P-piller som prævention, når man er over 30 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2009

LotteGabriella

Jeg er 33 år og vejer for meget, men er startet på p-piller igen!
Har ikke fået noget at vide fra min læge om at det skulle være risikofyldt!
Er ikke positiv over for spiral...kender flere der har haft problemer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2009

lonemus

Tak for alle jeres svar )

Hmm...tror jeg lige vil kontakte lægen, inden jeg igen starter på p-pillerne, bare for en sikkerhedsskyld! Egentlig vil jeg helst starte på p-pillerne igen, da jeg absolut ikke er glad for tanken om spiral.....jeg kan bare ikke lide den tanke om, at der "ligger noget" oppe i underlivet......

Tak for jeres svar

Knus Lone

Anmeld

7. april 2009

Fiona78

Du har forhøjet risiko for blodpropper hvis du er over 30..
Jeg er 30 og tager p piller af kombinationstypen for at styre min PCOS og jeg går til kontrol hver 3 måned for at få målt blodtryk bla

Anmeld

7. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg bruger p-ring.

Det har jeg brugt siden Idun blev født. Det er jeg super glad for. Jeg kan ikke tåle p-piller, der får jeg seriøst kuk i låget, hvis jeg tager dem. Den eneste gang jeg har prøvet dem, blev jeg indlagt med nervesammenbrud efter 14 dage...

Så havde jeg spiral i nogen år, men blødte ALTID... Havde ca 1 uges pause om måneden. DET bliver man også træt af...

så p-ring virker perfekt for mig...

jeg kunne nu godt forestille mig, at blive stereliseret, når jeg er færdig med at få rollinger

Anmeld

7. april 2009

fam.4xc

Jeg bruger p-piller, men ik så længe igen - Claes er nemlig indstillet til sterilisation

Anmeld

7. april 2009

Tina2

Jeg er 33 år og bruger p-piller, men regner med at det er slut når næste bebs skal laves, for så skal min mand steriliseres.....

Min læge snakkede spiral sidst, men jeg skal IKKE ha sådan noget "djævelskab" sat op:-D

P-ring tror jeg ikke lige er mig at stå og "rode" med, p-piller har jeg taget i mange år og været glad for det......

Tina

Anmeld

7. april 2009

Tina2

Tina2 skriver:

Jeg er 33 år og bruger p-piller, men regner med at det er slut når næste bebs skal laves, for så skal min mand steriliseres.....

Min læge snakkede spiral sidst, men jeg skal IKKE ha sådan noget "djævelskab" sat op:-D

P-ring tror jeg ikke lige er mig at stå og "rode" med, p-piller har jeg taget i mange år og været glad for det......

Tina

Når næste bebs ER KOMMET Han skal jo ikke steriliseres inden den er lavet, he he......

Anmeld

8. april 2009

3rollinger

Katjaro skriver:

Den eneste grund til at jeg ikke bruger P-piller er at jeg er over 35 år og vi har en øget risiko for blodpropper i familien. Og nå ja - så er jeg gravid

Indtil jeg skulle have børn har jeg brugt p-piller.

Hilsen Katja

Hold op hvor ser du godt ud paa dit profilbillede. Super flot mave, og ikke et gram andre steder. Wouw

Anmeld

8. april 2009

3rollinger

Jeg har ikke taget p-piller siden vi bestemte os til at faa foerste barn og der var jeg 30. Grunden til at jeg ikke er startet igen, og nu er jeg 36 er at jeg ikke tror vi er faerdige med at faa boern. Og saa laenge jeg ikke er det, gider jeg ikke proppe mig med p-piller.

Jeg har stadig ikke overvejet hvilken form for praevention jeg vil bruge naar jeg engang er faerdig. Maaske spiral.

Anmeld

9. april 2009

wamse

Jeg bruger p-piller og bliver 35 på mandag
Er ikke blevet frarådet det, men overvejer at blive steriliseret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.