Overvejer graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2012

LinLin

Anonym skriver:

Hej alle sammen :-) 

Jeg er en pige på snart 21 år, er lige pt. Butikselev og færdiguddannet om 2år. Jeg har en super dejlig kæreste som jeg nu har været sammen med i et år, han læser på HTX og skal derefter på politiskolen. 

Vi har det rigtig godt sammen, og snakker tit om hvordan det ville være med et barn. 

Jeg føler mig selv klar til at være forældre,

hvilket min kæreste også gør. 

Men nok om hvordan vi har det med det, er det ansvarligt nok at sætte et barn til verden under de her omstændigheder? Skal vi vente eller? 

Er der andre herinde som har fået barn mens man stadig er under uddannelse? 

Håber at få et svar :-) 

Go' dag. 

Mvh

Jeg fødte min ældste lige efter 6. Semester - knapt 22 år gammel.... Jeg var helt parat of fortryder på ingen måde at have fået ham på det tidspunkt (havde et semester tilbage efter barsel)

Synes det var fantastisk at være studerende med barn fordi jeg selv kunne tilrettelægge det meste af tiden. Forholdet til min søns far holdt desværre ikke - men det skal hverken tidspunkt, uddannelse eller David have skyld for!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Dorthe1986

Kære dig

Der er både fordele og ulemper ved at få barn under uddannelse. Jeg har selv fået min søn under uddannelse og han var planlagt. Men holy moly det er hårdt! Og min søn er endda et meget nemt barn. Og min uddannelse giver også mere frihed end butikselev, jeg kan klare studiet hjemmefra....men fx efter Emil startede i dagpleje, har han været ret syg, hvilket er meget normalt. Men det har altså gjort at jeg er kommet mega bagud i det her semester..

Men der er også fordele, især under min uddannelse, og det er at jeg har mulighed for at give korte dage og hvis han bliver syg så kan jeg selv tage mig af ham.

En anden skriver om økonomi og det skal i også tænke på... for det er dyrt, især alt tøjet kan være en kæmpe post! Og det er selvom man køber det billige bleer er også tungt i budgettet - Emil kan ikke tåle billigere bleer, så her står den på libero så er der institutionsplads...

Men hvis det er det i vil skal i endelig gøre det, for det er det skønneste i verden at blive forældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.