alder ved dåb/navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

Kay

Krussedulle skriver:

Det syntes jeg er en rigtig fin ide tillykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Kay skriver:

og hvad var det der gjorde at i valgte de 2 måneder igen??

og var det ikke hårdt at stå med festlighedderne og en lille ny bebs??

Jeg tror bare, at vi har det sådan, at et barn skal døbes som lille baby. (Det virker for mig lidt underligt at holde dåb for en baby på +6 mdr.)

Desuden passede det sidste gang perfekt med årstiden, (holder festen udendørs i stort telt) hvilket er det samme denne gang

Endelig er det jo forholdsvis nemt at få lavet noget med en nyfødt, da de oftest sover riiigtig meget....

Anmeld

4. april 2012

Anonym

Lige præcis en måned gammel

Fordelen er en baby der sover ,så man kan være der for gæsterne

Anmeld

4. april 2012

Kay

Nitz - <3 David skriver:

David skal døbes d. 22/4 .. Der vil han være 5½ måned.. Men han er så også født 10 uger for tidligt.. Og kan først nu passe kjolen.. Det er lidt det vi er gået efter

ja det går jo ik hvis ik han kan passe kjolen

Anmeld

4. april 2012

Kay

SØS skriver:

Jeg tror bare, at vi har det sådan, at et barn skal døbes som lille baby. (Det virker for mig lidt underligt at holde dåb for en baby på +6 mdr.)

Desuden passede det sidste gang perfekt med årstiden, (holder festen udendørs i stort telt) hvilket er det samme denne gang

Endelig er det jo forholdsvis nemt at få lavet noget med en nyfødt, da de oftest sover riiigtig meget....

ja det er jo selvfølgelig rigtig nok

Anmeld

4. april 2012

Kay

Anonym skriver:

Lige præcis en måned gammel

Fordelen er en baby der sover ,så man kan være der for gæsterne

Anmeld

4. april 2012

Frk Mig

Noah var 3 mdr da han blev døbt .. det syntes vi var en passende alder og så har vi en familie dåbskjole som han skulle have på så han måtte ikke være for stor .. Charlie skal døbes d 10/6 og vi har valgt den dag fordi at der er så mange konfirmationer i april/maj så det skulle lige passe ind. og der vil han være 4 mdr gammel ..

Anmeld

4. april 2012

Kay

Frk Mig skriver:

Noah var 3 mdr da han blev døbt .. det syntes vi var en passende alder og så har vi en familie dåbskjole som han skulle have på så han måtte ikke være for stor .. Charlie skal døbes d 10/6 og vi har valgt den dag fordi at der er så mange konfirmationer i april/maj så det skulle lige passe ind. og der vil han være 4 mdr gammel ..

Anmeld

4. april 2012

Kofoed.

Vi holdt dåb 7 dage før hun blev 2 måneder og det var fint nok, hun sov igennem det meste og vi havde stress nok, så når hun var oppe, gav vi hende til gæsterne. Det eneste problem var, at hun havde tigerspring natten til tirsdag, altså halvanden døgn efter festen, det træk tænder ud og tænk nu hvis hun havde det netop den dag, puha.

Held og lykke med det.

Anmeld

4. april 2012

Nitz - <3 David

Kay skriver:

ja det går jo ik hvis ik han kan passe kjolen

Nej det er jo lige det.. Min mor har endda lavet justeringer på den.. (det er en kjole mig og alle mine søskende er døbt i..) Min mor har kun fået børn der vejede over 3500g ved fødslen Så vi har alle vejet over 5 kg når vi er blevet døbt.. Den kjole vi er døbt i er en kjole i to dele.. en slags lang nederdel.. og så en trøje/overdel over.. Men overdelen svarede til en str. 62.. Og David er pt. kun i str 56.. Så min mor har strikket en rigtig sød kjole der går over den inderste kjole

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.