Mindre fustration

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.659 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. april 2012

Anonym trådstarter

Har et lille problem med min ellers fantastiske bonus datter

I denne weekend var hende og hendes far hjemme og sove hos mig hele weekenden så hun kunne prøve at sove der inden hendes far flytter ind hos mig om 14 dages tid.

Hun er 4 og så har jeg en kat som er meget god til børn han hverken bider eller kradser hende og hun har været rigtig god ved ham hidtil... Indtil den her weekend... Jeg tør simpelthen ikke lade hende være i et rum alene med ham af angst for at HAN skulle komme til skade. Hun plejer at være meget blid ved ham men så sent som i eftermiddags slog hun ham i hovedet med en sko fordi han bed i et snørre bånd (nåede ikke at stoppe hende før det var forsent).. Og i går havde hun leget inde i mit soveværelse hvor han havde lagt og sovet på sengen.. Ikke noget vi normalt tænker over for hun plejer at lade han sove. Men jeg var så taget ned og handle imens min kæreste var hjemme. Og da jeg kommer hjem høre jeg at min kæreste havde fundet hende hvor hun havde taget låget til min vaske kurv, lagt den oven på katten og sat sig selv oven på låget bagefter...!!!!

Og hun har slået han flere gange i løbet af weekenden med noget af hans lege tøj.. Og når vi har sagt til hende at det må hun ikke så virker det som om vi taler for døve ører for hun lytter overhovedet ikke, eller også lytter hun 2 sek og 5 min efter er hun over ham en gang til.. Er så bange for at hvis jeg ikke holder øje konstant at der så skulle ske et eller andet med katten.. Han svare overhovedet ikke igen selvom hun er så hård ved ham.. Er så bange for at han pludselig brækker et eller andet og skal på dyrehospitalet pga at hun ikke kan forstå at han ikke er lege tøj :s

Help me er virkelig fustreret, hendes far kan heller ikke få hende til at høre efter :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Talbutikken

Hvis ikke at hun høre efter når i siger til hende at hun skal lade katten være, må der være en konsekvens feks. at hun skal sidde 4 min, på en stol, på sengen eller en stol i køkkenet.. (4 min = 4 år). Uanset hvor meget hun brokker og skaber sig skal hun blive siddene i de 4 min. er næsten sikker på at hun hurtigt ville holde op ved at være ond ved katten.

Anmeld

3. april 2012

Kay

når man er 4 år er man gammel nok til at forstå at hvis man gør noget man ik må sker der noget... altså at der er konsekvens ved ens handlinger... derfor skal hun havde afvide, at nå hun ikke er sød ved katten sker ........................ og så skal i være faste når det sker og udføre den konsekvens i har fastsat...

og det er ikke en afstraffelse... det kan fx. være en time out...

det er vigtigt det ikke er en afstraffelse men en konsekvens...

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

Talbutikken skriver:

Hvis ikke at hun høre efter når i siger til hende at hun skal lade katten være, må der være en konsekvens feks. at hun skal sidde 4 min, på en stol, på sengen eller en stol i køkkenet.. (4 min = 4 år). Uanset hvor meget hun brokker og skaber sig skal hun blive siddene i de 4 min. er næsten sikker på at hun hurtigt ville holde op ved at være ond ved katten.

Jeg forsøgte at gøre som du sagde at give hende 4 minutter hvor hun kunne sidde inde på sengen her i dag fordi hun sparkede til katten fordi han åbenbart stod i vejen for hende.... Hvilket der ikke kom noget godt ud af.. Ved ikke om det er fordi hun mangler respekt for mig eller hvad det er men pludselig sparkede hun også mig og jeg var dum og det ene og det anede... Hendes far prøvede så bagefter at skælde hende ud for det hun gjorde mod mig og forsøgte også at give hende 4 minutter inde på sengen hvilket blot gjorde at hun spabte sig og slog løs på døren som vi havde lukket ind til hende...

