svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. april 2012

Anonym trådstarter

Er svangerskabsforgiftning farligt?

Hvis ja, hvordan ? 

Hvad er symptomerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Gaia

Forhøjet blodtryk ( derfor tjekkes det ved jm konsultationerne)

Meget væske i kroppen som kommer over kort tid ( derfor tjekkes det ved jm konsultationerne). 

Hovedpine

Ja det kan være farligt både for mor og barn. Derfor nogle får sat fødslen igang eller får aks før terminen.

Anmeld

4. april 2012

Gaia

Hvis du er bange for at du kan have det, så kontakt den vagthavende  jm. Sp vil de helt sikkert se på det. 

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Forhøjet blodtryk ( derfor tjekkes det ved jm konsultationerne)

Meget væske i kroppen som kommer over kort tid ( derfor tjekkes det ved jm konsultationerne). 

Hovedpine

Ja det kan være farligt både for mor og barn. Derfor nogle får sat fødslen igang eller får aks før terminen.

Jeg er 25+6.. Hmm.. 

Har for tiden meget udflåd, som er tykt og hvidt-brunt-rødt..

Når jeg går , får jeg så sindssygt ondt i min venstre side a maven, næsten så højt som hvor navlen sidder.. 

Er det tegn? Og/eller hvad kan det være ? 

Bliver bare nervøs :-(

Anmeld

4. april 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg er 25+6.. Hmm.. 

Når jeg går , får jeg så sindssygt ondt i min venstre side a maven, næsten så højt som hvor navlen sidder.. 

Jeg ved ikke om det er et tegn på SF, men du burde nu nok tale med en læge om det. Eller fødegangen.

Men jeg tror ikke du skal være bange

Anmeld

4. april 2012

Gaia

Anonym skriver:

Jeg er 25+6.. Hmm.. 

Helt roligt.  Det er måske lidt af din slimprop som er gået. Så er udflådet nemlig den farve. Slimproppen udskiftes løbende lidt af gange. Men få det lige tjekket. Kan også være din livmoderhals som er kari dvs. Ekstra følsom grundet den øget blodmængde som jo kommer til området. Dvs. At små bitte kar kan briste og give lidt blødning. Det er ufarligt, men igen få det tjekket så du ved deT. Men bange skal du ikke være for det. Det er helt sikkert ikke farligt og sandsynligvis en af de to overnævnte ting.

Ang. Smerten ud for navlen. Så er det dine ligamenter du mærker. Du skal forestille dig at livmodeb hænger i nogle sener ( ligamenter). Disse bliver løbende under graviditeten og ved plukveer strukket. Det kan føre mega naller, men er ganske ufarligt. Så heller ikke jer skal du være bange. Dine ligamenter gør ondt firdi din livmoder vokser. 

Jeg har lige haft tre dage med mega ondt det samme sted som dig og endda hele vejen ned kangs siden pga. Kraftige plukveer. Så kender det godt. Prøv at ligge lidt varmt på. 

Men begge dele du skriver om lyder ganske ganske ufarligt. 

Anmeld

4. april 2012

l.kjoeller

Syns mere det lyder som blære eller underlivs betændelse men kontakt evt en vagtlæge i morgen så du ikke skal bekymre dig. Meget udflåd er helt normalt på det tidspunkt skal det lig siges. Og dine ledbånd giver sig i hele kroppen. Men helt naturligt du bliver nervøs og godt du er opmærksom

Anmeld

5. april 2012

Gaia

Mine ligamenter gjorde også mega ondt i venstre sude. Faktisk først her til aften at det er gået væk. Har hvilet mig og lavet så lidt som muligt de sidste dage. Lyder rigtig meget dom det du har. 

Anmeld

5. april 2012

AnnaK89

Tykt hvidt udflåd er også tit tegn på svamp - hvilket er helt normalt for gravide.
Det ville jeg få tjekket hos lægen, så du kan blive behandlet, ellers risikere du at smitte din kæreste/mand.

Smerterne vil jeg sige minder meget om ligament smerter og det er fordi at dine ledbånd skal give sig rigtig meget under en graviditet.

Men alt i alt ville jeg tage det ganske stille og roligt.

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Helt roligt.  Det er måske lidt af din slimprop som er gået. Så er udflådet nemlig den farve. Slimproppen udskiftes løbende lidt af gange. Men få det lige tjekket. Kan også være din livmoderhals som er kari dvs. Ekstra følsom grundet den øget blodmængde som jo kommer til området. Dvs. At små bitte kar kan briste og give lidt blødning. Det er ufarligt, men igen få det tjekket så du ved deT. Men bange skal du ikke være for det. Det er helt sikkert ikke farligt og sandsynligvis en af de to overnævnte ting.

Ang. Smerten ud for navlen. Så er det dine ligamenter du mærker. Du skal forestille dig at livmodeb hænger i nogle sener ( ligamenter). Disse bliver løbende under graviditeten og ved plukveer strukket. Det kan føre mega naller, men er ganske ufarligt. Så heller ikke jer skal du være bange. Dine ligamenter gør ondt firdi din livmoder vokser. 

Jeg har lige haft tre dage med mega ondt det samme sted som dig og endda hele vejen ned kangs siden pga. Kraftige plukveer. Så kender det godt. Prøv at ligge lidt varmt på. 

Men begge dele du skriver om lyder ganske ganske ufarligt. 

Mange tusind tak, det gav mig noget ro!! Tak!! 

Skal man nævne sådan noget for jordmoderen og også kontakte lægen? Og sker der noget ved at jeg kontakter lægen på tirsdag, jeg synes måske bare at det er rarre , at være ved egen læge ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.