NF fravalg.....hvad er jeres holdning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.071 visninger
21 svar
0 synes godt om
3. april 2012

Omonigho

Halløj de Damer.

Jeg har 3 dejlige børn, og venter nu nr. 4.

Ved sidste NF gik det helt elendigt med risikovurderingen pga blodprøven, og jeg røg til akut moderkagebiopsi. Derefter den lange lange ventetid- faktisk 3 uger, inden vi fik svaret at William ikke havde nogensom helst kromosomfejl.

Denne gang har vi i samråd med min supergode gynækolog aftalt at de laver en NF scanning til os, og jeg fravælger blodprøven, og dennes risikovurdering.

Igennem mit studie har jeg nogle gange haft med kvinder at gøre, som fravælger alle scanninger, risikovurderinger, osv, men det tør jeg ikke. Jeg har det rigtig godt med misdannelse- og vækstscanning denne gang, og så skal vi jo som sagt også kigge nærmere på nakkefolden på en scanning.

Hvad er jeres holdninger til forebyggende undersøgelser? Har i evt fravalgt nogle?

Denne debat skal ikke ende i vilde diskussioner- jeg er bare interesseret i jeres holdninger, valg og erfaringer.

Mange hilsner fra 

Julia

SOM HAR SET HJERTEBLINK I DAG, I UGE 7+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

maria_wlt

Jeg siger SELVFØLGELIG skal man tage det man kan få... 

I mit tilfælde med Tristan og Y så ville det have kostet Tristan's liv hvis jeg ikke havde taget imod de tilbud jeg fik.. 

Det kan det nemt gør for andre også... Syens det er ALT for ricikabelt at tage chancen og faktisk uansvarligt..

Anmeld

3. april 2012

Mette 28

maria_wlt skriver:

I mit tilfælde med Tristan og Y så ville det have kostet Tristan's liv hvis jeg ikke havde taget imod de tilbud jeg fik.. 

Det kan det nemt gør for andre også... Syens det er ALT for ricikabelt at tage chancen og faktisk uansvarligt..

Anmeld

3. april 2012

Kay

Omonigho skriver:

Halløj de Damer.

Jeg har 3 dejlige børn, og venter nu nr. 4.

Ved sidste NF gik det helt elendigt med risikovurderingen pga blodprøven, og jeg røg til akut moderkagebiopsi. Derefter den lange lange ventetid- faktisk 3 uger, inden vi fik svaret at William ikke havde nogensom helst kromosomfejl.

Denne gang har vi i samråd med min supergode gynækolog aftalt at de laver en NF scanning til os, og jeg fravælger blodprøven, og dennes risikovurdering.

Igennem mit studie har jeg nogle gange haft med kvinder at gøre, som fravælger alle scanninger, risikovurderinger, osv, men det tør jeg ikke. Jeg har det rigtig godt med misdannelse- og vækstscanning denne gang, og så skal vi jo som sagt også kigge nærmere på nakkefolden på en scanning.

Hvad er jeres holdninger til forebyggende undersøgelser? Har i evt fravalgt nogle?

Denne debat skal ikke ende i vilde diskussioner- jeg er bare interesseret i jeres holdninger, valg og erfaringer.

Mange hilsner fra 

Julia

SOM HAR SET HJERTEBLINK I DAG, I UGE 7+0

vi har ikke valgt nogle ting fra... og ville heller ikke gøre det for vi var ret afklaret med hvad der skulle ske hvis det skulle ske at vi havde lave tal til NF... så for os var det mest af alt en chance for at se hvores lille guldklump

Anmeld

3. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Jeg har ét barn, han er sund og rask og fejler intet, vi fik nakkefolds-skanning og blodprøve da jeg ventede ham, risikoen var minimal og derfor vælger vi næste gang ikke at gå dette igennem ved en eventuel ny graviditet, da vi ikke ligger i risiko gruppen.

Jeg synes det er mange tanker man gør sig og bekymringer som slet ikke er nødvendige. Men måske jeg har en anden holdning når en evt ny graviditet kommer.

Jeg synes det er en ny smart ting at man kan risiko vurdere den slags især hvis man som forældre gerne vil være klar på den opgave det er at have et barn med et handicap.

Anmeld

3. april 2012

QueDee

Jeg har 3 børn på 5, 9 og 10.

Da jeg ventede den første, syntes min læge ikke at der var grund til NF, da vi ikke var i risikogruppen - og jeg så ingen grund til ikke at følge min læges råd.

Vi fik en sund og velskabt dreng, så ved de næste to så vi heller ingen grund til NF.

MD-scanningerne fik vi dog til alle 3 - mest for at få et billede. Og tror faktisk ikke at jeg kendte til, at man godt "måtte" vælge dem fra før ved det sidste barn, hvor jeg nærmest blev grillet af scanningsdamen, fordi jeg havde været så uansvarlig at vælge NF fra ?!?!? (det var heller ikke noget i vejen med det barn).

Scanninger er både godt og skidt - og kan desværre udløse unødige bekymringer.

Kh Heidi

Anmeld

3. april 2012

Clisolka

Jeg fik både NF og MD og efterfølgende scanninger hver 3-4 uge og jeg er glad for jeg fik det  Hvis der kommer en graviditet igen, så siger jeg ja tak til de scanninger jeg kan få igen 

Anmeld

3. april 2012

chael

Er selv mor til 3 og skulle vi få en mere, så ville jeg aldrig lade være med at få dem.

Jeg ville ikke bevidst sætte et barn med handicaps til verden, det ville jeg ikke byde de 3 jeg har i forvejen.

*C

Anmeld

3. april 2012

Omonigho

Det er bare superspændende at læse jeres forskellige holdninger.

Vi har arbejdet rigtig meget om emnet i etik på skolen, og nu står jeg så selv i situationen, hvor vi så har valgt blodprøven fra.

Jeg ville dog heller ikke vælge nogle scanninger fra, da jeg synes rigtig godt om selve NF SCANNINGEN og misdannelsesscanningen. Men det er jo bare min mening...

Kom gerne med flere!

Anmeld

3. april 2012

Nadia&Daniel

maria_wlt skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.