Jeg er ked af at høre, at du har det så svært! Jeg ved udemærket, at det ikke er rart at hva det sådan. Men det er også rigtig godt at høre, at du gør noget ved det! 
I starten af 2007 blev jeg ramt af en depression. Det første år fik jeg forkert behandling af min psykiater, så det endte med en indlæggelse. Derefter fik jeg en ny psykiater, som var lidt bedre, men virkningern var ikke god nok. Først i efteråret 2009 fandt jeg en rigtig god psykiater, som både hjalp mig ved den rette medicinering og samtaler.
I de 3 de første tre år jeg var i behandling, afbrød jeg min uddannelse, blev fyrret på jobbet, og kunne ikke engang holde til jobaktivering. Derudover havde jeg flere perioder, hvor jeg bare var sygemeldt, og ikke lavede noget. Jeg følte virkelig, at jeg ikke havde nogen fremtid.
Men så i foråret 2010 havde jeg det så godt, at jeg fik arbejde 20 timer om ugen, og det var bare rigtig dejligt at komme i gang igen! I august 2010 startede jeg så på uddannelse, og der går jeg endnu, og det kører bare derudaf
Når ja, og så skal jeg endda være mor til september... dette har været en længeventet drøm, men jeg har ikke følt mig klar/rask nok til det før nu 
Det, det helt klart har været det afgørende for mig var, der jeg ved den tredje psykiater fik taget en blodprøve, som viste at jeg havde et stort underskud af D-vitamin og folsyre. Da jeg bekyndte at tage dette som kosttilskud, fik jeg det så meget bedre + der var ingen bivirkninger ved det 
Derudover er de vigtigste redskaber jeg har lært at bruge er, at - - strukturere min tid - tage en ting ad gangen (for ikke at blive stresset.
- overholde aftaler med mig selv og andre (svigt giver mere dårlig samvittighed, og fremmer de dårlige tanker om en selv)
- gå væk når jeg ikke kan holde til at være i situationer (f.eks. folk der diskuterrer, når jeg bliver hidsig m.m.)
- og tage sig tid til at slappe af (at sove længe må gerne være planlagt
)
Det var så en meget lang smøre fra mig
Jeg håber du kan bruge til noget. Bare skriv hvis du har spørgsmål.
Held og lykke med det hele!