P-piller som prævention, når man er over 30 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2009

Challe13

Eva skriver:

Jeg har hørt det ikke er så sundt når man er over 30 år...jeg bruger ikke p-piller.
Eva,

må man være personlig og spørge hvad du så gør??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2009

Honningblomst

Challe13 skriver:

må man være personlig og spørge hvad du så gør??

Afholdenhed-griner- som single får jeg jo ikke noget...nej, jeg har spiral...

Anmeld

12. april 2009

Challe13

Eva skriver:

Afholdenhed-griner- som single får jeg jo ikke noget...nej, jeg har spiral...

ok

Anmeld

27. september 2010

MoniqueMadsen

Honningblomst skriver:

Jeg har hørt det ikke er så sundt når man er over 30 år...jeg bruger ikke p-piller.
Eva,

Jeg tror i det hele taget ikke at p-piller er sunde - hverken når man er under eller over 30 år. Da stort set alle i min familie har årebetændelse, har jeg aldrig taget p-piller. Det øger nemlig risikoen for årebetændelse at tage p-piller. Heldigvis har jeg hidtil kun haft overfladisk årebetændelse, men jeg har læst på sundhedsportalen http://www.sundhedslex.dk/aarebetaendelse.htm  at dyb årebetændelse - dvs. blodpropper dyb inde i musklerne kan føre til lungeemboli. Blodpropperne i benet "vandrer" op til lungerne, hvor den blokerer venerne. Det kan være livsfarligt, så jeg holder mig langt væk fra p-piller

Anmeld

27. september 2010

Muffinmus

bliver 3o til december, men jeg har nuvaringen, gider ikke det pillefis igen, har jeg gjort alt for mange år og kors det er besværligt:-)

Anmeld

27. september 2010

Sujan

Jeg har brugt nuvaring på et tidspunkt og ellers mini-piller da jeg ikke kan tåle p-piller sammen med migrænemedicin

Det har jeg været glad for...

Anmeld

28. september 2010

eirene

Jeg bliver 40 lige om lidt og tager stadig p-piller. Er endda lige begyndt at tage dem hele tiden uden at holde mens-pause. Der er ikke nogen, hverken min læge eller gynækolog der har nævnt noget om at jeg ikke skulle tage dem fordi jeg var over 30.

Overvejer dog også at få fjernet hele skidtet... Altså en hysterektomi.

Anmeld

28. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er 37 år og tager p-piller. Min læge har ikke snakket om, at det er farligere, at tage dem når man er over 30 år i forhold til når man er under 30 år.

Kh. Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.