Hvordan med de aborter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

tarkoflen

Flowers skriver:

Jeg har været gravid 2 gange, begge endte med aborter. Den første aborterede jeg i uge 8, hvor fosteret var uge 6, her havde jeg været inde og træne noget dans, og havde det rigtigt skidt, hvor jeg senere begyndte at bløde. Nr. 2 var der ingen blødning, lidt grønlig udflåd og ellers en dårlig mavefornemmelse, udskrabning uge 10, foster som var uge 8. (havde her set hjerteblink uge 7). Det skal lige siges at min den sidste havde kromosomfejl, så der var en god grund

Må jeg have lov til at spørge, hvordan du ved, man, hvornår fosteret er gået til, og hvordan kan man få at vide, at det var et foster med kromosomfejl?

Jeg er bare nysgerrig, så hvis du ikke har lyst til at svare, er det helt ok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Annette A

Jeg nåede til uge 12 da jeg begyndte at bløde og en uge efter sku jeg ha været til NF, men nåede det jo så ikke. jeg gætter på at fosteret var gået til omkring uge 7-8, da jeg ved at tænke tilbage kunne huske at mine graviditetesymptomer langsomt aftog. Derudover havde jeg haft to pletblødninger som jeg ikke forstod.

Men man ka jo sagtens opleve at symptomerne aftager samt at man pletbløder uden det betyder noget, så det er så svært at gisne om noget når det kommer til gravidietet.

Det er vist hver femte graviditet der ender i ufrvillig abort. Selv har jeg oplevet at være gravid tre gange og altså miste en enkelt gang og det er jo altid en frygt der fylder meget.De to gange det gik godt var det de samme symptomer med opkastninger og voldsom kvalme hvorimod den gang jeg mistede det kastede jeg overhovedet ikke op og havde meget lidt kavlme. Men det kan man jo heller ikke regne med, for det behøver jo ikke at være ens.

Jeg har ikke de bedste gode råd på lager for er selv frygteligt bekymret når jeg er gravid, fra start til slut og synes det er hårdt og nu vi planlægger nr. 3 tænker jeg da meget på, at man skal gennemgå al den nervøsitet igen. Men plejer at tænke på at det er en del af det som moderskabet indebærer for at man etablerer det stærke bånd til sit barn. Dermed kan man bruge det til noget positivt og så er man da ikke i tvivl om man elsker det lille væsen man bærer i sin krop.

Håber du oplever en ukompliceret gravididtet og ser en frisk lille spire til NF. Det er jo trods alt oftest at det går godt.

Anmeld

4. april 2012

tinasmor

Har mistet 3 gange. Sidste gang var i uge 16. Havde set hjerteblink tidligere i graviditeten men fosteret var desværre død . Det viste sig at være kromosonfejl.

Prøv at lade være med at fokusere på at noget skal være fejl. Ved 3 ud af 4 er alt jo vel og jo længere du er henne jo mindre risiko.

Så prøv at lade være med at tænke for meget over alt det dårlige der kan ske og sig til dig selv at alt er vel.

Anmeld

11. april 2012

M&N

Tillykke med graviditeten. Al held og lykke 

Jeg var til scanning helt tilbage fra 5+4 t.o.m. 13+.. Der var hjerteblink helt tilbage fra første scanning og den lille voksede som den skulle. Min termin blev dog sat fra (selv beregning 10/6-12 til 16/6-12) og var til 1. NF hvor den lille lå helt krøllet sammen og hjertet slog.. Kom så en uge senere, hvor den stadig levede men havde ikke vokset. Så jeg fik nåede lige at få en abort inden for abort grænsen - men det er YDERST sjældent det jeg gik igennem, når fosteret er sygt, så kan man storset altid få godkendt en abort efter 12. uge.

Det viste sig dog at der ingen kromosomfejl var - eller downs syndrom.

Som statistiken siger, så er det kun 2% risiko for abort efter set hjerteblink. 

Pøj pøj

Anmeld

11. april 2012

Flowers

tarkoflen skriver:

Må jeg have lov til at spørge, hvordan du ved, man, hvornår fosteret er gået til, og hvordan kan man få at vide, at det var et foster med kromosomfejl?

Jeg er bare nysgerrig, så hvis du ikke har lyst til at svare, er det helt ok

Under min første abort, blev jeg jo dårlig efter træning og begyndte at bløde, da fik jeg en akut skanning som viste et dødt foster. Efterfølgende havd ejeg meget stærk hovedpine og begyndte selv at abortere.

Under min anden abort, var der samme dårlige følelse efter noget træning, men jeg begyndte ikke at bløde, og kastede det derfor hen. Her gik jeg og var nervøs og havde den der hovedpine igen, og fik derfor en tryghedsskanning, som viste dødt foster. Her fik jeg udsktabning, da jeg ikke selv var begyndt at vise tegn på at abortere.

Det er de eneste tegn jeg fik, hovedoine, blødning, dårlig efter træning. Men det er jo vidt forskelligt hos alle, og nogle oplever ingen tegn på aorten/dødt foster.

Jeg bad ikke om at de undersøgte det foster de tog ud ved udskrabning, det gjorde de automatisk i Aalborg (ved ikke om det var fordi jeg havde haft en tidl. abort?) Men det var i hvert faldet dejligt at få afklaret.

Anmeld

14. april 2012

tarkoflen

Flowers skriver:

Under min første abort, blev jeg jo dårlig efter træning og begyndte at bløde, da fik jeg en akut skanning som viste et dødt foster. Efterfølgende havd ejeg meget stærk hovedpine og begyndte selv at abortere.

Under min anden abort, var der samme dårlige følelse efter noget træning, men jeg begyndte ikke at bløde, og kastede det derfor hen. Her gik jeg og var nervøs og havde den der hovedpine igen, og fik derfor en tryghedsskanning, som viste dødt foster. Her fik jeg udsktabning, da jeg ikke selv var begyndt at vise tegn på at abortere.

Det er de eneste tegn jeg fik, hovedoine, blødning, dårlig efter træning. Men det er jo vidt forskelligt hos alle, og nogle oplever ingen tegn på aorten/dødt foster.

Jeg bad ikke om at de undersøgte det foster de tog ud ved udskrabning, det gjorde de automatisk i Aalborg (ved ikke om det var fordi jeg havde haft en tidl. abort?) Men det var i hvert faldet dejligt at få afklaret.

Puha hvor lyder det bare slet ikke rart! Vidste slet ikke, at de undersøgte det, men jeg kan forestille mig, at det er rart at vide, at der ikke var noget man kunne have gjort anderledes for at have forhindret det.
herfra i hvert fald og tak for dit svar

Anmeld

14. april 2012

MorDk

Jeg har prøvet at miste 1 gang (MA) 

Jeg fik pludselig en fornemmelse af at der var noget galt... Kan ikke beskrive hvad det var (følte mig tom indeni) Jeg kom til scanning i slutningen af uge 9 og baby var gået til i uge 8 eller deromkring. 

Har været gravid 1 gang siden og har en dejlig søn på snart 19 mdr. idag... og venter lillesøster til september 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.