plukveer hvor tideligt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

880 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. april 2012

Princesspigen

ja jeg er kun 12+6 nu...

sad og spist noget mad sammen med min far og hans kæreste, boller i karry(den børne venlige version)

pludselig midt i det hele fik jeg nogle lidt voldsomme mave kramper men som så stoppede igen efter en 10 mins tid..

nu sidder jeg her hjemme hos mig selv, ind i mellem kommer der sådan en underlig stikkende fornemmelse, ikke voldsomt ondt men ret udehageligt, lidt lige som jeg ville tro det ville føles når baby sparker..

men jeg ved os at der hvor det er, er for højt oppe.. mere oppe i toppen af mavesækken hvor baby(så vidt jeg ved) stadig ligger nede i underlivet på mig.. man kan da ihværtifal ikke se jeg er gravid endnu..

jeg tænker kan denne fornemmelse være en form for pluk veer ? det er ikke sådan så jeg tænker jeg skal på hospitalet eller til lægen eller noget sidder bare her stille og roligt og tænker over hvad det kan være  

håber nogle måske kan hjælpe ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

crille

Jeg kan desværre ikke give dig et godt svar.. 

Sad og tænke at det måske var tegn på at det hele udvider sig, men der har jeg primært læst om at det kan give smerter nede. Men der sker jo meget den første tid. Bliver det ved og er der ikke nogen der lige kommer med et klart svar her, ville jeg da lige spørge lægen. Ikek af bekymring, men blot for at få klarhed.  

Anmeld

4. april 2012

Princesspigen

crille skriver:

Jeg kan desværre ikke give dig et godt svar.. 

Sad og tænke at det måske var tegn på at det hele udvider sig, men der har jeg primært læst om at det kan give smerter nede. Men der sker jo meget den første tid. Bliver det ved og er der ikke nogen der lige kommer med et klart svar her, ville jeg da lige spørge lægen. Ikek af bekymring, men blot for at få klarhed.  

det føles ihværtifal lidt underligt men det sidder helt oppe ca 5 cm under nederste riben.. og baby ligger jo helt nede i underlivet..

så er egentlig lidt nysgerrig

Anmeld

4. april 2012

kvinde84

Umiddelbart ville jeg tænke at det var mavesmerter, og ikke plukveer. Det at du føler det så langt oppe, får mig at tro at det ikke har direkte med din graviditet at gøre.

Anmeld

4. april 2012

Princesspigen

kvinde84 skriver:

Umiddelbart ville jeg tænke at det var mavesmerter, og ikke plukveer. Det at du føler det så langt oppe, får mig at tro at det ikke har direkte med din graviditet at gøre.

ja det kunne selvfølgelig også være..

har haft voldsom kvalme i 4-5 uger efterhånden og er først de sidste 5-7 dage begyndt at spise andet end marie kiks og youghurt..

måske det er mavens reaktion på maden ? ? ?

Anmeld

4. april 2012

Princesspigen

4. april 2012

kvinde84

Princesspigen skriver:

ja det kunne selvfølgelig også være..

har haft voldsom kvalme i 4-5 uger efterhånden og er først de sidste 5-7 dage begyndt at spise andet end marie kiks og youghurt..

måske det er mavens reaktion på maden ? ? ?

Ja det synes jeg i hvert fald det lyder til at være, særligt da du jo sad og spiste når du mærkede det. Jeg kan så sige at jeg også får lidt mavekrampe, hvis det er længe siden at jeg har spist noget ordentligt, og så får et godt måltid mad!

Kan også sige at jeg en af dem der fik plukveer meget tidligt. På min bryllupsnat (eller morgen) hvor jeg var kun 12+3, mens jeg endnu lå i sengen, så kunne jeg pludselig se at min mave (helt der nede) bulede underligt og den var sten hård. Jeg oplevede dog ikke nogen som helst smerte eller noget i den forbindelse

Anmeld

5. april 2012

christina92

Princesspigen skriver:

ja jeg er kun 12+6 nu...

sad og spist noget mad sammen med min far og hans kæreste, boller i karry(den børne venlige version)

pludselig midt i det hele fik jeg nogle lidt voldsomme mave kramper men som så stoppede igen efter en 10 mins tid..

nu sidder jeg her hjemme hos mig selv, ind i mellem kommer der sådan en underlig stikkende fornemmelse, ikke voldsomt ondt men ret udehageligt, lidt lige som jeg ville tro det ville føles når baby sparker..

men jeg ved os at der hvor det er, er for højt oppe.. mere oppe i toppen af mavesækken hvor baby(så vidt jeg ved) stadig ligger nede i underlivet på mig.. man kan da ihværtifal ikke se jeg er gravid endnu..

jeg tænker kan denne fornemmelse være en form for pluk veer ? det er ikke sådan så jeg tænker jeg skal på hospitalet eller til lægen eller noget sidder bare her stille og roligt og tænker over hvad det kan være  

håber nogle måske kan hjælpe ? 

Det får jeg også en gang imellem. Og er temmelig sikker på det bare er maven som brokker sig lidt. alt ændre sig jo indvendig lige nu fordi der skal være plads til baby.

Specielt hvis du siger du lige har ændret din kost, til noget mere normalt efter kvalme så skal den jo lige igang med at forstå hvordan man fordøjer det igen.

Anmeld

5. april 2012

Dagdrømmeren

Hej du!

Tror heller ikke at det er plukveer.

Plukveer føles som om maven bliver helt hård og det kan godt stramme, men det må IKKE gøre ondt.

Tror det du har er lidt uro i maven for tarmene bliver jo skubbet lidt til i forbindelse med at maven vokser.

Knus og god bedring.

Jane

Ps. jeg fik plukveer i 6.måned med mit første barn, med barn nr. 2+3 kom de meget tidligere.

Anmeld

5. april 2012

Princesspigen

christina92 skriver:

Det får jeg også en gang imellem. Og er temmelig sikker på det bare er maven som brokker sig lidt. alt ændre sig jo indvendig lige nu fordi der skal være plads til baby.

Specielt hvis du siger du lige har ændret din kost, til noget mere normalt efter kvalme så skal den jo lige igang med at forstå hvordan man fordøjer det igen.

ar okay.. det giver egentlig ret god mening  det kan måske forklare det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.