når brysterne ødelægger selvtilliden....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.555 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. april 2012

Anonym trådstarter

det er nu 8 måneder siden jeg har født og er for længst stoppet med at amme... sagen er at jeg er 21 år gammel og har strækmærker på mine bryster og de hænger meget, mine ''brystvorter'' hænger nærmest nedaf.. ikke engang min kærste må se eller røre ved dem, jeg væmmes ved at se dem . og kan ikke finde nogen BH'er der passer , det er ikke fordi de er store eller noget, men de hænger virkelig meget... jeg kan faktisk slet ikke holde det ud

hvor meget skal dertil før man kan få ''hjælp'' til at få lavet sine bryster, altså har hørt noget om at man kan snakke med sin læge om det? eller er der ingen vej uden om og skal jeg så selv betale det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Anonym trådstarter

slet ingen der ved noget om hvad jeg kan gøre ?

Anmeld

2. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

slet ingen der ved noget om hvad jeg kan gøre ?

Det er selvfølgelig ikke særligt rart, men jeg tror altså ikke, at du får det offentlige til at betale for det, der er jo hundredevis af kvinder som dig, der hvert år betaler for deres brystoperationer af egen lomme, så der er nok ikke andet for end at finde pengene.

Jeg håber, du finder en løsning.

Anmeld

2. april 2012

Tona

Anonym skriver:

det er nu 8 måneder siden jeg har født og er for længst stoppet med at amme... sagen er at jeg er 21 år gammel og har strækmærker på mine bryster og de hænger meget, mine ''brystvorter'' hænger nærmest nedaf.. ikke engang min kærste må se eller røre ved dem, jeg væmmes ved at se dem . og kan ikke finde nogen BH'er der passer , det er ikke fordi de er store eller noget, men de hænger virkelig meget... jeg kan faktisk slet ikke holde det ud

hvor meget skal dertil før man kan få ''hjælp'' til at få lavet sine bryster, altså har hørt noget om at man kan snakke med sin læge om det? eller er der ingen vej uden om og skal jeg så selv betale det?

Jeg tror måske nok at du skal være fysisk deform (altså fx hvis du havde fået en skade så de så helt forkerte ud) eller også skal du være fysisk generet af dem (fx hvis de var meget store så du havde konstante rygsmerter el. lign.). Det tror jeg, men jeg er ikke helt sikker.

Kram til dig, jeg ved godt hvor ked af det man kan være over sådan noget

Anmeld

2. april 2012

Maja88

det kommer jo an på hvad lægen vurderer...

om det generer dig psykisk nok..

jeg har altid haft store tunge bryster og jeg snakkede med min læge om det inden jeg havde født...

og hun sagde jeg kunne få en henvisning efter mit sidste barn da jeg har gener af det, så kunne reeelt få det nu, men vil gerne amme mine børn

Anmeld

2. april 2012

Rockertand

Maja88 skriver:

det kommer jo an på hvad lægen vurderer...

om det generer dig psykisk nok..

jeg har altid haft store tunge bryster og jeg snakkede med min læge om det inden jeg havde født...

og hun sagde jeg kunne få en henvisning efter mit sidste barn da jeg har gener af det, så kunne reeelt få det nu, men vil gerne amme mine børn

Hvis du skal henvises, bliver det næppe på "psykisk indikation", men  man kan godt få opereret sine bryster mindre på det offentliges regning, hvis man har fysiske gener af det, f.eks. skuldersmerter, rygsmerter osv., det vurderes at være mere samfundsmæssigt hensigtsmæssigt at give sådan en operation end at give revalidering på længere sigt.

Anmeld

2. april 2012

Maja88

Rockertand skriver:

Hvis du skal henvises, bliver det næppe på "psykisk indikation", men  man kan godt få opereret sine bryster mindre på det offentliges regning, hvis man har fysiske gener af det, f.eks. skuldersmerter, rygsmerter osv., det vurderes at være mere samfundsmæssigt hensigtsmæssigt at give sådan en operation end at give revalidering på længere sigt.

Min venindes veninde.. har lige som 20 årig mor fået lavet sine bryster og opereret maveskind væk, da det påvirkede så psykisk.. så hun fik en henvisning ved lægen...

Anmeld

2. april 2012

Rockertand

Maja88 skriver:

Min venindes veninde.. har lige som 20 årig mor fået lavet sine bryster og opereret maveskind væk, da det påvirkede så psykisk.. så hun fik en henvisning ved lægen...

Både ja og nej - selvfølgelig påvirker det hende psykisk, men hun har fysisk opfyldt kriterierne for at få denne operation, bl.a. skal man have maveskind, der hænger mindst 7 cm ud osv., hvis man ikke opfylder de fysiske krav, så får man ikke operationen.

Anmeld

2. april 2012

Rikkeas

Anonym skriver:

Kære dig.

Jeg kender ALT for godt, når brysterne ødelægger selvtilliden! - 7 måneder efter fødslen var min barm fuldstændig forsvundet. Har altid været en spinkel pige, så havde ikke nogen stor barm før jeg blev gravid, men jeg blev ved med at tabe mig, og jeg kunne ikke amme til sidst, og min barm var skrækkelig. Jeg var flov, jeg væmmes, og som du selv har det nu, så måtte min kæreste ikke se eller røre mig dér.

Jeg gik grædende, ( seriøst grædende) til min læge, og bad om hjælp. Hun gloede dumt på mig, og sagde, at det offentlige ikke dækker den slags - mere.

Så jeg måtte selv punge ud med penge for at få lavet en brystforstørrende operation, men jeg gjorde det, og det var det HELE værd!

I dit tilfælde er det nok også bryst implantat der er den eneste gode løsning for dig.

Håber på at høre mere fra dig, og op med humøret! - Du er ikke den eneste.. 

Anmeld

2. april 2012

Rikkeas

Maja88 skriver:

Det offentlige kan godt dække det med maveskindet, men ang bryster - ihvertfald bryst forstørrende, det dækker det offentlige desværre ikke, selvom det smadre én psykisk.

Been there.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.