny rutine.... så her hedder der nok 14 dage plus evt lidt ferie......

Vi har også snakket om at det vil være "skadeligt" at far er hjemme for længe så vi får en rutine, for så vil det blive meget hårdt pludselig at stå alene. (kunne jeg forestille mig)

Anmeld

7. april 2012

lio

Team Putte skriver:

Her tager far kun de 14 dage i starten Vi mister mindst ved at jeg tager det hele fordi manden tjener rigtig godt

Det er lidt ærgeligt man ik kan tage mere barsel sammen i den første tid..

Ville far hos jer have mere barsel hvis økonomien ikke havde noget at sig?

Hvis ja, hvor længe?

Undskyld hvis jeg spørg for konkret, men er bare rigtig nysgerrig, så vi herhjemme kan aftale barsel bedst muligt for os alle 3.

Anmeld

7. april 2012

female

Hos os tager far 14 dages barsel i forbindelse med fødslen. Senere på sommeren holder han desuden sommerferie. 

Jeg holder 26 ugers barsel og så må min kæreste selv om, om og hvor meget han vil have af de resterende 26 ugers barsel. Hvis han vælger ikke at tage noget (som det umiddelbart lyder til), så tager jeg nok nogle få uger af de sidste 26 uger, men det bliver næppe ret meget.

Anmeld

7. april 2012

eliasogmor

Laijona Äiti skriver:

Vi har også snakket om at det vil være "skadeligt" at far er hjemme for længe så vi får en rutine, for så vil det blive meget hårdt pludselig at stå alene. (kunne jeg forestille mig)

det er nemlig det jeg er nervøs for....

Anmeld

8. april 2012

LotusCPH

Her er det også barsel + ferie

Anmeld

8. april 2012

lio

LotusCPH skriver:

Her er det også barsel + ferie

Altså 14 dage + ferie?

Anmeld

8. april 2012

Sille86

med johann holdt hans far kun de 14 dages barsel og jeg holdt/holder resten...

med villads passer det med 14 dages barsel og efterfølgende i sammenhæng med 3 ugers ferie.. mega hyggeligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.