Har brug for hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. april 2012

Anonym trådstarter

Hallo

Nu har jeg prøvet mig, de der ægløsningstests. Men det er da bare ikke super nemt Jeg har testet hvert dag, fra dag 11 til 17 i min cyklus, men uden et positivt resultat 

Jeg har testet hver dag fra morgenen, hver dag mellem kl 6 og 9. Skulle jeg ikke have haft en positiv test nu? 

Del gerne erfaringer med mig  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

For det første må man ikke teste med morgenurin (lang teknisk forklaring, men LH-hormonet har en døgnvariation, så derfor bør man ikke teste før formiddag).

Hvor lang er din cyklus?

Du skal prøve at placere testene op ad hinanden, så er det nemmere at aflæse farveudviklingen. Når du når omkring forventet ægløsningsdag (som er dag 12-13-14-stykker, hvis du har standardcyklus), så skal du teste 2-3 gange om dagen. Der er en del piger, der kun kan teste positivt i få timer, så derfor vil du ikke fange LH-peaket, når du tester, som du gør nu.

Anmeld

2. april 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

For det første må man ikke teste med morgenurin (lang teknisk forklaring, men LH-hormonet har en døgnvariation, så derfor bør man ikke teste før formiddag).

Hvor lang er din cyklus?

Du skal prøve at placere testene op ad hinanden, så er det nemmere at aflæse farveudviklingen. Når du når omkring forventet ægløsningsdag (som er dag 12-13-14-stykker, hvis du har standardcyklus), så skal du teste 2-3 gange om dagen. Der er en del piger, der kun kan teste positivt i få timer, så derfor vil du ikke fange LH-peaket, når du tester, som du gør nu.

Neeej er det rigtigt haha - der kan man bare se. Nu troede jeg lige at jeg gjorde det så godt  

Ja det har jeg nemlig prøvet, altså det med at ligge dem op ad hinanden. 

Jamen har en cyklus på omkring de 28 til 30 dage, så det er vist meget normalt. 
Det var da godt jeg skrev her så. Det står slet ikke beskrevet i det information, som var med testene

Mange tak for din hjælp  

Anmeld

2. april 2012

Frk-Lotusblomst

Jo du burde have haft æl nu, mend et er jo meget individuelt.

jeg skulle teste 3 gange! om dagen inden jeg fandt min æl. Derudover er det bedst at teste for æl ml. kl 10-20 pga noget med at LH-niveauet stiger indenfor det tidsrum . Lang underligt forklaring.

Jeg testede når jeg lige havde tid, men de lå som regel kl. 10.30/kl. 14.30 og 18.30.

Anmeld

2. april 2012

Anonym trådstarter

Frk-Lotusblomst skriver:

Jo du burde have haft æl nu, mend et er jo meget individuelt.

jeg skulle teste 3 gange! om dagen inden jeg fandt min æl. Derudover er det bedst at teste for æl ml. kl 10-20 pga noget med at LH-niveauet stiger indenfor det tidsrum . Lang underligt forklaring.

Jeg testede når jeg lige havde tid, men de lå som regel kl. 10.30/kl. 14.30 og 18.30.

Ja det ville jeg også mene, men det er jo klart at jeg ikke har positive test, når jeg har testet helt forkert  

Mange tak for dit svar. Hvad skulle man dog gøre uden jer baby-dk-brugere  

Anmeld

3. april 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Ja det ville jeg også mene, men det er jo klart at jeg ikke har positive test, når jeg har testet helt forkert  

Mange tak for dit svar. Hvad skulle man dog gøre uden jer baby-dk-brugere  

Velbekomme..og held og lykke.

Ja det kan jeg ikke svare på. Jeg ville heller ikke være foruden baby.dk.

Anmeld

3. april 2012

Nessie

Jeg har prøvet de strips dér én gang, og gider ikke bruge mere tid på dem.

Jeg køber de digitale, de er godt nok dyrere, men de fortæller klart og tydeligt om  man har ÆL, og så kan man jo nøjes med at teste en gang om dagen

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg har prøvet de strips dér én gang, og gider ikke bruge mere tid på dem.

Jeg køber de digitale, de er godt nok dyrere, men de fortæller klart og tydeligt om  man har ÆL, og så kan man jo nøjes med at teste en gang om dagen

Ja det kunne være man skulle det. Jeg giver det lige en chance mere. Måske fungere det  

Men kom faktisk lige til at tænke på. På min dag 15, havde jeg rigtig meget udflåd og det havde en lidt lyserød/lysebrun farve. Kan det evt. være tegn på at jeg havde ægløsning der? Har læst at det kan give en lille blødning. 

Men mange tak for dit svar

Anmeld

3. april 2012

Nessie

Anonym skriver:

Ja det kunne være man skulle det. Jeg giver det lige en chance mere. Måske fungere det  

Men kom faktisk lige til at tænke på. På min dag 15, havde jeg rigtig meget udflåd og det havde en lidt lyserød/lysebrun farve. Kan det evt. være tegn på at jeg havde ægløsning der? Har læst at det kan give en lille blødning. 

Men mange tak for dit svar

Jeg har aldrig selv prøvet det, men det kunne da sagtens være

Anmeld

3. april 2012

TWT

Anonym skriver:

Hallo

Nu har jeg prøvet mig, de der ægløsningstests. Men det er da bare ikke super nemt Jeg har testet hvert dag, fra dag 11 til 17 i min cyklus, men uden et positivt resultat 

Jeg har testet hver dag fra morgenen, hver dag mellem kl 6 og 9. Skulle jeg ikke have haft en positiv test nu? 

Del gerne erfaringer med mig  

Selvom din mens cyklus er helt normal længde, kan det godt være at  din æl ligger meget tidlig, eller meget sent.

Min cyklus er normalt på 40 dage, od da jeg testede med æl test testede jeg positov æl på 37. dagen, altså 3 dage før forventet mens, og blev gravid der. Og jeg testede altså kun 1 gang dagligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.