Lige lidt spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. april 2012

samantha1986

Jeg håber I dejlige tøser kan besvare lidt spørgsmål jeg har.

Jeg er i dag 30 uger henne.

1: kan den lille mærke hvis jeg er ked af det, og hvis ja hvordan påvirker det den lille?

2: Jeg har endnu ikke oplevet at mælken er begyndt at sive eller løbe til, eller hvad det nu hedder. Men jeg synes mine brystvorter er ru, og de har ændret sig udseens mæssigt. altså synes de er lidt mørke og nogen steder lyse. Altså på brystvorten. Men ved ikke hvad der er normalt. Føler egentlig ikke det virker unormalt, men har ikke fået spurgt lægen om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Mettefpigen

Det er normalt at dine brystvorter ændre farve, og mælken kan løbe til når som helst.. Mens du er gravid eller når du har født.... Og din baby lever inde i dig og føler alt hvad ud føler... Det er dig der giver den liv

Anmeld

5. april 2012

crille

1: vil jeg bestemt svare ja på. Det syntes jeg da helt sikkert at jeg har læst og hørt. Men det behøves jo ikke at være skidt. Hele følelsesregistret er vel udemærket for barnet at kende. Bare det ikke primært er triste følelser, det kan stresse barnet.

2: vil jeg ikke give gode råd om da jeg selv kun er 19+3, men mine har da så bestemt også ændret sig allerede, både i form, farve og størrelse. Det tror jeg er helt normalt. 

Anmeld

5. april 2012

samantha1986

Mettefpigen skriver:

Det er normalt at dine brystvorter ændre farve, og mælken kan løbe til når som helst.. Mens du er gravid eller når du har født.... Og din baby lever inde i dig og føler alt hvad ud føler... Det er dig der giver den liv

Okay, så jeg behøver ikke bekymre mig om noget ikke er som det skal være.? Vi ændre os selvfølgelig også forskelligt.

Hvordan kan det påvirke den lille at man f.eks. er ked af det?

Anmeld

5. april 2012

samantha1986

crille skriver:

1: vil jeg bestemt svare ja på. Det syntes jeg da helt sikkert at jeg har læst og hørt. Men det behøves jo ikke at være skidt. Hele følelsesregistret er vel udemærket for barnet at kende. Bare det ikke primært er triste følelser, det kan stresse barnet.

2: vil jeg ikke give gode råd om da jeg selv kun er 19+3, men mine har da så bestemt også ændret sig allerede, både i form, farve og størrelse. Det tror jeg er helt normalt. 

Jeg er ikke trist hele tiden. Har bestemt gode dage stort set hele tiden. Men i dag er jeg ikke i så godt humør, og er bare bange for hvordan det lige vil påvirke hende.

Man snakker jo ikke lige sådan om ens brystvorter, og jeg synes ikke det er fedt at vise lægen dem, men tænker også det nok er meget normalt.

Anmeld

5. april 2012

Rockertand

Jeg håber I dejlige tøser kan besvare lidt spørgsmål jeg har.

Jeg er i dag 30 uger henne.

1: kan den lille mærke hvis jeg er ked af det, og hvis ja hvordan påvirker det den lille?

2: Jeg har endnu ikke oplevet at mælken er begyndt at sive eller løbe til, eller hvad det nu hedder. Men jeg synes mine brystvorter er ru, og de har ændret sig udseens mæssigt. altså synes de er lidt mørke og nogen steder lyse. Altså på brystvorten. Men ved ikke hvad der er normalt. Føler egentlig ikke det virker unormalt, men har ikke fået spurgt lægen om det.

Hvis du er ked af det, frigiver du nogle stresshormoner, som den lille formentligt får del af, men det er teoretisk, hvordan babyen tolker disse hormoner - så lad være med at stresse over, om baby kan mærke noget eller ej 

Dine bryster ændrer sig igennem graviditeten, og man kan bare observere og undres, det normale har vide grænser, og det er vel heller ikke så vigtigt, din mælk skal nok løbe til, når tid er, og din baby skal nok få, hvad den har brug for. 

Anmeld

5. april 2012

Mettefpigen

samantha1986 skriver:

Okay, så jeg behøver ikke bekymre mig om noget ikke er som det skal være.? Vi ændre os selvfølgelig også forskelligt.

Hvordan kan det påvirke den lille at man f.eks. er ked af det?

Neej overhovedet ikk... Det er helt normalt  Og mht hvordan det påvirker barnet ved jeg ikk.. Men ved bare at man ikk skal stresse for meget, da det er rimelig skidt for baby......

Anmeld

5. april 2012

samantha1986

Rockertand skriver:

Hvis du er ked af det, frigiver du nogle stresshormoner, som den lille formentligt får del af, men det er teoretisk, hvordan babyen tolker disse hormoner - så lad være med at stresse over, om baby kan mærke noget eller ej 

Dine bryster ændrer sig igennem graviditeten, og man kan bare observere og undres, det normale har vide grænser, og det er vel heller ikke så vigtigt, din mælk skal nok løbe til, når tid er, og din baby skal nok få, hvad den har brug for. 

Okay på den måde. jeg synes heller ikke hun har været mere aktiv eller reageret på nogen anden måde end normalt når jeg er glad. Vil jo bare heller ikke skade hende eller hvad man skal sige fordi man er ked af det.

Jeg er nu heller ikke bekymret for om mælken vil kunne løbe til, jeg synes bare det var underligt at ens brystvorter kunne være så ru og så ændre sig på den måde.

Anmeld

5. april 2012

samantha1986

Mettefpigen skriver:

Neej overhovedet ikk... Det er helt normalt  Og mht hvordan det påvirker barnet ved jeg ikk.. Men ved bare at man ikk skal stresse for meget, da det er rimelig skidt for baby......

Ja det er jo det. Kan godt mærke hvis jeg f.eks har haft en stresset dag på job, for så er hun mindre aktiv, men man vil jo bare så gerne sørge for hun har det godt.

Anmeld

5. april 2012

crille

samantha1986 skriver:

Jeg er ikke trist hele tiden. Har bestemt gode dage stort set hele tiden. Men i dag er jeg ikke i så godt humør, og er bare bange for hvordan det lige vil påvirke hende.

Man snakker jo ikke lige sådan om ens brystvorter, og jeg synes ikke det er fedt at vise lægen dem, men tænker også det nok er meget normalt.

Tror det er helt normalt at være trist nogen dage og især under en graviditet hvor hormonerne raser. Har selv haft en offdag i dag, men ved jo at i morgen helt sikkert bliver bedre. Så sørger jeg for at få rørt mig lidt og ellers slappe af, det hjælper for mig. Måske er det noget andet der er godt for dig  

Nææ, måske er det ikke lige det der står først når man snakker, men så er det jo at det er så fantastisk et forum herinde Masser at spørge til råds som står overfor mange af de samme spørgsmål  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.