tandpasta

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2008

Helle30

Grynt/Tina skriver:

jeg bruger også tandpasta til Freja. Har altid fået at vide at man skal bruge det ved første tand. Nåhh men skal til tandlæge med hende den 25 marts så kan jeg da lige spørge ;)

Tror nu nok Bacons bette knøvs skal bruge det hvis han fortsætter med alle de lakrids piber ;) Hold k*ft han er bare søøøød som han sidder der smurt ind i det hele :))

Grynt og Freja nu med 3 tænder

Hvaffor hvoffor...

Skal hun til tandlæge allerede? Er der noget, jeg har overset?

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2008

Marco2

Hej Helle. Det er et tilbud her i Århus Kommune. Man bliver indkaldt til skoletandplejen for at lære om tandpleje af de små bisser. Vi skal på onsdag, men skulle ha' været afsted. Fik lige lidt info da jeg ringede og meldte afbud sidste gang det var... AG

Anmeld

7. marts 2008

joan

Vi har skam været til møde på tandlæge højskolen i Århus allerede... Rigtig godt tilbud vil jeg sige, hvor flere børn og mødre/fædre bliver kaldt ind sammen til en fælles snak om tænder og sutter...

Nå men det vi fik at vide var INGEN tandpaste inden der var kindtænder!!! DEt var ikke nødvendigt, de skulle bare børstes 2*dagligt og det behøvede ikke være lige inden nat hvis det var et dumt tidspunkt for barnet... det var vigtigt at det var rart og íkke en kamp!
Når der kommer kindtænder er de imidlertig så ujævne at tandpaste bliver nødvendig...
Til jer der ammer om natten skal i være obs på mundhygiejnen evt skylle efter med lidt vand, for at skåne bisserne..

Og så er børnetandpsta med div sød smag ikke nødvendig, måske synes barnet at det er så lækkert at det sluger det... vælg i stedet en tandpasta med lavt flourindhold ex Zenzodime eller zendium...

Håber det kunne opklare lidt. Det blev lige lidt af hvert jeg kunne huske fra mødet.

Mvh Joan

Anmeld

7. marts 2008

Loggidut

hmmm...jeg fandt en artikel der handlede om barnets første tand....og der rådede de os til at bruge tandpasta...men jeg tror det er en smagssag...for vi har før diskuteret og snakket om det her i gruppen, men dog aldrig nået til enighed (jaaaaaa Marie, jeg kan også huske noget) så ved du hvad...du skal gøre som du føler for...der er ikke nogen facitbog med når vi får vores unger...

og når så du gør det som du føler for...så husk at stol på det...

vi gør skisme alle jo vores bedste...ik.

stort knus og good luck med projekt tandbørstning...

og jeg kan sagtens snakke...lol...her har vi stadig ikke en pløk!

Anmeld

7. marts 2008

Marco2

Nej Loggi. Hun må gøre som alle os andre ellers må hun ikke være med i "klubben"... for du vil jo gerne ha' din rokokopude...ikke? (citat fra... zappa) AG - bør vist gå i seng nu!!

Anmeld

7. marts 2008

Helle30

Loggidut skriver:

Men derfor kan du godt børste alligevel Loggi. Det gjorde jeg, da Sofie kun havde gummer, og hun ææææskede det. Men det tror jeg da pokker. Tandbørsten er en meget bedre gummekløpind end alt andet som hun stak i munden, mens hun rystede på hovedet for at klø gummerne. Og så fik vi jo lissom startet vanen med et sageligt blik i øjnene på tøsen.
Som de siger i Punkt et: Det er en "win win situation".

- Helle, som faktisk burde gå ud og børste sine egne bisser og skrubbe i seng

Anmeld

8. marts 2008

Loggidut

[citat][f][småt]Marco2 skriver:[/småt][/f] Nej Loggi. Hun må gøre som alle os andre ellers må hun ikke være med i "klubben"... for du vil jo gerne ha' din rokokopude...ikke? (citat fra... zappa) AG - bør vist gå i seng nu!![/citat] harhhh ha ha....Ag for hulan...du fatter at ordne en fest...det er da sikkert....

Anmeld

8. marts 2008

Loggidut

Helle30 skriver:

Loggidut skriver:

Men derfor kan du godt børste alligevel Loggi. Det gjorde jeg, da Sofie kun havde gummer, og hun ææææskede det. Men det tror jeg da pokker. Tandbørsten er en meget bedre gummekløpind end alt andet som hun stak i munden, mens hun rystede på hovedet for at klø gummerne. Og så fik vi jo lissom startet vanen med et sageligt blik i øjnene på tøsen.
Som de siger i Punkt et: Det er en "win win situation".

- Helle, som faktisk burde gå ud og børste sine egne bisser og skrubbe i seng

jammen det gør vi skam også...lol....men jeg kan mærke tif stadig mener vi er underlige når vi propper sådan en børste i munden af hende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.