Føler mig lidt fortabt når hverken jeg eller hendes far kan få hende til at gøre som vi siger

Anmeld

3. april 2012

Talbutikken

Anonym skriver:

Jeg forsøgte at gøre som du sagde at give hende 4 minutter hvor hun kunne sidde inde på sengen her i dag fordi hun sparkede til katten fordi han åbenbart stod i vejen for hende.... Hvilket der ikke kom noget godt ud af.. Ved ikke om det er fordi hun mangler respekt for mig eller hvad det er men pludselig sparkede hun også mig og jeg var dum og det ene og det anede... Hendes far prøvede så bagefter at skælde hende ud for det hun gjorde mod mig og forsøgte også at give hende 4 minutter inde på sengen hvilket blot gjorde at hun spabte sig og slog løs på døren som vi havde lukket ind til hende...

Føler mig lidt fortabt når hverken jeg eller hendes far kan få hende til at gøre som vi siger

Jeg ville sige at det er en helt normal reaktion fordi hun for sat en koncekvens, hvilket tydligvis ikke passer den unge dame. Men det er så her at i skal holde fast uanset hvor meget hun skaber sig, og som i har gjort fortalt hende at hendes opførsel ikke er ok. Når i så har gjort det et par gange (alt efter hvor stædig den unge damer selvfølgelig) vil i højt sandsynlig se at hun forstår at det ikke nytter noget at skabe sig. og derfor affinder sig med situationen. Samt hun selvfølgelig også vil lade være med at være ond eller drille katten fordi hun ved at der er en koncekvens ved hendes handlinger..

Hvordan er grænsesætningen hjemme hos hendes mor?

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

Talbutikken skriver:

Jeg ville sige at det er en helt normal reaktion fordi hun for sat en koncekvens, hvilket tydligvis ikke passer den unge dame. Men det er så her at i skal holde fast uanset hvor meget hun skaber sig, og som i har gjort fortalt hende at hendes opførsel ikke er ok. Når i så har gjort det et par gange (alt efter hvor stædig den unge damer selvfølgelig) vil i højt sandsynlig se at hun forstår at det ikke nytter noget at skabe sig. og derfor affinder sig med situationen. Samt hun selvfølgelig også vil lade være med at være ond eller drille katten fordi hun ved at der er en koncekvens ved hendes handlinger..

Vi prøver men har bare så dårlig samvittighed over for naboerne fordi der er så tynde vægge her Og er bange for at vi evt. får klager hvis vi ikke hurtigt får hende til at lade være med at skabe sig på den måde.

Hjemme hos hendes mor er der stort set ingen regler, hun gør hvad der passer hende, får hendes vilje og hun får lov til at kravle rundt på folk og rende rundt som det passer hende. Hendes mor tager den nemme vej for at undgå konflikter og derfor får pigen lov til at gøre det hun selv vil når hun er hjemme. Og pigen passer også tit sig selv derhjemme. Så ved ikke om det er en måde at få mere opmærksomhed på at hun gør ting hun ikke må?

Anmeld

3. april 2012

Talbutikken

Talbutikken skriver:

Glemte lige at tilføje at i selvfølge skal rose hende når hun så høre efter

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

Glemte lige at tilføje at i selvfølge skal rose hende når hun så høre efter

Vi roser hende til skyerne når hun gør ting rigtigt/høre efter

Anmeld

3. april 2012

Talbutikken

Anonym skriver:

Vi prøver men har bare så dårlig samvittighed over for naboerne fordi der er så tynde vægge her Og er bange for at vi evt. får klager hvis vi ikke hurtigt får hende til at lade være med at skabe sig på den måde.

Hjemme hos hendes mor er der stort set ingen regler, hun gør hvad der passer hende, får hendes vilje og hun får lov til at kravle rundt på folk og rende rundt som det passer hende. Hendes mor tager den nemme vej for at undgå konflikter og derfor får pigen lov til at gøre det hun selv vil når hun er hjemme. Og pigen passer også tit sig selv derhjemme. Så ved ikke om det er en måde at få mere opmærksomhed på at hun gør ting hun ikke må?

Ja, det kan sagtens være en måde at få opmærksomhed på, fordi negativ opmærksomhed er jo også opmærksomhed.

Når forholdene er sådan hjemme hos mor, så kan det godt blive en drog omgang at skulle igennem, men når hun først finder ud af hvordan der er hos jer, så vil hun hurtigt tilpasse sig.. Har selv måtte turen igennem med min bonusdatter, så ved hvor svært det er, men det er super dejligt i sidste ende

Anmeld

3. april 2012

Talbutikken

Anonym skriver:

Vi roser hende til skyerne når hun gør ting rigtigt/høre efter

super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.