Bondefruen skriver:
Kun hvis han er bagud, hvilket intet tyder på nu, han blir ikke trukket i Børnehaven, men det kan jo være, ellers kommer de i samme klasse, da de jo er fra 2010 begge to
Hm, okay.. Jeg ville bare overveje det nøje (men det har i vel gjort
).. Min søster og jeg har 15 mdr. mellem os, og har altid haft stor glæde af hinanden.. Vi gik på hver sin årgang i folkeskolen men af forskellige årsager gik vi på samme årgang på samme gymnasie - og det avlede bare meget indbyrdes konkurrence og konstant sammenligning (og "kamp" om omgangskreds)..
I langt de fleste tilfælde "tabte" min søster, fordi hun (selvfølgelig) ikke havde ligeså stor en viden (og modenhed) som mig, da jeg havde et år mere på bagen end hende..
Kunne bare se en risiko for, at din yngste altid vil blive sammenlignet med storebror - og måske vil han ikke være i stand til at leve op til klassekammerater (og storebror), der er ældre..
Ligeledes kan det være svært for den store, hvis lillebror går i samme klasse og viser sig at være dygtigere..
Det er selvfølgelig 100% jeres valg, men synes det er en vigtig ting at have med i sine overvejelser - jeg taler jo bare ud fra egen erfaring. Der er sikkert andre familier, hvor det fungerer.. (:
Anmeld